  • 31. Data: 2011-04-18 06:22:23
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:iofm4d$mlv$1@news.onet.pl...
    > Bzdury jakieś. To znaczy ze ja mając teraz 12 cm styro i wydając na
    > ogrzewanie 1500 zł(drewno) po dodaniu 10cm styro zejdę z kosztami do 700 zł?
    > Chyba sam w to nie uwierzysz?

    nie bzdury tylko ocieplenie trzeba ogarnąć całosciowo. Jesli X kwh ucieka przez
    ściany a Y przez wentylacje, dach, do ziemi, przez okna itp to powiekszanie grubosci
    izolacji sciany ma sens dopóki X jest jakos tam porównywalne z Y. Jesli X stanowi
    tylko 5% Y to nawet dając pół metra styro praktycznie nic nie zyskamy.

    dlatego jak namawiamy do zwiększenia izolacji sciany to jednoczesnie mówimy o próbie
    eliminacji strat ciepła przez pozostałe drogi. Wiec jesli w tym budynku który buduję
    dam okolo 30cm ocieplenia scian to i konsekwentnie okna dam 3-szybowe, odzysk ciepła
    z wentylacji itd.

    W tym budynku który mieszkam zużywałem dziennie od 3500m3 gazu - po ociepleniu ścian
    dodatkowo 5cm styro zużycie spadło do jakis 2200m3. I oczywiscie dodanie jeszcze 5cm
    pewni by cos dało, ale dodanie 10cm juz niewiele bo projekt jest posocjalisyczny i
    mostków gdzie indziej mam od cholery. Nadmienie ze kiedys na stropie miałem 20cm
    wełny, dodałem jeszcze 15cm a zużycie gazu ani drgnęło.

    b.

  • 32. Data: 2011-04-18 06:46:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-04-2011 o 00:13:34 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A czemu 700, tzn spadek o 53% jak ja podalem spadek zapotrzebowania na
    > energie o 16% ???
    > Faktycznie zle spojrzałem i skojarzyłem z wcześniejszymi watkami. Ale i
    > to 16 % z teorii OZC nijak ma sie do moich obserwacji.
    > Dom sąsiada nieodleglego. Mury z suporeksu 24 cm, strop drewniany, na
    > stropie 15cm najtańszej wełny z marketu Zeszły sezon miał nieocieplone
    > ściany. Jesienią ubiegłego roku przykleił 10 cm styro +siatka+klej.
    > Wczoraj pytam go czy po ociepleniu znacząco mniej opału zużył(węgiel)
    > Mówi ze praktycznie tyle samo. Różnica jeśli była to niezauważalna.
    Ale co wy porównujecie? zima zimie nie równa, poza tym może mieć marne
    okna,
    mostki na podaszu i piwnicy.
    OZC jest dobrym programem i te 16% które Luck podał jest realne.
    Jak podawałem, dom moich rodziców ociepliłem X-lat temu 5cm styro i
    zużycie spadło
    ponad 50%. Liczyłem to ręcznie na arkuszu i podobnie mi wychodziło, to
    przekonało mamę aby zainwestować w ocieplenie.
    Teraz jak jej pytam to jest zadowolona bo średnio przeciętnie wychodzi
    1/3 do 1/2 tego co kiedyś palili w piecu, to jeszcze zależy od węgla.

    > I to się mniej wiecej zgadza z tym co obserwuje w domu moich rodziców.
    > palą drewnem, dom z pustaka betonowego. dwa sezony temu ocieplony styro.
    > Zużycie drewna na podobnym poziomie
    To maja mostki ja stąd do Krakowa :)
    Ocieplić trzeba CAŁY dom łącvznie z np piwnicą jak u mamy czy stropem nad
    ogrzewanym
    parterem+ ściany kolankowe bo są na strychu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2011-04-18 08:06:31
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

> [...]
    > ocieplenia.
    >
    > Robota ta sama, technologia wykonania też, a te 25 kubików styropianu, to
    > zaledwie 2,5 do 3 tys więcej... zwróci się max po 3 latach.
    >
    > Tu bym raczej nie oszczędzał :-).
    >
    > Jak widzisz, nie są to kwoty rzędu 22 złote, a o rząd wielkości wyższe.
    > :-)
    >
    > Czy gra jest warta świeczki? Chyba nie,
    >
    > Jednak tak...
    > Machnąłeś się w obliczeniach.
    >
    > a cała
    >
    > Jak nie chcesz, to nie ocieplaj... Wesprzesz za to PGNiG... :-) jak nie

