  • 41. Data: 2011-01-03 21:31:05
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ifte8c$sq1$1@news.onet.pl...

    > To plany dla drugiego domu. Wszędzie podlogówka wodna, duzy bufor grzany
    > pradem w II taryfie.

    No OK, tyle jeszcze lapie. :-)
    Ale dzis masz gaz za plotem a grzejesz drewnem.

    > Kwestia przeliczenia wszystkiego dokladnie.
    > W II taryfie prąd wychodzi taniej od gazu

    Nie wnikajac w oplaty, wariant pesymistyczny 8,5kWh/1m^3 w W3 wychodzi nie
    wiecej jak 0,2zl, wiec tego "taniej" nie widze.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2011-01-03 22:55:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No OK, tyle jeszcze lapie. :-)
    > Ale dzis masz gaz za plotem a grzejesz drewnem.

    Drewno kosztuje mnie 1500-2000zł za sezon. Gazownicy płacą ok 3000-4000zł,
    Gdyby z prądem w II tarfie zmiescić sie w granicach 2500zł/sezon to
    zastanowiłbym sie nad rezygnacją z drewna.
    Kwestia policzenia wszystkiego dokladnie.

    > Nie wnikajac w oplaty, wariant pesymistyczny 8,5kWh/1m^3 w W3 wychodzi nie
    > wiecej jak 0,2zl, wiec tego "taniej" nie widze.

    Dlatego badam temat. Parokrotnie tu juz padaly wyliczenia ze prąd jest
    cenowo conajmniej porownywalny z gazem- ale ja to ze wszystkim-zalezy kto
    liczy;))

  • 43. Data: 2011-01-03 23:23:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zastanowiłbym sie nad rezygnacją z drewna.
    > Kwestia policzenia wszystkiego dokladnie.

    Jezeli gazownicy placa 3000 - 4000 to nie masz szans wyrobic sie pradem za
    2500zl. Podejzewam, ze drewna nic nie pobije biorac pod uwage policzalne
    koszty.

    > Dlatego badam temat. Parokrotnie tu juz padaly wyliczenia ze prąd jest
    > cenowo conajmniej porownywalny z gazem- ale ja to ze wszystkim-zalezy kto
    > liczy;))

    Podam Ci skladowe mojej faktury za gaz, za ostatnie dwa miesiace w taryfie
    W3. Dane sa bezwzgledne z ktorymi sie nie dyskutuje (ceny netto, bo latwiej
    spisac):
    abonament za 2 miesiace - 16,40
    paliwo gazowe 459m^3 * 1,0310 = 473,23
    oplata sieciowa stala za 2 miesiace - 96,60
    oplata sieciowa zmienna 459m^3 * 0,3041=139,58
    razem = 725,81netto
    brutto 885,49 [22%]

    Dzielac calosc przez metry 885,49 : 459 = 1,93zl/m^3 brutto.
    Zakladajac pesymistycznie z 1m^3 gazu 8,5kWh otrzymujemy 0,23 zl/1kWh.
    Teraz dodaj wszystkie skladowe faktury za prad, podziel przez okres
    rozliczeniowy i dodaj koszt 1kWh to wyjdzie Ci porownywalny rzeczywisty
    koszt. Wylicz sam, porownaj i pamietaj, ze Werbinskiemu Janowi moze wyjsc
    inaczej.
    Wlasciwie nie wiem czemu jestem w taryfie W3, bo w zeszlym roku nie
    przekroczylem zuzycia 1200m^3, wiec na dzis w moim przypadku oplaty stale
    powinny byc o polowe nizsze, a cena gazu lekko wyzsza.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2011-01-04 08:14:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > 800zl/sezon i 200W/m^2?

    No właśnie tez mnie to zastanowiło.
    Przyjmijmy 100m^2 grzanej powierzchni mieszkalnej * 200W/m^2= 20kW
    800zł na sezon to 115 zł miesiecznie przyjmujac że grzejemy przez 7 miesięcy
    w roku
    Czyli dziennie 3,8zł
    W drugiej taryfie grzałki/maty mocy 20kW za 3,8zł musiaały by grzac nie
    dłużej jak 30-40minut dziennie.
    teraz kwestia czy jest do osiagnięcia nagrzanie i utrzymanie stałej
    temeperatury w domu przy 30-40 minutach pracy mat/grzałek
    czarno to widze ale mało wiem o domach pasywnych więc może sie myle

  • 45. Data: 2011-01-04 08:24:54
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > No właśnie tez mnie to zastanowiło.

