  • 71. Data: 2009-03-29 13:58:06
    Temat: Re: Jakie kable położyć
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotrek pisze:
    > dlatego uwazam ze jak ktos w domu chce klasc peszle z mysla o przeciaganiu
    > pozniej w nich kabli to niech to robi w scianach(nie w wylewce). Prostymi
    > odcinkami pomiedzy puszkami tak zeby pozniej odcinek gdzie sie chce kabel
    > przeciagnac podzielic na pare prostych odcinkow
    Ok, ale co z zakrętami w rogach ścian? Jakoś je pokonać trzeba, a są one
    najostrzejsze (no chyba że ktoś mieszka w okrągłej wieży).

    Ja podczas remontu zastosowałem u siebie zamiast peszli plastikowe
    prostokątne korytka kablowe (takie zamykane, jakoś 50x20mm, z przegródką
    w środku by się kable nie merdały), dałem je w wyciętych równych
    bruzdach (ale nigdy więcej cięcia cegły klinkierowej bruzdownicą, chyba
    że po ewakuacji całej dzielnicy) i tylko w prostych odcinkach 1=1 między
    puszkami, gdzie musiałem przepuścić kilka razy 230v, eth, jakiś domofon
    itd. a jeszcze przewidywałem zmiany (które nastąpiły).
    Problem jest taki, że po zatynkowaniu (gipsem, ze zbrojeniem taśmą itd)
    takich płaskich listw - gips pęka. Jedynie nadaje się to pod
    tapetę/boazerię/płytę kartongips.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 72. Data: 2009-03-29 14:05:17
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozniej w nich kabli to niech to robi w scianach(nie w wylewce). Prostymi
    > odcinkami pomiedzy puszkami tak zeby pozniej odcinek gdzie sie chce kabel
    > przeciagnac podzielic na pare prostych odcinkow i ciagnac kabel na
    > raty.traktowac to jako awaryjne wyjscie i polozyc wszystkie kable jakie
    sie
    > chce a nie myslec ze mooooze sie pozniej cos dolozy.
    > bo sie mozna pozniej zdziwic jak peszle w scianach, mieszkanie wykonczone
    > kabel wchodzi w peszel na 3 m i sie ruszyc dalej nie chce :)

    Jeszcze sprzątam po założeniu paneli podłogowych - kable nawet gumowiec 4
    przewodowy schował się do listwy przyściennej na dole, później w otwieranym
    korytku kabel telekomubnikacyjny 4 pary, ekranowany i oraz wyżej koncentryk
    antenowy od tv.

  • 73. Data: 2009-03-29 14:13:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Obecnie stosuje się zamiast iglic kuliste zakończenia zwodu -
    zakrzywienie pola powoduje wyładowanie, a nie wtryskiwanie jonów z
    iglicy. Założono i potwierdzono większą skuteczność ochrony obiektów przez
    wygenerowanie wyładowania na obiekcie chronionym niż odpłynięcie chmury nad
    obiekt niechroniony i uderzenie pioruna tam.
    Stosowano też w zwodach materiały rozszczepialne - dla jonizacji
    powietrza na obiektach o najwyższym stopniu ochrony.

  • 74. Data: 2009-03-29 14:14:45
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > otwieranym
    > korytku kabel telekomubnikacyjny 4 pary, ekranowany i oraz wyżej

    ale chyba widzisz subtelna roznice pomiedzy ukladaniu kabli pod listwa
    przyscienna czy w otwieranym korytku a przeciaganiem kabli przez zatynkowane
    peszle czy rurki PCV ?

    bo wlasnie o tym piszemy, wiec nie wiem skad nagle cie wzielo za pisanie o
    listwach przysciennych i korytkach na kable.....
    mozesz pisca na temat ?
    czy ci argumentow brako odnosnie "latwego" przeciagania kabli przez peszle?