    Dla porównania okna mają około 1W/(m2.K) czyli przy tym 20cm styropianie to
    jest około 5 razy większą przenikalnośc cieplną niż ściany, więc sporo też
    zależy jakie ktoś ma okna. Najwięcej ciepła ucieka przez okna właśnie,
    wentylacje i mostki cieplne. Ja już mam 10cm styropianu bardzo dobrze
    wykonane (wręcz dopieszczone) i myślę, że to będzie to samo co 20cm średnio
    wykonane. Wszystkie obliczenia są tylko teorią, a praktyka bywa różna. Nie
    mniej jednak czas pokaże. Zobaczymy ile spali Viessmann :)

  • 34. Data: 2011-04-18 11:21:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    On 17 Kwi, 12:54, "nintendo" <n...@...pl> wrote:

    >Kiedyś to obliczałem tu na forum. Po prostu ekonomia - dla gazu
    >zwiększenie grubości styropianu z 10 do 15 cm daje oszczędności na
    >cieple traconym przez ścianę jakieś 7 - 9 % rocznie

    Ja mieszkam w szeregówce (185m2 pow. użytkowej) i miałem ścianę frontową i
    od ogródka trójwarstwową (cegła modularna + styropian 6cm + pustak MAX),
    dociepliłem jeszcze ściany czołowe 5cm od południa i 8cm od północy i
    zużycie gazu spadło o 100m3/rok w stosunku do lat poprzednich. Kiedyś
    zużywałem 1600m3 gazu na rok, teraz 1500m3. Za ocieplenie (materiał +
    robocizna ok. 120m2) zapłaciłem 10 tys. zł, a więc inwestycja zwróci się po
    50 latach tak mniej więcej. :D
    Aha, zużycie gazu z podgrzewaniem ciepłej wody i gotowaniem (2 osoby).

  • 35. Data: 2011-04-18 11:51:34
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "M"

    > Zaiście żelazna logika. No po prostu rozłożyłeś całą grupę tym argumentem.

    Nie zauwazyłes jeszcze jakie są zaleznosci??

    Sprawa jest banalnie prosta jesli ktos grzeje gazem albo pradem (czyli
    grzeje kominkiem a dogrzewa tymze zrodlem) to dla niego idelaną temperaturą
    jest 16 stopni a w sypialni 12 ;)
    21 stopni to upał - ludzie sie mecza a koty umieraja.

    A to wszystko po to, zeby na koniec sezonu grzewczego pochwalic sie na
    grupie ze na grzanie wydał tylko 4 tys. czyli jakby nie liczyc tyle samo co
    ekogroszkiem ;)

    pzdr
    mar

  • 36. Data: 2011-04-18 11:53:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2011 13:51, Smerf pisze:

    > Sprawa jest banalnie prosta jesli ktos grzeje gazem albo pradem (czyli
    > grzeje kominkiem a dogrzewa tymze zrodlem) to dla niego idelaną temperaturą
    > jest 16 stopni a w sypialni 12 ;)

    Masz jakieś urojenia z przegrzania ;->

    Nikt nie pisał o 16C ani tym bardziej 12C.

> [...]
    > grupie ze na grzanie wydał tylko 4 tys. czyli jakby nie liczyc tyle samo co

    A potem takie cwaniaczki płaczą, że dużo na ogrzewanie wydali albo palą
    byle czym w piecu i snuje się po okolicy smród palonych opon i innych
    śmieci.

  • 37. Data: 2011-04-18 12:08:04
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 18 Kwi, 13:21, "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    vbr.googlegroups.com...

    > Ja mieszkam w szereg wce (185m2 pow. u ytkowej) i mia em cian frontow i
    > od ogr dka tr jwarstwow (ceg a modularna + styropian 6cm + pustak MAX),
    > dociepli em jeszcze ciany czo owe 5cm od po udnia i 8cm od p nocy i
    > zu ycie gazu spad o o 100m3/rok w stosunku do lat poprzednich. Kiedy
    > zu ywa em 1600m3 gazu na rok, teraz 1500m3. Za ocieplenie (materia +
    > robocizna ok. 120m2) zap aci em 10 tys. z , a wi c inwestycja zwr ci si po
    > 50 latach tak mniej wi cej.  :D
    > Aha, zu ycie gazu z podgrzewaniem ciep ej wody i gotowaniem (2 osoby).

    Czyli mniej więcej moje obliczenia są poprawne co do oszczędności.
    Natomiast co do inwestycji to gdy wykonujesz i podejmujesz decyzję czy
    5 cm czy 10 cm styropianu to praktycznie inwestycja wzrasta jedynie o
    koszt samego styropianu i o tym pisałem. Może 100 PLN to niewiele ale
    tu 100 tam 100 i tak można trochę poskładac, za ileś lat jak będę na
    emeryturze to cena ogrzewania będzie wyższa natomiast, dochody
    znacznie niższe. Warto inwestowac we wszystko co przynosi oszczędności
    powyżej odsetek bankowych.
    Pozdr

  • 38. Data: 2011-04-18 12:24:20
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława"

    > Masz jakieś urojenia z przegrzania ;->

    Wiesz co dość neidawno w jednym z setek wywodów nt. gazu, ktoś uparcie
    twierdził, że 16 stopni to super idelna temperatura.

