  • 71. Data: 2011-04-21 12:44:29
    Temat: Re: Jakie beda koszty ogrzewania gazem?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Smerf napisał:
    > Ciekawe jak sie pali drzewem w piecu na ekogroszek, powie mi którys z
    > specjalistow?

    Niespecjalnie... :-/
    Więcej z tym kłopotu niż korzyści i oszczędności :-))).

    Jak się czasem dorzuci polano, to się toto spali razem z węglem, ale
    żeby tak cały czas... Nie widzę tego

    pozdr
    Robert G

  • 72. Data: 2011-04-21 12:48:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Ja tam sie na kotlach ekogroszkowych nie znam ale chyba wiekszosc ma
    > dodatkowy ruszt do spalania smieci,

    To się ładnie nazywa 'ruszt awaryjny' do palenia drewnem.
    Ten mój jest o kant d... rozbić i nie da się na nim palić, bo się dymi
    jak nieszczęście. Coś nieprzemyślany jest ten ruszt - za mało otwory na
    powietrze, ale jak się luzem drewno wrzuci na retortę, to się pali bez
    problemu.

    Ze śmieciami nie próbowałem.

    Ten ruszt awaryjny jest po to, by kocioł miał znaczek 'eko' i mógł
    dzięki temu więcej kosztować :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 73. Data: 2011-04-21 13:16:30
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Chcialbym generalizowac ale mam wlasnie takiego sasiada - nowa chata,
    > nowy piec, pierwszy sezon i pali wszystko co popadnie.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Pewnie mnie wyklną, że aspołeczny, ale jak mieszkasz w mieście i sąsiad
    pali gównem to dzwoń po straż miejską. Obok moich rodziców jest gość co
    palił chyba oponami czy spalonym olejem, tak że nie dało się posiedzieć
    w ogrodzie. Sukcesywnie dzwoniłem ja, inni sąsiedzi i przestał palić
    syfem. To jest właśnie tak, żeby jego wolność (palenia czym się chce)
    nie ograniczała wolności innych (do czystego powietrza).

    pozdrawiam
    rafał

  • 74. Data: 2011-04-21 18:36:24
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: owp <o...@g...pl>

    > Sprawa jest banalnie prosta jesli ktos grzeje gazem albo pradem (czyli
    > grzeje kominkiem a dogrzewa tymze zrodlem) to dla niego idelaną temperaturą
    > jest 16 stopni a w sypialni 12 ;)
    > 21 stopni to upał - ludzie sie mecza a koty umieraja.

    E tam. Ja w bloku mam 18-19 zimą, a w nocy 17 i jestem zadowolony.
    Rachunki mamy tak podzielone w klatce, że nie ma większego znaczenia kto
    ile ma stopni.
    Nie rozumiem też czemu w łazience ma być dużo cieplej - ja w ogóle nie
    mam kaloryfera w łazience (fakt, że jest w środku budynku) i jest ok. Co
    kto lubi, nie wiem skąd poczucie 'ciepłolubnych', że każdy chce mieć
    saunę w domu, ale biedniejszych nie stać...

  • 75. Data: 2011-04-21 22:49:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pozatym tzw 'dogrzewanie' kominkiem to przywilej tych ktorzy bula za gaz,
    > czyz nie ;)

    Nie.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2011-04-21 22:53:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    l.googlegroups.com...

    >Chcialbym generalizowac ale mam wlasnie takiego sasiada - nowa chata,
    >nowy piec, pierwszy sezon i pali wszystko co popadnie.

    U mnie na osiedlu jest dwoch takich. Jak przychodzi pora grzania wody poza
    sezonem grzewczym to prawie co wieczor snuje sie po osiedlu smrodzik
    palonego plastiku. Poczatek jesieni to chyba wypalanie skrzetnie zbieranego
    opalu z calego lata, wiec generalnie masz racje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2011-04-22 06:24:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Kwi, 00:53, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > palonego plastiku. Poczatek jesieni to chyba wypalanie skrzetnie zbieranego
    > opalu z calego lata, wiec generalnie masz racje. :-)

    Moj to chyba pali jeszcze resztki po budowie. Smietnik od wprowadzenia
    kupil dopiero po pol roku. Mieszkaja w tym domu DWIE rodziny z dwojka
    malych dzieci i "wystarcza" im maly 120l pojemnik na 2 m-ce. Ja
    mieszkam sam z zona i mimo segregacji normalnych smieci mam 240l co
    miesiac. No to cos tu musi byc nie tak. Taki idiota mysli ze oszczedza
    nie wiadomo ile pieniedzy - ja place 30 pln miesiecznie za wywoz
    smieci. Nie chcialoby mi sie nawet segregowac tego co sie nadaje do
    spalenia, a potem odkladac na bok, znosic do kotlowni i powoli spalac.
    Kretynizm :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 78. Data: 2011-04-22 14:50:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 23:24:26 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > miesiac. No to cos tu musi byc nie tak. Taki idiota mysli ze oszczedza
    > nie wiadomo ile pieniedzy - ja place 30 pln miesiecznie za wywoz

    A ja wolę segregować i palę to, co organiczne i papierowe :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356