  • 261. Data: 2014-07-03 12:47:38
    Temat: Re: Jezioro
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 10:43, Ergie pisze:

    > Co do tego czy wojska radzieckie by wkroczyły i jeśliby wkroczyły to
    > czy to by się skończyło drugą Czechosłowacją historycy nie są zgodni.
    > Owszem przygotowania były, ale sporo odtajnionych dokumentów świadczy
    > o tym że zachód tym razem nie pozostałby bierny wobec takiej
    > interwencji. No ale to tylko gdybanie tego generał nie mógł wiedzieć
    > mógł tylko zgadywać.

    Tyle, że te dokumenty możemy poznać dopiero dzisiaj, a zachód już
    wcześniej wielokrotnie nam udowodnił, że losy Polski są mu całkowicie
    obojętne.

    > Natomiast jest inna sprawa - zgoda na użycie siły wobec strajkujących
    > i to jest jednoznacznie złe. Można było wprowadzić stan wojenny na
    > ostrych zasadach można było na łagodnych.

    Wiesz jaka była zgoda na użycie siły?
    Opowiadał mi znajomy z pracy, który jako młody chłopak został wcielony
    do jednostek ZOMO pacyfikujących kopalnię Wujek. Młodzi zostali wysłani
    tam bez ostrej amunicji, a ci którzy mieli ostrą amunicję mieli wyraźny
    zakaz jej użycia. Strzały padły dopiero, kiedy akcja zaczęła się wymykać
    spod kontroli, kiedy górnicy rzucili się z kilofami na młodych
    ZOMOW-ców, prawie dzieci. Znajomy opowiadał, że osobiście widział jak
    jeden z jego kolegów z szeregu "oberwał" kilofem i został wciągnięty w
    tłum górników.
    Co ciekawe ten mój znajomy po powrocie do pracy był zagorzałym
    działaczem Solidarności.

    > Można było rozwiązać konflikt siłowo a można na drodze rozmów.
    > Solidarność wiedziała o przygotowaniach armii ZSRR. Był czas na
    > rozmowy jednak władza podjęła decyzję o rozwiązaniu siłowym. Nawet
    > gdyby rozmowy się nie powiodły to była zima. Wystarczyło odciąć
    > energię i czekać aż sami z głodu i zimna zrezygnują, jednak komuś
    > zależało na rozwiązaniu siłowym. Historycy nie są zgodni jak duży był
    > udział Jaruzelskiego w podejmowaniu decyzji o takim rozwiązaniu są
    > jednak zgodni że nie została podjęta bez jego wiedzy i zgody. I o tym
    > też trzeba pamiętać.

    To widzę proponujesz jeszcze bardziej drastyczne środki - zagłodzić i
    wykończyć zimnem.

    > Generał to na pewno człowiek tragiczny w klasycznym znaczeniu tego i
    > słowa. Żył w czasach i miejscu gdzie często nie było wyboru między
    > dobrem a złem, a między złem i mniejszym złem. Należy pamiętać o jego
    > odwadze i mądrości przy oddawaniu władzy, ale nie można też pomijać
    > jego udziału w śmierci kilku strajkujących.

    Ale kilku, a nie kilkuset tysięcy obywateli, które mogłoby ponieść
    śmierć, gdyby doszło do interwencji radzieckiej.

  • 262. Data: 2014-07-03 13:07:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.07.2014 22:25, Maniek4 pisze:

    > Nie wysilaj sie z pisaniem do mnie bo nie zamierzam belkotu czytac.
    > Przypadkiem wylazles z kf internetowy bycie z kultura podmiejskiego
    > lumpa. Zapisz sie jeszcze do ORMO gdzie bedziesz mogl naprawiac swiat.

    Ach, jakże typowa dla zasranego fundziaka metoda "dyskusji"....

  • 263. Data: 2014-07-03 13:09:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2014 09:32, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Ty dalej nie dorosłeś to ja znowu [ciach] :-) Przeproś i dorośnij to
    > wrócimy do dyskusji.

    Najpierw ty przynaj się do błędu spowodowanego ślepą wiarą w jeden
    akapit polskiej wikipedii, którego nawet nie próbowałeś zweryfikować.

