  • 11. Data: 2009-03-16 20:02:51
    Temat: Re: Jakie farby do wnętrz?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał

    > generalnie w hipermarkecie licza tylko za baze bez wzgledu na kolor i
    > mysle ze 5-10 l moze juz wyjsc cenowo calkiem OK a paleta kolorow o wiele
    > lepsza

    byłem w praktikerze. baza kosztuje ok. 30 zł za litr. do tego dochodzi
    pigment - im więcej, tym drożej. dla mnie to są ceny poza zasięgiem. tym
    bardziej, że potrzebuję farby na cały dom, tj. ok. 600 m2 x dwa krycia.

    pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 12. Data: 2009-03-16 20:11:06
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > byłem w praktikerze. baza kosztuje ok. 30 zł za litr. do tego dochodzi
    > pigment - im więcej, tym drożej. dla mnie to są ceny poza zasięgiem. tym
    > bardziej, że potrzebuję farby na cały dom, tj. ok. 600 m2 x dwa krycia.

    a patrzyles na wieksze opakowania?
    ja ostatnio tylko po 1l bralem wiec nie pamietam cen wiekszych opakowan.

    co do pigmentu to mnie zaskoczyles :)
    czyli jednak co sklep to inaczej, w castoramie ostatnio placilem tylko za
    baze(pigment w cenie) i 1l wychodzil podobnie jak piszesz.
    bede sie bral niebawem za przemalowywanie przedpokoju z dekoralu na
    beckersa:) wiec popatrze na ceny wiekszych opakowan.

    a powierzchnie to masz spora...

    --
    pzdr
    piotrek

  • 13. Data: 2009-03-17 09:23:56
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > byłem w praktikerze. baza kosztuje ok. 30 zł za litr. do tego dochodzi
    > pigment - im więcej, tym drożej. dla mnie to są ceny poza zasięgiem. tym
    > bardziej, że potrzebuję farby na cały dom, tj. ok. 600 m2 x dwa krycia.

    I bedziesz malowal caly dom jadac na opakowaniach 1 l???
    Przeciez duze opakowania - 5 czy 10 l wychodza o polowe taniej za litr
    niz w opakowania 1 l.

    szwagier

  • 14. Data: 2009-03-18 08:20:40
    Od: w...@i...pl

    On 17 Mar, 10:23, szwagier <k...@p...fm> wrote:

    > I bedziesz malowal caly dom jadac na opakowaniach 1 l???
    > Przeciez duze opakowania - 5 czy 10 l wychodza o polowe taniej za litr
    > niz w opakowania 1 l.
    >
    > szwagier

    Jak się miesza farbę na zamówienie, to cenę dostajesz za litr i
    płacisz tyle, ile litrów zamówiłeś.
    Pradwa, jak kupujesz gotowe kolory w puszkach, to ekonomiczniej
    wychodzi kupić 5 litrów w jednej puszcze niż 5 x 1litr ;)

  • 15. Data: 2009-03-18 12:34:53
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Witam.
    >
    > Kończę łazienki i chyba powoli przychodzi czas na malowanie... I, jak
    > zwykle, dylemat. Jakie farby wybrać? Byłem w Praktikerze i mają Duluxa,
    > Dekorala, Nobilesa i Śnieżkę. Mają też Beckersa i Tikurille, ale te, ze
    > względu na zasobność portfela odpadają. Nobiles, z tego co się zdążyłem
    > zorientować jest lateksowy. Wszystkie w podobnej cenie (60-80 złotych za 5
    > litrów). Jaką farbę wybrać? Jakiej firmy, jaki rodzaj (lateks, akryl)?
    > Dobrze, żeby była zmywalna - mam małe dziecko i drugie w planach ;)

    Ze swej strony skromnie rekomenduję farby KABE (http://www.farbykabe.pl).
    Mam nimi pomalowane ściany w domu pół roku temu. Od tej pory mała "hołota" ;-)
    wielokrotnie usiłowała umazać ściany brudnymi łapkami, kurtkami czy nawet
    butami. Większość zabrudzeń udaje się zmywać wilgotną szmaką bez śladu. W
    pozostałych praypadkach podmalowuję to miejsce farbą, która pozostała. Efekt
    jest prawie idealnie niewidoczny.
    Farby były na bieżąco przywożone przez malarzy z mieszlani (hurtowni), kolory
    wybierałem ze wzornika. Z tego co pamiętam ceny nie były powalające.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 16. Data: 2009-03-18 19:45:38
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Jak się miesza farbę na zamówienie, to cenę dostajesz za litr i
    > płacisz tyle, ile litrów zamówiłeś.

    bzdura, zalezy od firmy i od miejsca gdzie kupujesz ale zawsze taniej
    wychodzi w wiekszych opakowaniach.
    przy beckersie roznice sa mniejsze pomiedzy opakowaniami 1,3 i 10l ale
    polifarb juz ma roznice wieksze. przynajmniej tam gdzie ja kupowalem mialem
    roznice pomiedzy 2x1l a 1x3l mialem tak niewielka ze kupilem jedna puszke 3
    l na wszelki wypadek.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 17. Data: 2009-03-18 19:48:09
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > W pozostałych praypadkach podmalowuję to miejsce farbą, która pozostała.
    > Efekt
    > jest prawie idealnie niewidoczny.

    bo masz ja tylko pol roku na scianie :)
    ja po 2 latach jak przemalowywalem pokoj na nowo to pierwsza warstwa i szok,
    zupelnie inny kolor :)
    dopiero jak pod gniazdkiem porownalem kolor to wyszlo ze to to samo, ale tam
    gdzie bylo wystawione na swiatlo sloneczne to wyblaklo baaaaardzo.
    oczywiscie jak sie mieszka to roznicy nie widac, chyba ze sie odkreci np
    gniazdko :)

    no i wiadomo ze co producent to tez jest lepiej lub gorzej, ale po 2-3
    latach juz bym nie ryzykowal domalowawania fragmentow

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2009-03-19 18:54:41
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > Pradwa, jak kupujesz gotowe kolory w puszkach, to ekonomiczniej
    > wychodzi kupić 5 litrów w jednej puszcze niż 5 x 1litr ;)

    ???
    w jaki sposob, skoro kupujesz biala "baze" w cenach za opakowanie (1,
    2,5,10,20 litrow) a nie za litr

    szwagier