  • 11. Data: 2012-02-06 12:50:58
    Temat: Re: Jakie macie temperatury na rekuperatorze?
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message
    news:4f2fb1a5$0$1278$65785112@news.neostrada.pl...

    | Całkiem niezły ten plus.
    | Poza tym jest jednak wymiennik w reku.

    Ale co to za wymiennik, skoro jest zaszroniony a zatem niedrozny?
    Wg mnie zaden reku do którego wchodzi powietrze o temp. ponizej -2 stopni
    nie ma sensu.
    Zeby on sie odszronil trzeba go podgrzac, jak pradem to kicha bo koszt a jak
    powietrzem z domu to tez kicha bo jak tylko wydluchujemy cieple powietrze
    przez reku to zimne w tym czasie wchodzi szparami
    Wiec w naszym klimacie tylko z czyms co za darmo podgrzeje powietrze powyzej
    0 stopni.
    Mala poprawka, oczywiscie kiedy mowimy o reku z wymiennikiem plytowym , bo
    inne pomysly moga sobie radzić ale one sa z mniejszymi efektywnościami.

  • 12. Data: 2012-02-06 13:32:29
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > 1) na dworze -13
    > 2) na wlocie do reku z gruntowego wymiennika rurowego wlasnej
    > konstrukcji +6,5
    > 3) stare powietrze z domu 17 st (niestety ssie troche ze strychu dlatego
    > mimo 22 stopni w domu tyle na wlocie reku
    > 4) na wylocie z reku stare powietrze 10 stopni C.
    > 5) świeże powietrze po ogrzaniu w reku 14 stopni

    Niesamowicie sprawnie działa Ci ten GWC. Powiedz, czy wiesz jaki przepływ
    powietrza w nim realizujesz?
    Bo wygląda na to, że całe zaciągnięte powietrze ogrzewasz praktycznie do
    temperatury gruntu poniżej strefy przemarzania.
    Jak dla mnie rewelacja, choć gdzieś wyczytałem, że zwykła sraczna rura ma
    trochę za małą średnicę do tego celu.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6861
    (20120206) __________

  • 13. Data: 2012-02-06 19:56:43
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-02-06 13:50, dziadek+40 pisze:
    > Zeby on sie odszronil trzeba go podgrzac, jak pradem to kicha bo koszt

    Da się żyć z takimi kosztami.
    Wolę tak niż władować 10 koła w normalny gwc.

    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2012-02-06 20:29:33
    Od: dziadek+40 <p...@p...pl>

    Witaj,

    nie niestety nie wiem, i nie mam jak za bardzo zmierzyc.
    Tak jak mówiłem na regulatorze do centrali dospela mam 21-23 % mocy.
    Więcej nie daje bo huczy.
    To jest wciąż tymczasowo podpięte i wlot mam kolo pieca w salonie wiec
    nie puszczam bardziej zeby nie było zbyt głośno.
    Ale w domu czuje się świeże powietrze, po gotowaniu czegoś z zapachem
    dosc szybko jest to niwelowane przez wentylacje. Na oknach nie ma rosy,
    a mam spore akwarium otwarte ze sporym parowaniem.
    Napisalem ze mam rownolegle 4 rury fi 100, a to juz nie jest tak
    malo.Dla ciekawosci zamierzam to troche zmodyfikować. Zeby bylo ciszej w
    domu planuje zainstalować wentylator tłoczący powietrze na czerpni, zeby
    halas był tlumiony przez GWC, dzięki jego budowie jest niezłym
    tłumikiem, i jak słucham szumu na czerpni to jest znikomy. Ma to
    znaczenie zwłaszcza latem, kiedy trzeba dać większy strumień żeby
    działało to jak tania klima.

    Jeszcze jedno.
    ok. 6m metrów 160mm rury przechodzi przez dom pod chudziakiem, wiec tez
    dzieki temu pewnie tak wysoka jest temperatura na wlocie do Reku

    Pozdrawiam

    I jak mowilem koszt to tylko 3K a nie 10K :)

  • 15. Data: 2012-02-07 07:16:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A odnosnie kolegi quenta - ja tez uzywam brinka renoventa hr 400 i nie
    > zamarzl mi jeszcze ani razu. Puszczam non stop 120m3/h.
    > pozdr.

    Tylko, że tak jak pisałem mam w domu za niską temp. ponieważ jeszcze nie
    mieszkam, poza tym muszę docieplić jeszcze kanały bo niby są utopione w
    ekofibrze w pasie stropowym parterówki ale ich górna część jest pod
    ekofibrem zaledwie 3cm grubości. Same kanały mają swoją izolację 3cm wełny
    więc w sumie jest to mało i straty są pewie spore. Nie wiem jednak jak
    zmierzyć temp. powierza na powrocie do reku.
    Planuję w miejscach gdzie biegną kanały na ten ekofiber wyłożyć 18cm wełny w
    pasach 120cm czyli po 60cm z obu stron kanałów wentyl. W sumie dałoby to
    jakieś 24cm izolacji kanałów.