    [ciach brednie/urojenia/konfabulacje]

  • 264. Data: 2014-07-03 13:12:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.07.2014 22:38, Maniek4 pisze:

    > Noo, a Wy w politycznej poprawnosci nie kazcie mi krzyzy w domu
    > zdejmowac i nazywac mnie rodzicem z kolejna litera alfabetu.

    Nie w domu, tylko w sejmie i w innych urzędach, fundamentalistyczny kłamco.

    A rodzicem to taka zakłamana menda jak ty nie powinna w ogóle być.

  • 265. Data: 2014-07-03 13:14:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2014 06:35, Ghost pisze:

    > BTW gdyby sztuka była iście antyhomo nie byłoby kwiku? co było jak
    > Wałęsa użył słów niewłaściwych?

    Kwik niech sobie będzie - co za problem? Sęk w tym, że fundziaki na
    kwiku nie kończą tylko fizycznie naruszają cudze prawa.

  • 266. Data: 2014-07-03 13:14:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 12:01:03 +0200 osobnik zwany Ghost napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego wkładanie w usta kolegów jest Twoim hobby? Kolejny raz to
    > robisz.

    Tobie też się ta tęcza kojarzy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 267. Data: 2014-07-03 13:15:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2014 11:24, masti pisze:

    > Dlaczego każda tęcza kojarzy ci się z homoseksualizmem?

    Bo głodnemu chleb na myśli.

  • 268. Data: 2014-07-03 13:16:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wszak naród chciał kapitalizmu.

    ze ale co? nie, kolego, naród chciał wolnosci, chciał sam o sobie decydowac.
    I jedynym miejscem w którym mógł to wyrazić były wybory kontraktowe
    4.06.2014.
    Jaki to była wola? Ano przy frakwencji 62% naród powiedzial "komunisci
    won" - naród wyciął w pien co tylko mógł komunistycznego. No i teraz
    znajomosc historii - z jakiego to powodu w pospiechu układ okraglostołowy
    zmienił ordynacje wyborczą w dniu 12.06.1989 czyli przed drugą turą wyborów?
    (przekret wyborczy godny stalina -kto o nim słyszał w ten naszej wolnej
    polsce? Z powodu tego ze narod ma g... do powiedzenia, wola narodu nie
    zgadzala sie z ustaleniami układu. Układ zmienil ordynacje tak jak chciał i
    komuchy z listy krajowej sie dostały... Same początki.

    > Jak sobie wyobrażasz przemianę ustroju socjalistycznego w kapitalistyczny?
    > Czy miano wieszać wszystkich działaczy PZPR?

    wszelkim służbom i przedstawicielom organów zwiazanych z komuną nalezało
    zakazac wszelkiej dzialalnosci publicznej i gospodarczej na 10lat.
    Proste, bezkrwawe i niemożliwe wobec tego ze komuna na przedstawicieli
    opozycji w wieksci wziela swoich agentow, na czele z bolkiem.

    > Oszołomem jest ten, kto twierdzi tylko i wyłącznie na podstawie domysłów
    > nie analizując przyczyn i uwarunkowań.

    No ciekawe, dla lemingów samobójcze.

    b.

  • 269. Data: 2014-07-03 13:22:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > prawie dzieci. Znajomy opowiadał, że osobiście widział jak jeden z jego
    > kolegów z szeregu "oberwał" kilofem i został wciągnięty w tłum górników.

    i dlatego nie dało sie zrobic tyle lat procesu? Utrudniali bo byli niewinni?
    To podobnie jak walesa "zginal" dokumenty które potwierdzały jego
    niewinnosc.

    miał odwage odac władze kolesiom na których mial haki i zawarty deal.
    Mazowiecki w 1990: "ustaleń trzeba dotrzymywać".
    Odwaga i heroizm , zwykły człowiek by sie zawahał - a generał nie.

    Ehhh, qurfa, nie chce mi sie....

    b.

  • 270. Data: 2014-07-03 13:26:55
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    W dniu 03.07.2014 11:24, masti pisze:

    >Bo głodnemu chleb na myśli.

    Lawie.