    --
    pzdr
    piotrek

  • 75. Data: 2009-03-29 14:17:58
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ok, ale co z zakrętami w rogach ścian? Jakoś je pokonać trzeba, a są one
    > najostrzejsze (no chyba że ktoś mieszka w okrągłej wieży).

    no tego sie nie obejdzie :)
    to juz jest decyzja tego co sie decyduje na takie rozwiazanie, czy bedzie
    ryzykowac ze mu kabel tego zakretu nie pokona czy nie.
    ja opisalem sposoby ktore moga ulatwic ew pozniejsze przeciaganie kabli co
    nie znaczy ze tym sposobem pokonamy wszelkie przeszkody(jak wlasnie rogi
    scian :)

    > Problem jest taki, że po zatynkowaniu (gipsem, ze zbrojeniem taśmą itd)
    > takich płaskich listw - gips pęka. Jedynie nadaje się to pod
    > tapetę/boazerię/płytę kartongips.

    jak widzisz nie ma zlotego srodka na to zeby polozyc kable a pozniej bez
    stresu mozna bylo je wymieniac wg potrzeb :)
    mowie o warunkach domowych :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 76. Data: 2009-03-29 16:34:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > mozesz pisca na temat ?
    > czy ci argumentow brako odnosnie "latwego" przeciagania kabli przez

    Przypomniałem o innych rozwiązaniach, więc na temat.

  • 77. Data: 2009-03-29 16:49:31
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Takim cudem, że to właśnie ona znajdując się na zewnątrz budynku stanowi
    > pierwszy cel uderzenia pioruna.
    > Bardzo często dodatkowo stosuje się w instalacjach odgromowych ostro
    > zakończone iglice po to , żeby "zachęcić" pioruny do uderzenia w
    > instalację odgromową, a nie w instalację elektryczną czy konstrukcję domu.

    Co sądzisz o empirycznym stwierdzeniu, że po założeniu insdtalacji
    odgromowej
    pioruny wybierają dany dom, który poprzednio omijały,
    powodując wymierne straty w elektronice,
    których być może dało by się uniknąć ?
    (nie zakładając "odgromu")

    > Odpowiada to częstotliwości fali elektromagnetycznej poniżej 30MHz.

    Czyli antenę CB (27 MHz) i sprzęt ochroni ??

    Z osobistej empirii: bliskie uderzenie pioruna (bez instalacji odgromowej)
    uwaliło AP od internetu radiowego (antena offsetowa a'la satelita),
    router, kamerę IP + rozdzielacz / wzmacniacz od TV.
    Komputery + operator przeżyły ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 78. Data: 2009-03-29 16:55:56
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > peszla z kilkoma zakretami i oczywiscie brakiem mozliwosci przeciagania
    > takiego kabla na raty. wtedy moze byc juz klopot z przeciagnieciem kabla.

    Nie stosujesz plastikowej linki / pilota ?
    Są też peszle z drutem-pilotem od razu w środku.

    Pzdr

    JKK

  • 79. Data: 2009-03-29 18:03:42
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Przypomniałem o innych rozwiązaniach, więc na temat.

    chowanie kabli pod listwami przysciennymi wg mnie sa dobrym rozwiazaniem
    jesli cos trzeba dolozyc juz po.
    obawiam sie ze sam bede musial tak zrobic z koncentrykiem bo jakos nie
    pomyslalem ze mi sie TV przyda w jednym pomieszczeniu :)

    korytka na kable.... no za ladnie to one w domu nie wygladaja, a chowanie
    ich jest czasami ciezkie i ma swoje wady(nawet w tym poscie juz o tym bylo)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 80. Data: 2009-03-29 18:07:21
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie stosujesz plastikowej linki / pilota ?
    > Są też peszle z drutem-pilotem od razu w środku.

    oczywiscie ze stosuje pilota, pisalem juz o tym i zauwazylem ze w wiekszosci
    przypadkow pilot przechodzi a dopiero przy przeciaganiu kabla zaczynaja sie
    schody :)

    wg mnie peszle z drutem czy pilotem sa OK, ale zadko kiedy z nich stosuje bo
    mam swojego pilota 15 m wiec do wiekszosci prac mi to wystarcza :)
    taki peszel z drutem ma wade, jak sie zerwie kabel z drutu to koniec... bez
    pilota nie dasz rady juz nic zrobic :)

    --
    pzdr
    piotrek