  • 21. Data: 2011-04-17 19:45:05
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 18:54, Andrzej Lawa pisze:

    > A ty co, po amnestii maturalnej?
    >
    > Ciepło właściwe powietrza to nominalnie 1020J/(kg*K).
    > Ciężar właściwy powietrza to 1,2kg/m3

    Zapomniałeś jeszcze o ścianach. To powietrze będzie natychmiast
    schładzane przez ściany, które dodatkowo w łazience natychmiast pokryją
    się wodą, która ścieknie po ścianach (podczas brania prysznica).
    Rozczula mnie twoja głupota.

    Przestań już truć, bo z tego co piszesz wynikałoby, że podłogówkę opłaca
    się na 15 minut włączyć by podgrzać pomieszczenie o 5K.

    Chcesz, to sobie licz ogrzewanie na 18C - kto ci broni. Możesz też
    szerzyć pogląd jakoby to była naturalna temperatura w naszym klimacie.
    Masz prawo mieć takie poglądy - tylko nie chrzań głodnych kawałków
    jakoby podłogówką lub grzejnikiem dałoby się podgrzać temperaturę w
    pomieszczeniu typu łazienka o 5K w 5 minut.

    EOT.

    M.

  • 22. Data: 2011-04-17 19:52:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Masz prawo mieć takie poglądy - tylko nie chrzań głodnych kawałków
    > jakoby podłogówką lub grzejnikiem dałoby się podgrzać temperaturę w
    > pomieszczeniu typu łazienka o 5K w 5 minut.

    jasny gwint - a ja tak własnie robie - dogrzewam przed kąpaniem łazienke farelką. I u
    mnie to działa, ale nic sie nie martw - powiem zonie ze nam sie tylko wydawało i juz
    nie bedziemy. O mistrzu....

    b.

  • 23. Data: 2011-04-17 20:47:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2011 21:45, M pisze:

    > Zapomniałeś jeszcze o ścianach.

    Nie, nie zapomniałem. Tylko można te ściany pominąć, bo i tak nie będą
    ogrzane do temperatury powietrza.

    > To powietrze będzie natychmiast
    > schładzane przez ściany, które dodatkowo w łazience natychmiast pokryją
    > się wodą, która ścieknie po ścianach (podczas brania prysznica).

    ROTFL

    > Rozczula mnie twoja głupota.

    Tak, jestem głupi, bo znam prawa fizyki i umiem liczyć.

    Ty byłeś mądry, więc w ogóle sobie takimi "głupotami" głowy nie zaprzątałeś.

    Skutki widać.

    > Przestań już truć, bo z tego co piszesz wynikałoby, że podłogówkę opłaca
    > się na 15 minut włączyć by podgrzać pomieszczenie o 5K.

    Bardziej, niż trzymać temperaturę cały czas wyższą o 5C.

    > Chcesz, to sobie licz ogrzewanie na 18C - kto ci broni. Możesz też
    > szerzyć pogląd jakoby to była naturalna temperatura w naszym klimacie.

    Oficjalne normy się ze mną zgadzają.

    > Masz prawo mieć takie poglądy - tylko nie chrzań głodnych kawałków
    > jakoby podłogówką lub grzejnikiem dałoby się podgrzać temperaturę w
    > pomieszczeniu typu łazienka o 5K w 5 minut.

    Ależ da się. Sprawdzone i teoretycznie (moje obliczenia, najwyraźniej
    zbyt skomplikowane dla ciebie) i praktycznie. I to nie tylko przeze mnie.

  • 24. Data: 2011-04-17 20:49:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2011 21:45, M pisze:

> [...]

    > schładzane przez ściany, które dodatkowo w łazience natychmiast
    > pokryją się wodą, która ścieknie po ścianach (podczas brania

    ROTFL

  • 25. Data: 2011-04-17 21:29:53
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Lucky" napisał w wiadomości grup

    >Policzylem dla mojego domu wedlug OZC:
    >cm steropianu - rocznie 19632 kWh / rok
    >20 cm steropianu - rocznie 16465 kWh / rok
    >Inne parametry nie zmieniane. Roznica w koszcie 1500 (przy grzaniu pradem).
    >Dodatkowy koszt steropianu (22 m3 = 3000).
    >Warto?

    Bzdury jakieś. To znaczy ze ja mając teraz 12 cm styro i wydając na
    ogrzewanie 1500 zł(drewno) po dodaniu 10cm styro zejdę z kosztami do 700 zł?
    Chyba sam w to nie uwierzysz?
    Myślę ze wpisałeś do OZC same ściany i stąd tak niewiarygodny wynik

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 26. Data: 2011-04-17 21:51:26
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 17/04/2011 22:29, Kris wrote:

    > Bzdury jakieś. To znaczy ze ja mając teraz 12 cm styro i wydając na
    > ogrzewanie 1500 zł(drewno) po dodaniu 10cm styro zejdę z kosztami do 700
    > zł?
    > Chyba sam w to nie uwierzysz?

