  • 31. Data: 2009-03-27 14:57:33
    Temat: Re: Jakie kable położyć
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    geyb wrote:

    > Głębsze bruzdy i peszel. Ułatwisz sobie życie w przyszłości, gdy
    > będziesz musiał dołożyć (lub wymienić) jakiś kabel.

    pomysł miałby sens gdyby cała instalacja byłą wykonana z myślą o możliwości
    wymiany kabli, ale wtedy lepiej dawać miedzy kolejnymi puszkami rurki PCV bo
    przynajmniej są gładkie w środku i łatwiej coś przez nie przeciągnąć.

    Ja bardzo proszę aby teoretycy kiedyś coś poprzeciągali przez te peszle tak
    aby sprawdzić jak to lekko idzie.

    generalnie jeśli instalacja ma isć w warstwie podłogowej a teraz sei tak
    często robi. to przed tynkowaniem robimy tylko bruzdy od puszek do podłogi i
    w nei wsadzamy peszle, i gipsujemy. potem tynki i wtedy kablujemy domek. i
    jedziemy z wylewkami.

  • 32. Data: 2009-03-27 15:06:51
    Temat: Re: Jakie kable po?????
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    doslaw wrote:

    > ta, nastepuje... od 4 czy 5 lat, fakt, ze im dluzej tym blizej tego...
    > deal jest taki, jakie kamery maja byc zainstalowane
    > jak web, to no problem, mozna je nawet po wifi puscic
    > jak tanie, to na koncentrykach sa zazwyczaj... z kablami to se mozna
    > roznie pobawic, w zaleznosci od planow
    >
    > Jan sam musi sie dowiedziec co ma w planie
    > niech tylko pamieta o zasilaniu tych kamer :)

    no i jak sobie da skrętkę to powiesi ip kamery i puści im zasilanie po
    skrętce.

  • 33. Data: 2009-03-27 15:32:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:gqgung$cl6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > W tym konkretnym przypadku spadek napięcia, a więc i część energii pójdzie
    > w ciepło. Jako że ma to być prąd do grzania, to strata na kablu będzie
    > wykorzystana w tym samym, celu, co w urządzeniu końcowym.
    > Jesteś pewien, że 1500W na 2,5 mm będzie tracić 4V?

    Skąd te 1500W ? Mówimy o 17m odcinku WLZ licznik - rozdzielnica.
    Zabezpieczenie 25A czyli 5,75kW

  • 34. Data: 2009-03-27 15:38:47
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Wystarczy wyładowanie i po kablach...

    Ile razy w życiu widziałeś przewody uszkodzone na skutek wyładowania ?
    Naprawdę myślisz, że jak izolacja przewodu się stopi i zgrzeje się z peszlem
    to będziesz w stanie wyciągnąć z tego peszla uszkodzony przewód ?
    Naprawdę wierzysz, że wciągniesz w peszel nowe przewody ?

    Utopia :D

  • 35. Data: 2009-03-27 15:45:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gqgung$cl6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Skąd te 1500W ? Mówimy o 17m odcinku WLZ licznik - rozdzielnica.
    > Zabezpieczenie 25A czyli 5,75kW

    1500W na fazę, czyli 4,5 razem
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 36. Data: 2009-03-27 19:12:50
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > cena niewiele sie różni (o ile w ogole) wiec lepiej FTP albo STP

    w warunkach domowych wogole nie przyda ci sie taki kabel.
    lepiej kupic dobry kabel UTP a nie pchac sie w ekranowane kable, bo pozytku
    z tego niema w warunkach domowych, wykonanie takiej instalacji(poprawnie)
    jest o wiele bardziej klopotliwe a i osprzet(na obu) koncach jest o wiele
    wiele drozszy niz do zwyklego UTP

    ja bym kladl wszedzie UTP, kupic pudlo(305m) lub wiecej(zalezy ile kto chce
    :) i klasc kable.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 37. Data: 2009-03-27 19:15:28
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Wystarczy wyładowanie i po kablach...

    bzdury.....
    widzialem skutki walniecia pioruna na terenie zakladu produkcyjnego.
    spalona centrala telefoniczna, 4 switche, kilka kompow uszkodzilo.

    ale kable wszystkie nie tkniete.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 38. Data: 2009-03-27 20:40:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Jest ale znikome ilości do porównywarki MAC adresu i odbierania broadcastu
    > who has...

    To czy takie minimalne ilosci to juz zalezy od tego czy chinczyk to
    projektujacy robil to za miske ryzu czy dwie. Poza tym zwykle uklad
    realizujacy interface do ethernetu jest najbardziej pradozerna czescia
    urzadzenia. Takze pomimo zalet telefonii IP to akurat zuzycie pradu
    wcale nie musi przemawiac na jej korzysc.
    BTW, WOL nie porownuje MACa, tylko czeka na tzw. magic packet. Poniewaz
    jest on wysylany na adres broadcastowy sieci, wiec odbierajacy komputer
    nie musi odpowiadac (a wlasciwie nie moze) na zapytanie arp who-has.

  • 39. Data: 2009-03-27 20:49:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > bzdury.....
    > widzialem skutki walniecia pioruna na terenie zakladu produkcyjnego.
    > spalona centrala telefoniczna, 4 switche, kilka kompow uszkodzilo.
    >
    > ale kable wszystkie nie tkniete.

    nie oglądasz amerykańskich filmów, tam jak się zrobi spięcie to wszystko
    wybucha

  • 40. Data: 2009-03-28 05:21:50
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gqj8ij$39a$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > widzialem skutki walniecia pioruna na terenie zakladu produkcyjnego.
    > spalona centrala telefoniczna, 4 switche, kilka kompow uszkodzilo.

    Dobrze zabezpieczone - zakład musi. W zeszłym roku znajomej popaliło
    telefony i kompy, ale okablowanie energetyczne też poszło szczekać - po
    fakcie założyła zabezpieczenia przepięciowe. Koszty znaczne, uniknęłaby,
    gdyby wcześniej zabezpieczenie założyła. I dzięki temu, ze okablowanie było
    w rurach wymiana kabli była stosunkowo prosta i tania.