  • 21. Data: 2012-05-19 17:03:09
    Temat: Re: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 11:36:30 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Myjesz chemicznym koktajlem w 50-70 stopniach, niewiesz, co za chemia jest w
    srodku,

    Głownie wodorotlenek sodu, a czego byś się spodziewał?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2012-05-19 17:24:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 15:00:30 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > No tak, przeciez to niewinna sol, barwniki i zapachy
    > ktore powoduja, ze niektore szklo robi sie mleczne, przedmioty rdzewieja
    > a nadruki bledna juz po paru myciach, chociaz wczesniej przez lata
    > nic sie nie dzialo.ki. Masz je także

    Akurat za to odpowiedzialne są alkaliczne skladniki tabletek, to one
    rozpuszczają szkło. Ale alkaliczne substancje masz wszędzie, nawet w
    proszkach do prania i czyszczenia, śmiem się domyślac, ze nawet tam, gdzie
    nie przypuszczasz, a używasz ich codziennie.

    > Nic, tylko tabletki kleic i rozkrecac biznes, bo sklad jest trywialny.

    > Niektore trucizny tez sie w wodzie rozpuszczaja, tylko co z tego
    > i na co to rozpuszczanie jest dowodem?

    Że skoro łatwo się rozpuszczają, to i tak samo łatwo się i WYPŁUKUJĄ.
    Trywialne, ale prawdziwe, nie?

    > A czemu nie na drewnianej?

    Bo "łapie" zapachy, bo się barwi itp.

    > Ot i argument.
    > To wez sobie rozsyp nieco soli kuchennej na stole i dotknij tez na chwile
    > rozkrojonym jablkiem. Tez pewnie nic nie bedzie bo to tylko moment.

    Sorry, nie te stężenia, no sorry. Po drugie nie używam tej samej deski do
    krojenia produktów z różnych grup i smaków. Desek do "mokrego" mam jakos z
    10, używane codziennie WSZYSTKIE, a co :-)

    > Wymyslasz na sile, w mysl tego co napisalas powinni tez napisac o wielu innych
    rzeczach,
    > ktore mozna wlozyc, a nie napsiali; jest konkretnie - drewno, rdza, popiol
    > a nie kot czy papierowe talerzyki dla madrych inaczej. Po prostu - nie myje sie
    > w zmywarakch przedmiotow, ktore wchlaniaja wode.

    Tak? - no to ja myję deski. I żyję :-)
    A deski w razie konieczności (jesli kiepskie, zdarza się) wymieniam. Nie
    majątek.

    > Oczywiscie. Ja nie wiem w przeciwienstwie do ciebie, na ile
    > chemia z tabletki wnika w glab drewna (zwlaszcza po paru latach)),
    > ale staram sie tego nie robic, bo nawet moj kilkunastoletni wie,
    > ze trzymanie drewna w goracym roztworze chemicznym moze spowodowac,
    > ze drewno nasiaknie niektorymi zwiazkami chemicznymi. A czy te czy tamte drewno
    > nasiaka bardziej czy mniej to juz jest wtorne.
    > A twoja ocena wzrokowa czy deska jest ok i czy nie jest czyms nasaczona - to
    wybacz,
    > ale jest malo miarodajna.

    Spoko, jej miarodajność jest obliczona na przeciętną długość życia - na 70
    lat życia wystarczy.
    Może na 120 już nie, ale tym się będę martwiła, jak skończę te 70. Wtedy z
    braku zajęcia pewnie przestanę myć te deski w zmywarce, no i żeby następne
    50 lat już się nie truć notorycznym zjadaniem z nich trucizn 3333-)

  • 23. Data: 2012-05-19 21:13:36
    Od: Fragile <s...@o...pl>

> [...]
    > nic sie nie dzialo.
    >
    > Nic, tylko tabletki kleic i rozkrecac biznes, bo sklad jest trywialny.

    Można zrezygnować z tabletek :) Ja używam orzechów piorących, i nigdy nie
    powrócę do tabletek. Jeśli nie lubisz/obawiasz się chemii - wypróbuj
    orzechy :)

    Pozdrawiam,
    M.

  • 24. Data: 2012-05-19 22:12:23
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Instrukcja jest dla takich, co nie mysla i pisana jest na zapas.
    > Powiedz mi, co sie dzieje z łopatką drewniana, którą myję w zmywarce od
    > trzech lat?

    Też bym się chętnie dowiedział. Nie tylko łopatkę myję w zmywarce. Drewnianą
    deskę do krojenia też. Czy dostanę raka mózgu?

