  • 1. Data: 2010-08-09 16:31:13
    Temat: Jaki zbiornik hydroforowy
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    *Wybrac z przeponą tradycyjną czy taki mały z membaną?
    Gdzies przeczytalem, ze te mebrany maja krotka zywotnosc i sa drogie
    przy wymianie. Czy to prawda?

    *Z oszczedności miejsca chetnie powiesilbym zbiornik pod sufitem w
    ukladzie poziomym, ale podobno odleglosc od sciany musi byc min 60cm.
    Jak tak, to od sufitu pewno pewno tez 60 cm i wtedy to juz jest
    niewielka oszczednosc miejsca. Czy te odleglosci rzeczywiscie powinny
    byc zachowane?

    *Czy zbiornik pionowy mozna umiescic w poziomie?

    (Rodzina 4 os, pompa głębinowa, wydajnosc ok 80 l/min)
    Adam

  • 2. Data: 2010-08-09 20:53:56
    Temat: Re: Jaki zbiornik hydroforowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:
    > *Wybrac z przeponą tradycyjną czy taki mały z membaną?

    Żaden mały. 200l _minimum_.

    > Gdzies przeczytalem, ze te mebrany maja krotka zywotnosc i sa drogie
    > przy wymianie. Czy to prawda?

    Podobno. Ja mam bez żadnej membrany - jakoś się mi woda z powietrzem nie
    gryzą ;)

    > *Z oszczedności miejsca chetnie powiesilbym zbiornik pod sufitem w
    > ukladzie poziomym, ale podobno odleglosc od sciany musi byc min 60cm.

    Hęę????????

  • 3. Data: 2010-08-10 08:53:43
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > *Wybrac z przeponą tradycyjną czy taki mały z membaną?
    > Gdzies przeczytalem, ze te mebrany maja krotka zywotnosc i sa drogie przy
    > wymianie. Czy to prawda?

    Ja mam z przeponą taki chyba 380 l.(coś koło 800 zł), po 9 latach zrobiła
    się dziura w tej gumowej
    prezerwatywie w środku, straszyli mnie wymianą zbiornika, ale okazało się,
    że producent sprzedaje gumę jako
    część serwisową (razem z uszczelkami - 90 zł), poczekałem 2 dni, przyszło
    wymiana jakieś 2 godziny,
    i spoko na kolejne 9 lat. Po tym co zebrało się w tej gumie po 9 latach
    doszliśmy do wniosku z zoną,
    że dla własnego dobrego samopoczucia, będziemy wymieniać co 5 lat.

  • 4. Data: 2010-08-10 09:31:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik adam napisał:
> [...]
    > byc zachowane?
    >
    > *Czy zbiornik pionowy mozna umiescic w poziomie?
    >
    > (Rodzina 4 os, pompa głębinowa, wydajnosc ok 80 l/min)

    Zbiornik hydroforowy spełnia dwie osobne funkcje: Zbiornika buforowego
    utrzymującego ciśnienie w sieci w czasie kiedy pompa nie pracuje i
    podającego wodę do czasu startu pompy oraz zbiornika magazynowego
    gromadzącego zapas wody na okoliczność niemożności uruchomienia pompy
    (np. brak zasilania).

    Przy wyborze pojemności najistotniejsze jest określenie pewności
    zasilania w stosunku do niezbędności wody w kranie. Jeśli woda jest
    mocno niezbędna a zasilanie mało pewne to należy dać zbiornik
    magazynowy, możliwie duży - wówczas i bez prądu jakiś czas woda będzie.
    Jeśli jednak zasilanie jest mocno pewne a chwilowy brak wody nie stwarza
    wielkiego problemu (zawsze dobrze mieć w piwnicy pompę ręczną na
    sytuacje awaryjne chyba ze ma się studnię kopaną - to wiadro na sznurku
    wystarczy) to można sobie funkcje magazynowa odpuścić i dać zbiornik
    mały. Pompę masz o wydajności wystarczającej na mniej więcej sześć
    punktów poboru wody do celów higieniczno - gospodarczych (kuchnia,
    łazienka - przecież tam z dwucalowej rury tonami wody nie bierzesz) więc
    dowolny zbiornik buforowy powinien wystarczyć. Fakt - im większy tym
    zadziej pompa startuje ale kompromis musisz znaleźć sam.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-08-10 11:27:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 10:53:43 gr <grafik <mbpress.pl> napisał(a):

> [...]

    Ja kupiłem w markecie 150l też z gumą i na razie działa :) na 4 osoby
    pompa się kilka razy
    włącza czyli nie za często.

    > Ja mam z przepon? taki chyba 380 l.(co? ko?o 800 z?), po 9 latach zrobi?a
    > sie dziura w tej gumowej
    > prezerwatywie w ?rodku,

    I to jest problem bo wtedy pompa idzie nonstop i zalewa np piwnicę (jak u
    mnie)
    dlatego robię teraz prosty ogranicznik czasu pracy pompy żeby szła max np
    1 minutę
    i ją wyłączył niezależnie od stanu wyłącznika ciśnienia.

    straszyli mnie wymian? zbiornika, ale okaza?o
    > sie,
    > ?e producent sprzedaje gume jako
    > cze?ae serwisow? (razem z uszczelkami - 90 z?), poczeka?em 2 dni, przysz?o
    > wymiana jakie? 2 godziny,

    To dobrze że idzie dostać, w ostateczności zawsze zostaje wulkanizator :)

    --
    Januszk

  • 6. Data: 2010-08-10 16:29:35
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > urku=20
    > wystarczy) to mo=BFna sobie funkcje magazynowa odpu=B6ci=E6 i da=E6 zbior=
    > nik=20
    > ma=B3y. Pomp=EA masz o wydajno=B6ci wystarczaj=B1cej na mniej wi=EAcej sz=
    > e=B6=E6=20
    > punkt=F3w poboru wody do cel=F3w higieniczno - gospodarczych (kuchnia,=20
    > =B3azienka - przecie=BF tam z dwucalowej rury tonami wody nie bierzesz) w=
    > i=EAc=20
    > dowolny zbiornik buforowy powinien wystarczy=E6. Fakt - im wi=EAkszy tym =
    >
    > zadziej pompa startuje ale kompromis musisz znale=BC=E6 sam.