    A czemu 700, tzn spadek o 53% jak ja podalem spadek zapotrzebowania na
    energie o 16% ???

  • 27. Data: 2011-04-17 22:13:34
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Lucky" napisał w wiadomości grup

    On 17/04/2011 22:29, Kris wrote:

> [...]
    > zł?
    > Chyba sam w to nie uwierzysz?

    A czemu 700, tzn spadek o 53% jak ja podalem spadek zapotrzebowania na
    Faktycznie zle spojrzałem i skojarzyłem z wcześniejszymi watkami. Ale i to
    16 % z teorii OZC nijak ma sie do moich obserwacji.
    Dom sąsiada nieodleglego. Mury z suporeksu 24 cm, strop drewniany, na
    stropie 15cm najtańszej wełny z marketu Zeszły sezon miał nieocieplone
    ściany. Jesienią ubiegłego roku przykleił 10 cm styro +siatka+klej. Wczoraj
    pytam go czy po ociepleniu znacząco mniej opału zużył(węgiel) Mówi ze
    praktycznie tyle samo. Różnica jeśli była to niezauważalna.
    I to się mniej wiecej zgadza z tym co obserwuje w domu moich rodziców. palą
    drewnem, dom z pustaka betonowego. dwa sezony temu ocieplony styro. Zużycie
    drewna na podobnym poziomie

  • 28. Data: 2011-04-17 22:26:00
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 21:52, Budyń pisze:
> [...]
    u mnie to działa, ale nic sie nie martw - powiem zonie ze nam sie tylko wydawało i

    Farelka to odmiana grzejnika (kaloryfera) czy podłogówki?
    Poza tym komfort takiego rozwiązania jest wątpliwy. Ale nikt ci nie
    broni tak robić.

    Naprawdę nikt wam nie broni utrzymywać 18C w domu grzejnikami (przy
    podłogówce komfort jest inny przy tej samej temperaturze i grzejnikach,
    co wynika z kilku przyczyn- rozkład temperatur i odczuwanie
    promieniowania podczerwonego przez skórę co wpływa na komfort cieplny).
    Tylko nie piszcie, że 18C w salonie z grzejnikami to komfort.

    M.

  • 29. Data: 2011-04-18 05:46:24
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 17 Kwi, 12:54, "nintendo" <n...@...pl> wrote:
> [...]
    > dlaczego do mojej ściany 29cm, lepiej dać 20cm styropianu, aniżeli 10cm - i
    > jaka będzie różnica w stratach ciepła. Izolacja to izolacja, termos ze
    > styropianem 2cm trzyma ciepłą herbatę przez pół dnia :) To oczywiście żart,
    > ale myślę, że tutaj potrzebne są konkretne wyliczenia i dowody, łatwo się
    > mówi: lepiej dać więcej. Tylko musi to mieć swoje naukowe uzasadnienie.
    > Wszystko wydaje się "na oko", a wątpię, żeby różnica w 10 czy 20 cm
    > styropianu miała odzwierciedlenie w rachunkach (jakiekolwiek).
    >
    > Jeśli ktoś chce odpisać to tylko mocnymi argumentami (wzory, wyliczenia,

    Kiedyś to obliczałem tu na forum. Po prostu ekonomia - dla gazu
    zwiększenie grubości styropianu z 10 do 15 cm daje oszczędności na
    cieple traconym przez ścianę jakieś 7 - 9 % rocznie w stosunku do
    dodatkowo zainwestowanych pieniędzy w ocieplenie (mniej więcej
    dodatkowa inwestycja na poziomie przykładowo 1000 - rocznie mniejsze
    rachunki o 80 PLN - w skali całkowitych kosztów ogrzewania może to
    byc tylko 3 - 4 %) czyli dużo więcej niż w banku - odsetki będą rosły
    wraz z cenami gazu..... Pytanie czy jest się o co bic opłacac się
    będzie.

  • 30. Data: 2011-04-18 06:03:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Farelka to odmiana grzejnika (kaloryfera) czy podłogówki?

    jakie to ma znaczenie -pisałes ze sie nie da, bo woda po scianach i inne tragedie.

    > Poza tym komfort takiego rozwiązania jest wątpliwy.

    Oczywiscie masz racje - nie widziales a wiesz lepiej :)

    > Tylko nie piszcie, że 18C w salonie z grzejnikami to komfort.

    ja sie nie kłóce o te 18stopni bo uważam ze to za mało - AL chce miec tyle to niech
    ma. Ja mam wiecej :) Ale nie o tym pisałem, wiec nie zmieniaj tematu.

    b.