  • 25. Data: 2012-05-20 22:09:56
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Można zrezygnować z tabletek :) Ja używam orzechów piorących, i nigdy nie
    > powrócę do tabletek. Jeśli nie lubisz/obawiasz się chemii - wypróbuj
    > orzechy :)

    Właśnie sobie o nich poczytałem- przyznaję, pierwsze słyszę. Potwierdzasz
    to:
    http://www.orzechy-piorace.baza-wiedzy.com/
    To rzeczywiście takie szerokie zastosowanie? Co sama spraktykowałaś- oprócz
    zmywarki? Jak dokładnie to działa- przecież jak wrzucę połówki do zmywarki,
    to mi zablokują dolne śmigiełko?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 26. Data: 2012-05-21 00:14:43
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprócz zmywarki? Jak dokładnie to działa- przecież jak wrzucę połówki do
    > zmywarki, to mi zablokują dolne śmigiełko?

    Tego nie wrzuca sie do zmywarki luzem, tylko wklada do pojemnika na sztucce.
    Tak samo jak tabletki.

  • 27. Data: 2012-05-21 08:29:52
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-05-19 21:13, Fragile pisze:

    > Można zrezygnować z tabletek :) Ja używam orzechów piorących, i nigdy nie
    > powrócę do tabletek. Jeśli nie lubisz/obawiasz się chemii - wypróbuj
    > orzechy :)

    Ze dwa, trzy lata temu wypróbowałam je do pralki, nie byłam zachwycona,
    ponownie ciuchy wyprałam, tym razem jak zwykle, w płynie Persil (wolę od
    proszków)i wypłukałam w Lenorze.
    Zalety: są ekologiczne, niska cena.
    Wady: nie dopierają porządnie (nie ma mowy o wypraniu plam z oleju, czy
    trawy), ubranie "pachnie" octem, ręczniki po potraktowaniu orzechami nie
    chłoną dobrze wody.
    Straciłam do nich zapał, już do zmywarki nie dawałam ( o ile to takie
    same miałyby być).
    --
    B.

  • 28. Data: 2012-05-21 12:27:46
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    >Albo też masz niesprawna zmywarkę.

    Wytlumacz mi jak jak niesprawnosc zmywarki
    matowi czesc szklanek a inne oszczedza.

    >Instrukcja jest dla takich, co nie mysla i pisana jest na zapas.

    Tak to mozna wytlumaczyc kazdy zapis w instrukcji ktory nie jest ci na reke albo
    z ktorym sie nie zgadzasz.

  • 29. Data: 2012-05-21 12:45:25
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Że skoro łatwo się rozpuszczają, to i tak samo łatwo się i WYPŁUKUJĄ.
    >Trywialne, ale prawdziwe, nie?

    Co ma latwosc rozpuszczania tabletki do wyplukiwania z materialu, do ktorego
    sie wchlonelo - albo nawet zareagowalo?

    >Bo "łapie" zapachy, bo się barwi itp.

    O widzisz, od buraka drewno sie zabarwi tak, ze ciezko odmyc, ale chemia w zmywarce
    jest juz ok?

    >Sorry, nie te stężenia, no sorry.

    A jasne. A masz jakies dane do porownywania stezen i takiego stwierdzenia?

    >Po drugie nie używam tej samej deski do
    >krojenia produktów z różnych grup i smaków. Desek do "mokrego" mam jakos z
    >10, używane codziennie WSZYSTKIE, a co :-)

    Ciekawe.

    >Tak? - no to ja myję deski. I żyję :-)

    Ludzie pala, cpaja i tez zyja. Czyli narkotyzujmy sie, bo skoro sie nacpalismy
    i nie umarlismy, to znaczy, ze nie szkodzi. To tej klasy argument napisalas.
    To czemu nie chodzisz boso po hotelowym dywaniku? Jak sie przejdziesz to
    tez bedziesz zyla.

    >Spoko, jej miarodajność jest obliczona na przeciętną długość życia - na 70
    >lat życia wystarczy.

    Z wrozka nie pogadasz.

  • 30. Data: 2012-05-21 12:51:34
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    >Głownie wodorotlenek sodu, a czego byś się spodziewał?

    Wodorotlenek sodu powiadasz?

    To teraz wez kawalek drewna i wystaw go na dzialanie swojego
    zracego wodorotlenku sodu na godzine w wysokiej temperaturze. Potem wymyj dokladnie
    ten kawalek
    drewna i zobacz czy bedzie wygladal tak samo jak drewniana lyzka ze zmywarki albo
    taki sam kawalek
    drewna przed kapiela.