> [...]
    >
    > A potem takie cwaniaczki płaczą, że dużo na ogrzewanie wydali albo palą
    > byle czym w piecu i snuje się po okolicy smród palonych opon i innych

    Porównuje sie w tych watkach i wylicza - przyznasz ze robią to głównie
    gazo-grzacze.
    Wychodzi im, ze ceny sa porównywalne do grzania gazem.
    A ja Ci powiem, bo w tym tygodniu skoncze sezon grzewczy, ze na ogrzanie
    220m2 domu wydałem 2 tys złotych.
    Mam zwykły piec na eko - ze ślimakiem, kupiłem 5 t czeskiego groszku - 380
    za tonę.

    Śmieszą mnie równiez historie z brudem i robotą jaką trzeba wykonać.

    Wieć próbując tą sprawę analizować z psychologiczno-socjologicznego kąta to
    powiem tyle, jezeli kogoś stać na ogrzewanie gazem to pewnie nie chce mu się
    pisać nawet o tym ile na gaz wydał.
    A ci co piszą i wyliczają to ludzie, którzy chca potwierdzenia ze dokonali
    dobrego wyboru.
    Tylko ja sie kuzwa zastanawiam, po co ktos wydawał kilka set tysiecy kasy na
    wybudowanie domu, zeby przez pół roku sidzieć i marznac i jak to sie dzieje,
    ze ktoś taki daje sobie radę z wyliczeniem zapotrzebowania kJ na m2 a przed
    budowa nie umial sie zorientowac, ze jednak projekt który kupił nie spełnia
    podstawowych wymagan kotłownianych i niestety jedynym zrodłem ciepła moze
    byc jedno z tych drogich.
    I jeszcze dochodzą sprawy z gazem łupkowym - jaka trzeba miec wyobraznie,
    zeby w analizie finansowej tego przedsiewziecia brac pod uwage, że na cenę
    gazu wpłyną wydobycie gazu łupkowego ;)

    pzdr
    mar

  • 39. Data: 2011-04-18 12:54:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2011 14:24, Smerf pisze:

    > Wiesz co dość neidawno w jednym z setek wywodów nt. gazu, ktoś uparcie
    > twierdził, że 16 stopni to super idelna temperatura.

    Ale nie byłem to ja ani nikt w tym wątku. O 12C nie wspominając.

    [ciach]

    > Porównuje sie w tych watkach i wylicza - przyznasz ze robią to głównie
    > gazo-grzacze.

    Nie zwracałem na to uwagi.

    [ciach]

> [...]
    > pisać nawet o tym ile na gaz wydał.
    > A ci co piszą i wyliczają to ludzie, którzy chca potwierdzenia ze dokonali

    Mnie interesuje ogólne porównanie - aczkolwiek z różnych względów gazu
    nie mam nawet w planach. Postawiłem na prąd i drewno.

    > Tylko ja sie kuzwa zastanawiam, po co ktos wydawał kilka set tysiecy kasy na
    > wybudowanie domu, zeby przez pół roku sidzieć i marznac i jak to sie dzieje,

    18C to nie jest "marznięcie" (chyba że ktoś autentycznie jest chory -
    jak mnie jakiś czas temu dorwała ostra grypa żołądkowa to przestałem się
    trząść dopiero przy 28C).

> [...]
    > podstawowych wymagan kotłownianych i niestety jedynym zrodłem ciepła moze

    W ogóle jednym z podstawowych błędów jest przewymiarowanie domu. Do
    powinien być dostosowany do potrzeb (z ewentualnym lekkim zapasem) i
    możliwości oraz mieć ewentualną opcję rozbudowy w razie konieczności.

    > I jeszcze dochodzą sprawy z gazem łupkowym - jaka trzeba miec wyobraznie,
    > zeby w analizie finansowej tego przedsiewziecia brac pod uwage, że na cenę
    > gazu wpłyną wydobycie gazu łupkowego ;)

    Podejrzewam, że prędzej będziemy mieli kontrolowaną fuzję niż tani gaz
    łupkowy ;->

  • 40. Data: 2011-04-18 13:30:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > 18C to nie jest "marznięcie" (chyba że ktoś autentycznie jest chory -

    Mów kuźwa za siebie. Ja komfort termiczny odczuwam powyżej 21 stopni i
    nic na to nie poradzę. Ale nie rozpaczam, tylko utrzymuję taką
    temperaturę, jaka mi jest potrzebna.

    MJ