  • 351. Data: 2014-07-03 20:16:52
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:53b59140$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wtedy nielegalne. Poza tym mnie chodziło o datę :)

    ups ;-)

    > Tylko kto i kogo miał lustrować?
    > Bolek Lolka, Żwirek Muchomorka, a może Jaś Małgosię? A może na odwrót?
    > Widzisz problem polegał na tym, że nie wiadomo kto był biały, a kto

    Moze i byłyby tego typu kłopoty - ale nie było okazji sie tym martwic. Mysle
    ze bysmy sobie poradzili - w opozycji była jednak spora grupa nieumoczonych.

    > czarny. Jedni uważają Bolka za przywódcę opozycji, która rozpier..... cały
    > blok komunistyczny nadając mu tytuły honoris causa i pokojowe nagrody, a
    > inni uważają go za Bolka.

    no bo on jest i to , i to. On sie komuchom wymsknął, miał nieco inne plany
    niz oni i swoje zrobił.
    Tyle ze potem zrobil jakis niepojety zwrot i zaczal ich chronic obalajac
    rzad olszewskiego. A wystarczyloby zeby po 1989 sie pokajal za wspolprace,
    komuchom dal popalic - sam bym mu pomniki stawial. A tak musze mówic ze
    bolkiem był, dokumenty na to ukradł itd

    > Nie można też było zamknąć wszystkich socjalistów, bo jednak byli
    > przedstawicielami części narodu.

    Mozna było :-) Zmiesciliby sie w pierdlu wszyscy :) Tak duzo to ich nie
    było.

    b.

  • 352. Data: 2014-07-03 23:21:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 19:22, Budyń pisze:

> [...]
    > arcybiskupstwo. Dokladnie to było przyczyna ze teraz tu mozesz po
    > polsku wypisywac te bzdury. Podobne szanse rozwoju mieli prusowie,
    > jadzwingowie, wieleci, obodrzyce itd. Ale im sie nie udało - dzis ich
    > juz nie ma. Całe tysiac lat historii i kultury polskiej oparte jest na
    > chrzescijanstwie. Gdyby mieszko I wybral kisiel to by nas nie bylo.
    > Zatem odrzucajac chocby symbole chrzescijanskie (nie zmuszajace
    > przeciez do wyznawiania wiary) zaprzeczacie swojej kulturze i
    > tozsamosci narodowej. Co ma oczywiscie konsekwencje na dzis i bedzie

    ROTFL
    Teraz to już w ogóle popłynąłeś. Dajesz przykład i dowód na to jak
    Kościół Katolicki może być bezwzględny i zły.
    To waśnie na skutek bezwzględności Kościoła Katolickiego, który palił i
    mordował narody odmienne wyznaniowo, Polska była zmuszona do przyjęcia
    chrztu.
    To nie jest żadne dziedzictwo lecz historia, której powinien się
    wstydzić każdy Katolik i każdy Polak, bo wiara nie powinna być
    wprowadzana siłą, zwłaszcza wiara, która głosi, że szerzy "miłość".
    Te karty historii powinny być powodem do wstydu i hańby, a nie dumy.
    Zapewne Ty jako porządny Katolik negujesz to co czynią islamiści, a czym
    się różni to co robił KK od tego co robią islamiści?
    Tym, że islamiści nie palą na stosach wyznawców swojej wiary.

    Takim samym dziedzictwem naszej kultury może być hitlerowski faszyzm.
    Wszak dzięki niemu Dokonał się ogromny postęp technologiczny i w
    medycynie. Zostały ożywione gospodarki światowe.
    Wobec tego żądam, aby w sejmie, w każdej szkole czy urzędzie, na każdym
    rogu ulic wisiały swastyki, a Adolf Hitler żeby został ogłoszony świętym.

  • 353. Data: 2014-07-03 23:23:56
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 13:36, Budyń pisze:
    ()...)
    > Jezus był postacią historyczną, temu nie przeczą nawet ateisci.
    > Przynajmniej ci wykształceni.
    (...)

    Ale Jezus to nie Bóg.

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 354. Data: 2014-07-03 23:34:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 18:35, ikka pisze:

    > może powiem tak - nie jestem pewna, czy w domu dziecka dziecku będzie
    > lepiej niż w domu pary homoseksualnej.

    Pewnie wszystko zalezy od konkretnej sytuacji. W kontekscie domu dziecka
    nie wiem czy lepiej, czy tez nie. Jako ojciec natomiast wiem jak wazna i
    odmienna role w rodzinie stanowi ojciec i matka.

