  • 11. Data: 2011-10-18 20:10:55
    Temat: Re: Jakie przewody?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Jopczynski, Tychy Online wrote:
    > Wiem tez, ze na etapie planowania domu moze to byc trudne, ale pomysl
    > tez o okablowaniu do instalacji glosnikowej - w "salonie" ale tez
    > jakas muzyczka w kuchnii lazience ;)
    >
    > Co do kamer - ja proponuje koncentryk + skretke - bo skretka puscic i
    > zasilanie i sygnal IP + masz do dyspozycji koncentryk - kamery ip sa
    > sporo drozsze i oferuja gorsze warunki przy kiepskim swietle.

    są konwertery koncentryk na skrętka..

  • 12. Data: 2011-10-18 20:13:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Jopczynski, Tychy Online wrote:

    > Taniej, nie znaczy lepiej - chcesz mi powiedziec, ze transmisja po
    > skretce jest tej samej jakosci co po koncentryku - ze "leca" roznymi
    > rodzajami kabli te same czestotliwosci i te same napiecia?

    no jak sie da skrętką wysłać 1Gb to da sie też sygnał wideo którego pasmo
    wynosi?

    > Oczywiscie mozna sygnal ethernet konwertowac do konentryka bnc na
    > 10mbit - ale to chyba szuka dla sztuki.

    można tez wodę koncentrykiem tylko po co, nikt nie sugeruje Ethernetu
    skrętką puszczać

    ja bym sie ustawiał na kamery IP

  • 13. Data: 2011-10-18 20:22:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 19:51, "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online"
    <m...@g...com> wrote:

    > Taniej, nie znaczy lepiej - chcesz mi powiedziec, ze transmisja po
    > skretce jest tej samej jakosci co po koncentryku - ze "leca" roznymi
    > rodzajami kabli te same czestotliwosci i te same napiecia?

    Sygnal lecacy skretka jest znacznie bardziej odporny na zaklocenia niz
    ten sam lecacy koncentrykiem. Zreszta np. DIPOL nawet poleca takie
    rozwiazanie jako poprostu lepsze. Koncentryk idzie do lamusa :)

    > Oczywiscie mozna sygnal ethernet konwertowac do konentryka bnc na 10mbit
    > - ale to chyba szuka dla sztuki.

    Mozna tez zbudowac siec ethernetowa na koncentryku! Tak samo jak i
    kamery! Oba rozwiazania pochodza z tej samej epoki ;-)

    > Jak czlowiek pytam jak to zrobic dobrze i "przyszlosciowo" to odpowiadam....
    >
    > Nie pytal jak to zrobic "tanio"...

    Wystarczy skretka - jakosc bedzie taka sama. Zreszta chyba nie liczysz
    ze w takiej instalacji uzyje jakichs wypasnych kamer gdzie wplyw
    rodzaju kabla bedzie mial jakiekolwiek znaczenie? Bo jezeli jest
    bogaty i uzyje to zapewne juz "megapikselowych" kamer IP :) Nie ma sie
    co bawic w przestarzaly koncentryk.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-10-19 05:33:13
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 22:22, Adam pisze:

> [...]
    > rodzaju kabla bedzie mial jakiekolwiek znaczenie? Bo jezeli jest
    > bogaty i uzyje to zapewne juz "megapikselowych" kamer IP :) Nie ma sie

    Nie rozumiesz.

    Kamera analogowa (koncentryk) ma znacznie wieksza czulosc, anizeli
    kamera cyfrowa (skretka).

    Nie wspomne juz o tym, ze kamerki IP (skretka) sa znacznie drozsze
    anizeli analogi.

    Umowmy sie, ze polozenie koncentrykow i skretek do kilku kamer jest
    znikomym wydatkiem, a nie trzeba sie zastanawiac co bedzie za rok dwa
    (bo maja byc tanie kamerki ip).

    --
    Z wyrazami szacunku,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004
    www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 15. Data: 2011-10-19 06:35:44
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 22:13, Marek Dyjor pisze:

    > no jak sie da skrętką wysłać 1Gb to da sie też sygnał wideo którego
    > pasmo wynosi?

    To dam Ci przyklad z zycia, ktory pokazuje, ze wolny koncentryk dobrze
    miec...

    Pan elektryk u jednego mojego klienta zamiast polozyc do pokoi
    koncentryk do satki, polozyl dwie skretki - mowil, ze po ip poleci...

    I poleci tv po ip - ale calosc (serwer + 4 koncowki) klienta wyszly
    ~8000 zl (komputer pod hd, 4 tunery hd na usb itp itd, male komputerki
    do odbioru sygnalu).

