  • 1. Data: 2010-07-26 18:21:21
    Temat: Jakie drzwi zewnętrzne "wewnątrz klatkowe"
    Od: pleban <f...@w...pl>

    Witam Wszystkich

    Jestem na etapie poszukiwania drzwi do bloku, przeczytałem już wiele
    wątków (nierzadko mocno archiwalnych)
    Mój wybór ograniczyłem do trzech modeli:

    1. POL SKONE C30 - oba zamki klasy C, tłumienie hałasu 39 db (3 dB
    lepiej od większości dobrych drzwi, czyli 2x lepsza ochrona) - koszt
    2650 PLN komplet z montaże nowych i demontażem starych drzwi oraz
    futryn

    2. PORTA GRANIT - oba zamki klasy C, tłumienie hałasu 36 dB (taki
    standard, jak widać słabiej niż u poprzednika)
    koszt kompletu (czyli z ościeżnicą jak poprzednio) to 2350 PLN z
    montażem

    3. GERDA - początkowo mój faworyt, jak zacząłem czytać to PODOBNO
    zeszli na psy - tylko jeden zamek C, drugi zwykły, jakość wykonania
    PODOBNO strasznie się pogorszyła i jadą na dobrej marce

    Czy jesteście może użytkownikami którejś z ww pozycji i możecie coś
    złego (a może dobrego) w ich temacie powiedzieć?

  • 2. Data: 2010-07-26 18:37:29
    Temat: Re: Jakie drzwi zewnętrzne "wewnątrz klatkowe"
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-07-26 20:21, pleban pisze:
> [...]
    >
    > 1. POL SKONE C30 - oba zamki klasy C, tłumienie hałasu 39 db (3 dB
    > lepiej od większości dobrych drzwi, czyli 2x lepsza ochrona)

    Na drzwiach się nie znam, ale na akustyce nieco tak. 3dB różnicy w
    praktyce jesteś w stanie rozróżnić na ucho gdyby wstawiano cię w
    odstępie kilku sekund do pomieszczeń z różnymi drzwiami i identycznym
    poziomem hałasu za nimi. Jeżeli odbyło by się to z różnicą czasu 10
    minut, to jesteś w stanie stwierdzić ze skutecznością 50/50 które drzwi
    lepiej tłumią. No chyba, że jesteś muzykiem, czy masz słuch absolutny...
    Więcej na poziom hałasu wpłyną sprzęty, rodzaj podłogi i ścian w
    mieszkaniu i na klatce niż sama różnica 3dB w charakterystyce drzwi.

    To taka dygresja, gdyby ta magiczna różnica miała decydować o zakupie
    tych a nie innych drzwi.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2010-07-26 19:16:00
    Od: e-Shrek <e...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 11:21:21 -0700 (PDT), pleban napisał(a):

    > 3. GERDA - początkowo mój faworyt, jak zacząłem czytać to PODOBNO
    > zeszli na psy - tylko jeden zamek C, drugi zwykły, jakość wykonania
    > PODOBNO strasznie się pogorszyła i jadą na dobrej marce

    My wlasnie czekamy na dostawe czegos takiego:
    http://drzwi-herta.pl/gerda_s.html

    Rzeczywiscie poprzednio rozwazajac rozne drzewi Gerda poszla w odstawke bo
    byla badziewnie wykonana. Te prezentowaly sie naprawde ladnie.

    Generalnie z doswiadczenia nie kazde drzwi da sie wszedzie zamontowac wiec
    najpierw sprawdz. Gerda ma typowe wymiary i nic innego nie wstawi. Drzwi o
    wysokosci powyzej 2m podejmie sie za do ZbigMet. Nie powalaja wygladem,
    takie troche rzemioslo, ale calkiem solidne i rodzice nie narzekaja.

    Mozesz jeszcze poszukac drzwi multi-lock. Blacha laminowana, ale jak
    potrzebujesz to i dwukolor. Ciut za slabo wyciszone, ale generalnie nie
    mozemy narzekac.

    A z ladnych to mi sie kiedys podobaly Dierre, ale panowie szybko oddali nam
    zaliczke bo ... za gruba sciana :-)

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 4. Data: 2010-07-26 19:44:46
    Od: pleban <f...@w...pl>

    > A z ladnych to mi sie kiedys podobaly Dierre, ale panowie szybko oddali nam
> [...]

    dobre.....
    Ja mam standardową scianę ;-), a wyciszenie jest dla mnie ważne, bo
    mam ścianę wspólną z łazienką sąsiadów i wystarczająco słyszę ich rury
    jak się myją
    Tak więc nie potrzebuję słyszeć jak zbiegają sąsiedzi z psami czy
    innymi dziećmi ;)

    pozdrawiam
    pleban

  • 5. Data: 2010-07-26 20:22:12
    Od: "pawelWN" <x...@v...pl>

    Użytkownik "pleban" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Czy jesteście może użytkownikami którejś z ww pozycji i możecie coś
    > złego (a może dobrego) w ich temacie powiedzieć?