  • 16. Data: 2012-02-07 08:02:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 08:16, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Planuję w miejscach gdzie biegną kanały na ten ekofiber wyłożyć 18cm wełny w
    > pasach 120cm czyli po 60cm z obu stron kanałów wentyl. W sumie dałoby to
    > jakieś 24cm izolacji kanałów.

    Moim zdaniem strata kasy - poloz na to max 5cm styro/welny i bedzie b.
    dobrze. Wiecej to juz IMHO przerost formy nad trescia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-02-07 08:35:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Moim zdaniem strata kasy - poloz na to max 5cm styro/welny i bedzie b.
    > dobrze. Wiecej to juz IMHO przerost formy nad trescia :)
    > pozdr.

    A wracają jeszcze do Brinka.
    Nie zamarzł Ci jeszcze ani razu w te mrozy?
    Rozumiem, że nagrzewnicy nie masz?
    Jaką temp. w domu utrzymujesz? Mierzyłeś może temp. powietrza wracającego do
    reku? Jeśli tak - jak to zrobiłeś?

    U mnie Brink wisi w pom. gosp. w ktorym jest 2 stopnie niższa temp. niż w
    reszcie domu czyli aktualnie 18st.
    Czerpnia jest zaraz za ścianą - tylny kanał po prawej na tej fotce:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5688870616784901442
    Ogólnie mam problem taki też, że poci się reku od spodu w te mrozy i kapie
    mi na pralkę :-)
    Poza tym pocą mi się niektóre anemostaty nawiewne oraz kanał czerpni (mokra
    pow. kanału elastycznego), chyba za słabą izolację kanału mi założyli.
    Ogólnie w domu mam też sporą wilgotność 75% i już sam nie wiem czym to
    pocenie jest spowodowane.

    Pozdr.

  • 18. Data: 2012-02-07 14:59:30
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Adam" wrote in message:

    > Za 3k pln mialbys pieknego glikolowca z duzo wyzsza sprawnoscia,
    > latwiejszym sterowaniem i bez problemu opompowywania skroplin i
    > martwienia sie czy w kanale nie ma wilgoci i nie rosnie jakis syf.

    Hej Adam :).

    Daj namiar na przykładowego glikolowca za 3k pln. Chętnie przyjrzałbym
    się jak to jest "pożenione" z rekuperatorem. Poza tym, do glikolowca
    musisz mieć kolejną pompkę, która ten glikol w ruch wprawiać będzie.

    Syf rosnąć nie będzie - żeby _dobrze_ rósł syf musi być ciepło i jasno.
    Jak jest zimno i wilgotno, to nic groźnego nie urośnie - zresztą,
    jakby było inaczej, to wszystkie pokolenia przed nami by wymarły ...
    czepiąc choćby wodę ze studni... gdzie przecież wilgoci
    nie brakuje... (ale jest dosyć zimno i dosyć ciemno)

    Zapodaj może dane z pompy - tydzień wyjątkowo mroźny to i wyniki
    Twoje powinny być wyjątkowo ciekawe :) - btw. jak tam urlop/wypoczynek ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander_

  • 19. Data: 2012-02-07 15:15:52
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > czepiąc choćby wodę ze studni... gdzie przecież wilgoci
    > nie brakuje... (ale jest dosyć zimno i dosyć ciemno)

    jasno być nie musi...
    a w studni, wbrew pozorom, woda płynie...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2012-02-08 18:29:28
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    dziadek+40 <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > mimo 22 stopni w domu tyle na wlocie reku
    > 4) na wylocie z reku stare powietrze 10 stopni C.
    > 5) świeże powietrze po ogrzaniu w reku 14 stopni
    >
    > Jak widać GWC w calym tym balaganie był najlepszym pomysłem.
    >
    > Wykonalem je z w formie 4 rur 100mm po 12m kazda w odleglosci ok metra
    > od siebie polaczone rownolegle. Dodatkowo na kazdej z tych rur robilem
    > poszerzenia do 160mm zeby powietrze sie mieszalo a nie przeplywalo
    > laminarnie cos jak w chlodnicy do bimbru gdzie sa co chwila takie
    > pogrubienia rurki w ktorej sie ma skraplać para.

    Całkiem przyzwoity wynik jeśli idzie o sprawność. Oszczędzasz na rekuperatorze
    trochę ponad złotówkę dziennie jak by grzać prądem.