    Też to miałem skomentowac ale się wstrzymałem.
    Ja już z fantazjami Adamowymi nie dyskutuję.

    Marek

  • 46. Data: 2011-01-04 08:33:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > jego miejscu nie rezygnowalbym z gazu o ile taki wybor bedzie.

    Bezdyskusyjne jest ze bezobsługowe zródło ciepła jest lepsze użytkowo od
    obsługowego. Tylko jak we wszystkim za komfort się płaci.
    Dla mnie koszt ogrzewania na sezon poniżej 3000zł spowoduje ze zaczne się
    zastanawiać nad rezygnacją z drewna. Gazem niestety poniżej 3000zł nie
    zejde. Róznie tu ludzie licza, różnie podają ale ja bywam w róznych
    budynkach rozmawiam z ich właścicielami i gazownicy niestety płaca więcej.
    Ci którzy płaca mniej to albo lubia temp 17stC w dopmu albo jak już maja te
    20stC to przez sezon dodatkowo rekraacyjnie spalają kilkanascie m^3 drewna w
    kominku.
    Ty wyżej/nizej piszesz że za listopad/grudzień zapłaciłeś ok 900zł.
    Przyjmijmy tez 900zł za styczeń-luty i 900zł łacznie za pazdziernik,
    marzec, kwiecień to gaz wyjdzie Ciebie ok 2700zł za ten sezon. To dobry
    wynik. Gdybyś podobny wynik uzyskał w przyszłym roku gdy zaczniesz grzac
    poddasze to faktycznie nie ma co dyskutować. U mnie do grzania jest łacznie
    160-180m^2 liczac po podłogach u Ciebie z tego co pamiętam tez cos koło tego
    będzie docelowo

    Krzysiek

  • 47. Data: 2011-01-04 09:00:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > temeperatury w domu przy 30-40 minutach pracy mat/grzałek
    > czarno to widze ale mało wiem o domach pasywnych więc może sie myle

    Ew np farelka 1,2kW chodząca non stop w II taryfie(10godzin) tez zuzyje
    pradu za 3,7zł dziennie czyli 115zł miesięcznie czyli 800zł/sezon.

    Krzysiek

  • 48. Data: 2011-01-04 19:57:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Sty, 22:08, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > 800zl/sezon i 200W/m^2?

    Tak. M.in. po to zeby w ciagu 2h w czasie 13-15 w II taryfie wpompowac
    w wylewke jak najwiecej energii. Rurkami wodnymi tego nigdy nie
    osiagniesz i niestety bedziesz wchodzil w I taryfe. Dlatego kable
    musza byc mocno przewymiarowane (w nocy w najwieksze mrozy tez musza
    oddac wiecej energii - trzeba ja zakumulowac zeby na caly dzien
    wystarczylo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2011-01-04 20:02:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 09:14, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]

    No moze troche przesadzilem - 120W niech bedzie przyjmijmy :)

    > czarno to widze ale mało wiem o domach pasywnych więc może sie myle

    Prawdziwy pasywniak zuzywa te 10-15kWh/m2/rok czyli przy powierzchni
    np 100m2 zuzywa 1000-1500kWh. Gro tej energii pochodzi z zyskow
    bytowych, oswietlenia i tak dalej.. Ale to sa pasywniaki - dom o
    ktorym ja pisze to dom rzeklbym bardzo energooszczedny bo zuzywa
    troooszke wiecej tej energii :) W pasywniakach to juz jest wszystko z
    najwyzszej (i najdrozszej) polki. Do takiego mega-energooszczednego
    trzeba jednak paredziesiat tys pln w budowe wladowac...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2011-01-04 20:03:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 09:24, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Te to mia em skomentowac ale si wstrzyma em.
    > Ja ju z fantazjami Adamowymi nie dyskutuj .

    Czy mata 200W/m2 musi byc wlaczona 24/h ? :) Kto jak kto ale Ty chyba
    rozrozniasz moc maksymalna od tej faktycznie zuzywanej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.