  • 11. Data: 2014-07-07 11:23:57
    Temat: Re: Jeszcze bardziej oszczędne ledówki.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 10:40:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Jak wiemy Kogutek mieszka w Lodzi, czyli pewnie w kamienicy. Czyli zaloze sie,
    >
    > ze zeby dotknac tej zarowki to on musi zwyzke wynajmowac albo przynajmniej
    >
    > wysoka drabine :D
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Jakiś wizjoner jesteś. Nie dość że trudno dotknąć to jeszcze w oprawie. Wisi sobie
    płytka z diodami na kabelkach i świeci. Przez to że wyjęta i świeci na jedną stronę
    to nie oświetla bez sensu ściany. Pojadę dzisiaj i dokupię bo idea słuszna. Zamiast
    4x40W 4x3W.

  • 12. Data: 2014-07-07 11:32:24
    Od: k...@g...com

    galaktyce firmy Omega. Była w wyprzedaży 3W ok 5 złotych. Białe plastikowe pół bańki,
    świeci zdecydowanie do przodu a nie dookoła. Znaczy się połową bańki świeci.
    Wkręciłem w łazience. Świeci. Światło trochę za ciepłe. I nagle mnie olśniło. Taka
    matowa plastikowa obudowa musi osłabiać światło. Rozebrałem i wkręciłem bez tej
    matowej bańki. Światło bardzo przyjemne dla moich oczu. Porównywałem ze zwykłymi
    żarówkami. Jest dużo widniej niż przy żarówce 40W i trochę ciemniej niż przy 60W. I
    bez porównania widniej niż jak miała bańkę. Jutro jadę zanabyć w wiadomym celu
    jeszcze z 5 takich wynalazków.

    > A sprawdź (metodami bezpiecznymi, choćby próbówką) czy przypadkiem , po
    >
    > pozbyciu się "bańki" nie masz tam na wierzchu elementów pod napięciem
    >
    > sieci. Tanie ledówki często mają zasilacz w postaci "kondensator
    >
    > szeregowy + gretz" przez co masz na np dotykalnych od wierzchu stykach
    >
    > na module led wysokie napięcie. A nawet jak nie - to sama izolacja
    >
    > struktury w ledzie (między strukturą/nóżkami a wierzchem plastiku) -
    >
    > może nie wytrzymać 310v DC jak palcem dotkniesz ;>
    >

    > --

    173

    Podejrzewam że nie znajdziesz ledówki z izolacją galwaniczną bo to sensu
    ekonomicznego nie ma. Samo dotknięcie nie zabija. Jest 50% że dotkniesz przewodu
    zerowego. No i jeszcze trzeba być w odpowiedni sposób uziemianym. Czyli musi być
    spełnionych tyle warunków żeby prąd zabił że przy odrobinie uwagi nie da się ich
    spełnić.

  • 13. Data: 2014-07-07 11:54:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-07 11:23, k...@g...com pisze:

> [...]
    to nie oświetla bez sensu ściany. Pojadę dzisiaj i dokupię bo idea słuszna. Zamiast

    Ile to kosztuje?

    --
    MN

  • 14. Data: 2014-07-07 12:06:24
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 11:54:16 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    oprawie. Wisi sobie p�ytka z diodami na kabelkach i �wieci. Przez to �e
    wyj�ta i �wieci na jedn� stron� to nie o�wietla bez sensu �ciany.
    Pojad� dzisiaj i dokupi� bo idea s�uszna. Zamiast 4x40W 4x3W.

    > Ile to kosztuje?
    >

    > --
    >
    > MN

    co ile kosztuje? Ledówka kosztuje 5 zyli z ogonkiem. Taniej niż świetlówka
    kompaktowa.

  • 15. Data: 2014-07-07 12:07:17
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-07 10:31, BartekK pisze:
> [...]
    > sieci. Tanie ledówki często mają zasilacz w postaci "kondensator
    > szeregowy + gretz" przez co masz na np dotykalnych od wierzchu stykach
    Przesadzasz, bardziej bym się obawiał zagrożenia pożarem przy tych
    tanich chińskich ustrojstwach elektronicznych.
    http://tinyurl.com/kr6bek
    Jacek

  • 16. Data: 2014-07-07 12:37:44
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 12:07:17 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Przesadzasz, bardziej bym się obawiał zagrożenia pożarem przy tych
    >
    > tanich chińskich ustrojstwach elektronicznych.
    >
    > http://tinyurl.com/kr6bek
    >
    > Jacek

    To nie była tania ledowka. To ze tanio kupiłem wynika z tego że jakąś końcówkę Real
    sprzedaje i chce się szybko pozbyć. W markecie ostatnią sztukę jakiejś serii można
    kupić dużo taniej. Na aparacie fotograficznym za 2,5 tysiąca opuścili mi 800 złotych
    żeby się tylko go pozbyć.

  • 17. Data: 2014-07-09 22:11:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kogut pisze tak:

    > Jak byś był inteligentniejszy od samotnie rosnącego drzewa to byś
    > zauważył ze to idzie o plastikową osłonę która tłumi sporo
    > światła.

    oj, co ja robię na budowaniu. Chyba byłem po spożyciu.

    Przepraszam

    --
    Piter