    U mnie musi nastapic wymiana hydroforu.Dotychczasowy 300l gdzies górą
    puszcza powietrze i trudno to nawet zlokalizować.Ma tak z wyliczeń ponad 25
    lat i zasłuzył sobie na odpoczynek- spadek cisnienia... Ponieważ mam
    odżelaziacz z zasysaniem powietrza(via inżektor) rodzi się mi pytanie: czy
    musi być zbiornik tradycyjny czy moze być z przeponą? Powietrze zasysane ma
    za zadanie wytrącać żelazo z postaci dwu- do trójwartosciowej i te brudy
    zatrzymaja sie na dole zbiornika. Czy w takim wypadku przepona wytrzyma i
    jak długo..?
    Pozdrawia~M

  • 7. Data: 2010-08-10 18:36:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >1 minutę
    >i ją wyłączył niezależnie od stanu wyłącznika ciśnienia.

    To pewnie lepiej jakis czujnik zalania, bo w porze suchej lustro moze sie
    obnizyc i zbiornik nie bedzie napelniany. A tak poza tym to chodzi chba o
    przepone wewnatrz zbiornika, ktorej przerwanie nie grozi zalaniem.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-08-10 18:45:06
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Marex" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zatrzymaja sie na dole zbiornika. Czy w takim wypadku przepona wytrzyma i

    Co prawda nie znam pewnej odpowiedzi na to pytanie, ale podstawowa bolaczka
    zbiornikow bez membran bylo rozpuszczanie sie powietrza w wodzie, co
    skutkowalo koniecznoscia dopompowywania powietrza co jakis czas. Niektore
    pompy maja na ssaniu maly zaworek iglicowy, ktorym reguluje sie
    "napowietrzanie" zbiornika w czasie zasysania wody ze studni. To powietrze
    pewnie byloby wystarczajace w przypadku jakichs idealnych warunkow tj.
    wysokiego lustra wody wzgledem pompy, ale zwykle i tak bylo
    niewystarczajace. Powietrza i tak co jakis czas bylo za malo. A zatem
    podejzewam, ze napowietrzanie Twojego zbiornika nie wplynie negatywnie na
    prace calego zestawu, poniewaz powietrze i tak bedzie sukcesywnie
    rozpuszczane w wodzie i "zuzywane" razem z nia.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-08-10 20:12:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 20:36:08 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 10-08-2010 o 10:53:43 gr <grafik <mbpress.pl> napisa?(a):

    > To pewnie lepiej jakis czujnik zalania, bo w porze suchej lustro moze sie
    > obnizyc i zbiornik nie bedzie napelniany.

    Ale to nie ma znaczenia, wyłączy pompę po minucie niezależnie od powodu
    dlaczego ona tak
    długo idzie.
    a poza tym mam wył ciśnieniowy który wyłącza popmę gdy za bardzo spadnie
    ciśnienie
    w rurze z studni i on zabezpiecza przed niskim stanem wody w studni (tzw
    suchobieg)

    A tak poza tym to chodzi chba o
    > przepone wewnatrz zbiornika, ktorej przerwanie nie grozi zalaniem.
    Ale wtedy zbiornik szybko rdzewieje.

    --
    ----
    JanuszK

    PS JAk tam mieszkasz już?

  • 10. Data: 2010-08-10 21:20:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marex napisał:

> [...]
    > zatrzymaja sie na dole zbiornika. Czy w takim wypadku przepona wytrzyma i

    Co ma nie wytrzymać - tyle że przy jakimkolwiek błędzie regulacji
    napowietrzania pod przeponą też będzie sie powietrze gromadziło - a
    stamtąd można je tylko wypłukiwać zmniejszając radykalnie napowietrzenie
    (a wówczas odżelaziacz przestaje waściwie pracować i puszcza żółtą wodę)
    albo wypuszczać po rozebraniu instalacji. Z drugiej strony inżektor i
    tak już masz - wystarczy trochę więcej powietrza dać niż odżelaziacz
    zjada i masz zabezpieczenie przed wypłukiwaniem powietrza ze zbiornika
    bezprzeponowego. A jak nadmuchasz za dużo - upuszczenie powietrza to
    proste otwarcie zaworu na górze zbiornika, można wręcz dać tam w szereg
    zawór pływakowy zamykany przy pewnym minimalnym poziomie wody w
    zbiorniku i zawór nadciśnieniowy nie pozwalający na wzrost ciśnienia
    ponad określone przy poziomie mniejszym. Jak woda osiągnie określony
    poziom - zawór pływakowy odetnie zawór nadciśnieniowy i już masz
    samoczynną regulację ilości powietrza w zbiorniku, dajesz napowietrzanie
    z nadmiarem i resztę robią te zawory.

    W twoim przypadku (jesteś niejako skazany na nadmiarowe napowietrzanie
    wody - musisz dać tyle żeby odżelaziaczowi nigdy za mało nie było)
    raczej zbiornik bezprzeponowy jest korzystniejszy - choć te ze względu
    na mniejszą stabilność poduszki powietrznej musi mieć większą pojemność
    (przeponowego wystarcza dwadzieścia litrów - tyle żeby pompa zdążyła
    ruszyć po odkręceniu kranu).

    --
    Darek