  • 1. Data: 2016-09-12 10:37:13
    Temat: Jakie kołki karton-gips
    Od: quent <x...@x...com>

    Jakie polecilibyście kołki do karton-gipsu?
    Systuacja jest taka, że muszę powiesić ok. 200szt. ram do obrazów w
    pewnym budynku.
    Ramy są dosyć lekkie więc kołek pewnie fi6-8mm max wystarczyłby.

    Zrobiłem obchód i w zasadzie wszędzie są regipsy ale nie wszędzie jest
    lekka zabudowa czyli regipsy klejone do ściany no i mogą się zdażyć, też
    ściany tynkowane.
    Niestety nikt nie wie dokładnie z czego są ściany.

    Zastanawiam się nad jakimiś uniwersalnymi kołkami, które mogłbym użyć w
    każdym przypadku.
    Jest np. coś takiego:
    http://www.fischercentrum.pl/fischer-produkty/katalo
    g-mocowan/mocowania-uniwersalne/ux-kolek-uniwersalny

    Jak sądzicie - nada się czy może polecilibyście coś innego?

    Dzięki

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2016-09-12 11:09:01
    Temat: Re: Jakie kołki karton-gips
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 10:37:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Jak sądzicie - nada się czy może polecilibyście coś innego?
    >
    > Dzięki
    Do kartongipsów to takie

    https://www.google.pl/search?q=%C5%9Blimak+do+regips
    u&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjwj5D2v
    InPAhUJ1ywKHYY8B30QsAQIHQ&biw=683&bih=379&dpr=1.5

  • 3. Data: 2016-09-12 11:28:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gwozdzie wbijaj. W karton gipsie mozesz przed wbiciem wywiercic otwor po skosie
    troche mniejszy od srednicy gwozdzia. Kolki to dodatkowa zbedna nic w przypadku plyt
    gipsowych nie dajaca praca. Robota to tylko glupich lubi. W poradniku leniwego
    czlowieka napisali ze jak masz do wyboru wkret albo gwozc to trzeba wybrac gwozc bo
    mniej pracy.

  • 4. Data: 2016-09-12 11:55:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    g-mocowan/mocowania-uniwersalne/ux-kolek-uniwersalny

    > Jak sądzicie - nada się czy może polecilibyście coś innego?

    Znajomy używał i poleca. Zaleta jest taka, że w co byś nie trafił, to ten
    kołek będzie trzymał.
    Do samego karton gipsu możesz używać ślimaków z tworzywa (tylko bardzo
    lekkie rzeczy) albo z metalu (do trochę cięższych).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2016-09-12 11:57:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-12 o 11:55, yabba pisze:
> [...]
    > Do samego karton gipsu możesz używać ślimaków z tworzywa (tylko bardzo
    > lekkie rzeczy) albo z metalu (do trochę cięższych).

    Plastikowe są do d....
    JA polecam molly
    http://www.hexagon.biz.pl/oferta/kolek-stalowy-typu-
    molly-materialow-pustych-scian-gipsowokartonowych-p-
    71.html

    Z nimi nie ma problemu obracania się kołka w otworze.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2016-09-12 11:58:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.09.2016 11:55, yabba wrote:
    > Znajomy używał i poleca. Zaleta jest taka, że w co byś nie trafił, to
    > ten kołek będzie trzymał.

    No tak sobie też miarkuję ;-)
    Szukam tylko czegoś tańszego bo fischer drogi cholera.

    > Do samego karton gipsu możesz używać ślimaków z tworzywa (tylko bardzo
    > lekkie rzeczy) albo z metalu (do trochę cięższych).

    I tak chyba zrobię, część uniwersalnych i część slimaków

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Gwoździe odpadają - zleceniodawca nie zgodzi się.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2016-09-12 12:03:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.09.2016 11:57, Pete wrote:
    > Z nimi nie ma problemu obracania się kołka w otworze.

    Nada się to do gk klejonego do betonu?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2016-09-12 12:09:24
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-12 o 11:57, Pete pisze:

> [...]
    molly-materialow-pustych-scian-gipsowokartonowych-p-
    71.html

    > Z nimi nie ma problemu obracania się kołka w otworze.

    Pamiętam, że miałem z tym problemy, w niektórych nie chciały się
    odpowiednio zaginać te ramiona, ale może to kwestia jakości konkretnego
    producenta. Ostatnio miałem metalowe ślimaki i jestem z nich bardziej
    zadowolony, chociaż też nie wszystkie weszły gładko, prosto i estetycznie.

  • 9. Data: 2016-09-12 12:19:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > JA polecam molly
    > http://www.hexagon.biz.pl/oferta/kolek-stalowy-typu-
    molly-materialow-pustych-scian-gipsowokartonowych-p-

    Przyznaję, że sprawdzają się do cięższych przedmiotów.
    Ale trzeba wiedzieć jaka dokładnie jest ściana. Inne są do pojedynczej płyty
    K-G, a inne (dłuższe) do podwójnej. Za płytą musi być wolna przestrzeń.

    > Z nimi nie ma problemu obracania się kołka w otworze.

    Kilka procent takich kołków rozpadło mi się przy instalacji. Najczęściej
    odpadało to kółeczko z ząbkami, które miało zapobiegać obracaniu się. Śruba
    nie trzyma, ale nie ma jak wyjąć kołka.

    Za to zdecydowanie NIE polecam tego:
    http://www.hexagon.biz.pl/oferta/kolek-rozporowy-pus
    tych-przestrzeni-wkretem-p-65.html?cPath=17

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2016-09-12 12:25:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No tak sobie też miarkuję ;-)
    > Szukam tylko czegoś tańszego bo fischer drogi cholera.

    To jego jedyna wada, chyba są robione z "kosmicznego" plastiku. :)

    > I tak chyba zrobię, część uniwersalnych i część slimaków
    >
    > Dzięki wszystkim za sugestie.
    > Gwoździe odpadają - zleceniodawca nie zgodzi się.

    Jak dajesz gwarancje na swoją pracę, to żadnych gwoździ. Sprzątaczka kilka
    razy przetrze obrazki z kurzu i gwóźdź się poluzuje w ścianie. Będziesz
    jeździł i poprawiał.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba