  • 11. Data: 2011-03-17 13:12:16
    Temat: Re: Jakie to pomidory?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    news:178f.00000204.4d81f606@newsgate.onet.pl...

    > Poza tym,dostałem prawdziwą cebulę kartoflankę,z białostockiego.Sadzisz
    > jedną
    > główkę,zbierasz wiadro cebuli,normalnej,dorosłej,nie jakiejś tam szalotki
    > czy innej niskorosłej.
    > Poza tym,dostałem czosnek słoniowy,prosto z hameryki,sadzę jeden ząbek,
    > wykopuję cały kosz.

    Zrób fotki po zbiorze albo podaj termin zbioru, to może pomogę w wykopkach
    :-))
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 12. Data: 2011-03-17 16:49:06
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zrób fotki po zbiorze albo podaj termin zbioru, to może pomogę w wykopkach

    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=414
    59&start=28
    Tu są zdjęcia mojej cebuli,oraz innych cebul,zdjęcia taczki na cebulę jeszcze
    nie zrobiłem.A zdjęcia czosnku w sąsiednim wątku.Pomidorowy wątek też tam jest.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 13. Data: 2011-03-17 17:56:22
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > szalotki czy innej niskorosłej.
    > Poza tym,dostałem czosnek słoniowy,prosto z hameryki,sadzę jeden ząbek,

    Hejka. A ja dostałem z Suwałk czosnek azjatycki (syberyjski) wraz z
    instrukcją uprawy. Dużo większe ząbki i bardziej zjadliwy. Wymaga
    specjalnego podlewania.
    Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

  • 14. Data: 2011-03-17 19:20:33
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Hejka. A ja dostałem z Suwałk czosnek azjatycki (syberyjski) wraz z

    > instrukcją uprawy. Dużo większe ząbki i bardziej zjadliwy. Wymaga

    > specjalnego podlewania.

    >                    Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

    Syberyjskie są koty.I tygrysy szablozębne,czyli też koty.
    Pozdrawiam. mirzan

  • 15. Data: 2011-03-17 21:31:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 17 Mar, 09:59, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Jak narazie dwie osoby z forum zainteresowane pomidorami.Reszta to trawnik i
    > tuje.
    > Nie przeszkadza mi,jak kto kupi pake nasion taniej i porcjuje i sprzedaje.
    > Ka dy musi z czego y .Poza tym nie jest proste,aby pomidory pokrzy owa y si .
    > S samopylne,niez a sztuka zapyli pomidor.Zajrzyj na forum,o kt rym wspomnia em
    > Pisze tam dziewczyna,kt ra zawodowo zajmuje si pomidorami i jako hobbystka
    > robi krzy wki.Dok adnie opisywa a jak to zrobi .Mam jakie pomara czowe,je li
    > chcesz,to poszukam i do l .Dzi powinna dosta te obiecane.
> [...]

    Dostałam!
    Piękne dzięki za wszystkie - jest ich więcej, niż obiecałeś; ten "w
    futerku" to jest ten sam, co ostatnio? - bardzo śmieszny był
    pomidorek :-D
    I o pomarańczowe też proszę, o ile są wielkowocowe.
    W ramach wdzięczności chyba (z braku nasion) miodek Ci wyślę, ale
    latem, już z nowego brania, świeżutki - oby tylko było czym się
    pochwalić, bo to różnie może być.
    Dziękuję za wszystkie nasionka, już namoczyłam, jak tylko skiełkują,
    to wysiewam - czas już nagli.

  • 16. Data: 2011-03-17 22:23:53
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > pochwalić, bo to różnie może być.

    > Dziękuję za wszystkie nasionka, już namoczyłam, jak tylko skiełkują,

    Sprawdziłem pobieżnie,ujawnił się jakiś Orange i Orange Russian.Może jeszcze
    coś wymyślę,a moze będzie powtórka z rozrywki,bo nie zapisałem co wysłałem.
    Nigdy nie siałem tak wcześnie pomidorów,większość już wzeszła,malinowe
    zalegają,dosiałem drugi raz.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 17. Data: 2011-03-18 22:18:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 17 Mar, 23:23, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Nigdy nie siałem tak wcześnie pomidorów,większość już wzeszła,malinowe

    Jesteś "do przodu" :-)
    Ja się trochę spóźniłam, ale nie miałam ostatnio głowy do niczego,
    takie tam różne sprawy. Poza tym nie spieszy mi się - pomidory zawsze
    uprawiam nie przyspieszane, tylko w zwykłym terminie, a że pod folią,
    to tylko dla zabezpieczenia przed opadami w razie deszczowego lata,
    coby ich zaraza ziemniaczana nie powaliła. Dużo nadrabiam tym, że
    skiełkowuję je na spodeczkach szklanych pod mokrą ligniną i pod folią
    spożywczą, w bardzo ciepłym miejscu - kilka dni i już mają kiełki, od
    razu wtedy wysiewam już skiełkowane, mam zatem 100 procent pewności,
    ile mam egzemplarzy rozsady. Wyłażą prawie natychmiast na wierzch,
    stojąc na południowych oknach a w nocy w ciepłej kuchni, no i potem po
    tygodniu idą do szklarenki, zanim będą posadzone w tunelu.
    Wygrzebałam dziś (o cudzie!) jakieś resztki pomarańczowych Persimmon
    oraz Mountain Gold, moje ulubione, plus te różne od Ciebie, plus parę
    odmian krajowych, kupiłam wczoraj ciekawą odmianę Eskort i NAWET
    jakieś niby "rzymskie" - tak więc skiełkowuje mi się obecnie 17
    odmian. Wiele więcej nie zmieszczę, bo muszę sporo krzaczków mieć w
    odmianach "przetworowych", poza wszelkimi ciekawostkami. Ale chętnie
    reflektuję na Orange Russian i co tam masz "orange" - co tam, kilka
    dni późniejszy siew nie czyni różnicy w uprawie w tunelu. Z góry
    dziękuję :-)

  • 18. Data: 2011-03-19 07:02:02
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > reflektuję na Orange Russian i co tam masz "orange" - co tam, kilka

    > dni późniejszy siew nie czyni różnicy w uprawie w tunelu. Z góry

    Zawsze siałem ok 21 marca,w tym roku pospieszyłem się.Chcę trochę owoców zebrać
    przed zarazą.Już wysłane pomarańczowe.Też moczę przed wysianiem,w papryka
    moczona również szybko wschodzi.Wysiałem jeszcze jakieś dziwaczne oberżyny
    z allegro,może gdzieś to wszystko upcham.
    pozdrawiam.mirzan

  • 19. Data: 2011-03-19 21:59:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 19 Mar, 08:02, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    > moczona również szybko wschodzi.Wysiałem jeszcze jakieś dziwaczne oberżyny
    > z allegro,może gdzieś to wszystko upcham.

    To może dynię piżmową chcesz, zanim co do czego?
    :-)

  • 20. Data: 2011-03-19 23:09:59
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > To może dynię piżmową chcesz, zanim co do czego?

    Chętnie.