    Chlopie odpusc wszystkie powyzsze i kup sobie Dierre Asso3 i bedziesz mega
    zadowolony. Zaplacisz cos okolo 2700. Te wszystkie tlumienia w przypadku
    Gerdy i Polskone to bajki i tyle. Znajomi maja to wiem.
    Zeby nie bylo mam te drzwi i Bogu dziekuje ze nie dalem sie nabrac
    sprzedawcy na Gerde.

  • 6. Data: 2010-07-27 04:15:46
    Od: pleban <f...@w...pl>

    On 26 Lip, 22:22, "pawelWN" <x...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Gerdy i Polskone to bajki i tyle.  Znajomi maja to wiem.
    > Zeby nie bylo mam te drzwi i Bogu dziekuje ze nie dalem sie nabrac

    A przybliż mi jako laikowi, co takiego przemawia na ich korzyść

    Znalazłem nawet promocję na polecane przez Ciebie drzwi (a nawet model
    wyżej bo Asso 5 za 1648 netto)
    Marki nie znam, ale nie wiem w czym jest lepsza od dwóch innych o
    jakich napisałem

    ps. Gerdę jak pisałem odpuściłem

    pozdrawiam
    pleban

  • 7. Data: 2010-07-27 07:48:14
    Od: "pawelWN" <x...@v...pl>

    Użytkownik "pleban" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    0g2000vbs.googlegroups.com...

> [...]
    > wyżej bo Asso 5 za 1648 netto)
    > Marki nie znam, ale nie wiem w czym jest lepsza od dwóch innych o

    Witam,
    bez marketingowych bzdetow, moje odczucia po 5 latach uzytkowania:
    - bardzo, bardzo dobra izolacja akustyczna
    - solidna budowa - to sa drzwi stalowe, z jednej i drugiej strony masz tylko
    plyte o grubosci okolo 5 mm, ktora mozna wymienic (jak ci sie znudzi kolor,
    ktos porysuje drzwi)
    - solidny zamek, pewnie fachowiec go otworzy, ale np. dorobienie klucza to
    moze byc problem, kiedys z ciekawosci odwiedzilem kilku dorabiaczy i dopiero
    w 6 punkcie gosc po dlugim zastanowieniu powiedzial, ze moze dorobic.
    - ma blokade przed pelnym otwarciem

    Najlepiej idz znajdz dotknij i decyzje podejmiesz sam.

    PS ASSO 5 to chyba nie jest wyzszy model, ta cena jakas niska. Znajomy w
    tamtym roku szukal ASSO3 we Wroclawiu to najtaniej znalazl za 2650 z
    montazem.

  • 8. Data: 2010-07-27 12:59:29
    Od: Artur Dębski <a...@g...pl>

    >Czy jesteście może użytkownikami którejś z ww pozycji i możecie coś
    >złego (a może dobrego) w ich temacie powiedzieć?

    Nie znam dobrze proponowanych przez Ciebie
    możesz jeszcze sprawdzić Juvent - ja jestem zadowolony
    (nie pamiętam w tej chwili jaki mam model) :

    http://www.juwent.pl/index.php?l=pl&r=1

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 9. Data: 2010-07-27 14:31:37
    Od: pleban <f...@w...pl>

    On 27 Lip, 09:48, "pawelWN" <x...@v...pl> wrote:

    > PS ASSO 5 to chyba nie jest wyzszy model, ta cena jakas niska. Znajomy w
    > tamtym roku szukal ASSO3 we Wroclawiu to najtaniej znalazl za 2650 z
    > montazem.

    Racja
    doczytałem, dopytałem i "5" ma jeden zamek, a "3" dwa

    Tylko, że kasa się robi za gruba, mieszkam w spokojnej okolicy (chyba)
    i początkowo na drzwi z montażem chciałem wydać 1500 - 2000 max
    A tu co drzwi to "tylko trochę droższe" i wychodzi niezła kwota
    dzięki wszystkim za odpowiedzi

    pozdrawiam
    pleban

  • 10. Data: 2010-07-27 19:36:34
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    2. PORTA GRANIT - oba zamki klasy C, tłumienie hałasu 36 dB (taki
    standard, jak widać słabiej niż u poprzednika)
    koszt kompletu (czyli z ościeżnicą jak poprzednio) to 2350 PLN z
    montażem

    Zdaje się, że w drugim mieszkaniu mam od 10 lat te drzwi. Z tego co widzę na
    stronie producenta to izolacyjnośc akustyczna wynosi 32dB. W moich drzwiach
    na dole przy zamykaniu kluczem wysuwa się dodatkowo uszczelka dociskająca do
    podłogi. Różnica w wytłumieniu hałasów z klatki w stosunku do dawnych
    zwykłych drzwi jest kolosalna.