    Co z tego, ze po tej skretce leci 1000 mbit, jak inwestycja byla nijak
    niewspolmierna do efektu - bo ta sama jakosc mialby po koncentryku, ale
    znacznie taniej....

  • 16. Data: 2011-10-19 07:07:21
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.10.2011 12:59, Adam pisze:

    > Ja mam standardowe 1,5mm2 i w sumie nawet sie nie zastanawialem nad
    > cienszym - choc rzeczywiscie tu obciazenia powinny byc male i taki
    > 0,75mm2 powinien wystarczyc :) Choc pamietaj o obwodach typu halogeny
    > na ogrod (ja mam poki co tymczasowe 2 x 500W!), przed dom, czy jakies
    > wieksze wewnetrzne halogenowe (w salonie mam na jednym obwodzie 9 x
    > 50W = 450W). Tu bym nie ryzykowal 0,75mm2 :) No i jak gdzies chcesz
    > stosowac halodenki na 12V to koniecznie grubszy kabel!

    OK, dam 1,5mm2 - tylko dwu- czy troj- zylowy?

    > Po co ? Do kamer daj tez skretke. Chyba coraz mniej kamer na
    > koncentryk - teraz wszystko po skretce leci. Nawet jak teraz kupisz
    > zwykle kamerki z wyjsciem koncentrycznym to za pare zlotych dokupisz
    > przejscia na skretke. W przyszlosci wszystko bedzie po skretce :)
    > Bedziesz mial przynajmniej opcje podlaczenia w kazdym punkcie kamery
    > IP (z zasilaniem via ethernet).

    Kamery na koncentryk sa tansze, ale argument z ta przejsciowka dobry.
    Pod jakim haslem szukac tej przejsciowki? Nie umiem tego znalezc na
    allegro...
    No albo faktycznie pocoagnac i koncentryk i skretke.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 17. Data: 2011-10-19 07:12:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.10.2011 07:33, Mikolaj Jopczynski, Tychy Online pisze:
> [...]

    [cut]

    > Umowmy sie, ze polozenie koncentrykow i skretek do kilku kamer jest
    > znikomym wydatkiem, a nie trzeba sie zastanawiac co bedzie za rok dwa
    > (bo maja byc tanie kamerki ip).

    I chyba tego sie bede trzymac - w obrebie domu to wyjdzie max
    kilkadziesiat metrow, troche wiecej do furtki - zbublowanie nie bedzie
    porazajace kosztowo.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 18. Data: 2011-10-19 07:16:29
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.10.2011 14:57, Mikolaj Jopczynski, Tychy Online pisze:
    > Ja moze odpowiem jako informatyk/instalator, bo pradu sie nie "tykam".
    >
    > Skretka ok, pomysl od razu o skretce na dach (najlepiej zewnetrzna -
    > madex lub ubiquiti). Tak samo wyprowadz sobie skretke na zewnatrz
    > budynku - jedna do wideo/domofonu, 2 jakby Cie Bozia chciala pokarac i
    > mialbys podpiac netie/tp :D

    Tak mniej wiecej bedzie :)

    > Wszystkie kable niech sie schodza w centralnym punkcie - pamietaj -
    > jedno gniazdko - jeden kabel - zadnych przejsc / obejsc proponowanych
    > przez elektrykow.

    To chyba wynika ze specyfiki ukladu gwiazdy? Od kazdego punktu ciagne
    kabel do rozdzielni, a tam mi ja juz elektryk zszyje.

    > Wiem tez, ze na etapie planowania domu moze to byc trudne, ale pomysl
    > tez o okablowaniu do instalacji glosnikowej - w "salonie" ale tez jakas
    > muzyczka w kuchnii lazience ;)

    Dokladnie :) W kazdym pomieszczeniu w roku _mozliwosc_ wpiecia glosnika.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 19. Data: 2011-10-19 14:07:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Co z tego, ze po tej skretce leci 1000 mbit, jak inwestycja byla nijak
    > niewspolmierna do efektu - bo ta sama jakosc mialby po koncentryku,

    a po skrętce da się też sygnał tv transmitować bez problemu.

  • 20. Data: 2011-10-19 14:09:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kamera cyfrowa (skretka).
    >
    > Nie wspomne juz o tym, ze kamerki IP (skretka) sa znacznie drozsze

    bez przesady...

    > Umowmy sie, ze polozenie koncentrykow i skretek do kilku kamer jest
    > znikomym wydatkiem, a nie trzeba sie zastanawiac co bedzie za rok dwa
    > (bo maja byc tanie kamerki ip).

    do kamer na koncentryku zaś potrzeba specjalnego komputera z kartami
    wielowejściowymi albo rejestratora ...

    kamery IP można oglądac z dowolnego kompa w sieci a obrazy będa sie łądować
    same na dowolny serwer ftp.