    > są, są :)

    A jak tam komu lepiej. :-)

    > hegemonia kościoła jest w Polsce niezaprzeczalna.

    Ale w jaki sposob konkretnie Ciebie ogranicza?

    > oczywiście, że nie.

    Wiec w czym masz problem? Denerwuje Cie, ze jakis pleban przegral w
    karty samochod, czy buduje jak Kris pisze dom dla swojego dziecka z
    pieniedzy dawanych na tace?

    > w zasadzie łatwiej byłoby wymienić z czym się zgadzam :)

    Nie chodzisz do kosciola wiec w czym masz problem? Tobie przeciez nic
    nie narzuca. Tak jak ja nie jestem swiadkiem jechowy, czy innego
    wyznania to nie interesuje mnie ich swiatopoglad, organizacja, struktura
    czy inne wewnetrzne porzadki. Nawet nie chce mi sie tym interesowac, bo
    po co mi to? Was zdaje sie z braku zajecia interesuje zywotnie cos, co
    wogole Was nie dotyczy. Gdzie tu jakis sens?

    > no wiem, czytałam wypowiedź arcybiszkopta nt. golgota picnic i mi się
    > nie spodobała.

    No OK, to tak jak z ludzmi. Biszkopt ma swoj swiatopoglad i tyle. Ma do
    tego prawo. Pewnie tak jak politycy. Na wszystkich na raz nie glosujesz.
    Tak samo ja nie utozsamiam sie ze wszystkim co mowia poszczegolni ksieza.

    > nie znam aż tak historii tego krzyża, przypuszczam, że była to taka
    > sama zbiorowa histeria jak z golgotą.

    Historia jest dosc prosta. Ludzie po katastrofie gromadzili sie pod
    palacem. Ktos przyniosl tam krzyz i to wlasciwie koniec historii.
    Pozniej ci ludzie chcieli aby ten krzyz tam pozostal. Nie spodobalo sie
    to wladzy, bo krzyz w laickim miejscu. Pozniej wrobili w to konserwatora
    zabytkow, ze sie ponoc nie zgodzil, bo zabytki i takie tam frazesy.
    Krzyza w kazdym razie nie ma. Za to jest tecza w jakze niezabytkowym
    miejscu. No i tyle. Konsekwencja wladzy wprost powala. :-)

    > może i są. mnie bardziej nie podoba się palma na rondzie de Gaulle. i
    > tak, nie podobają mi się wszędzie porozwieszane krzyże. strach się bać,
    > co by było jakby biblia nie mówiła o ukrzyżowaniu tylko powieszeniu...

    Mi palma akurat sie podoba, ale znam takich co sie nie podoba. Problemu
    z tego nie robia i jakos da sie zyc. Nikt jakos nie robi z niej
    wiekszego problemu. Ty tez nie mowisz o palmie tylko o krzyzach. Czemu?
    Dla Ciebie to taki sam symbol jak ta palma, wiec w czym rzecz?

    > nie potrafię ci odpowiedzieć, czemu akurat tam. tak samo można zapytać,
    > czemu krzyż wisi akurat w sejmie? czemu nie wieszają go w miejscach,
    > gdzie nikogo by nie obchodził?

    Sprawa krzyza w sejmie ma swoja historie. Jaka to pewnie wiesz. Czy ona
    sie podoba czy nie to sprawa dyskusyjna. Ja o to akurat miejsce ze tak
    powiem zabijac sie nie bede. Jest jak jest od dosc dawna. Czy brak
    krzyza bedzie jakims kompromisem? Szczerze watpie. Panstwo generalnie ma
    soja historie, niemal nierozerwalna od chrzescijanstwa nawet jesli komus
    sie to nie podoba.
    Tecza natomiast - symbol wiadomo jaki skoro jestesmy dorosli, powstala o
    ironio na placu zbawiciela i akurat pewnie przypadkiem na wprost
    zabytkowego kosciola. Czym to niby ma byc jak nie fuckiem dla wierzacych?

    > co można równie dobrze powiedzieć o wielu dziełach sakralnych, od
    > obrazów, poprzez pomniki jp2 po kościoły.

    Oczywiscie mozesz tak myslec. Podobnie nie wszystkim podoba sie wieza w
    Paryzu, a jednak stoi. Pomniki? OK, ale pomijajac osobe, to jest tez
    milion innych ktore tez moga sie nie podobac i nikt z tego wiekszego
    problemu nie robi. Jednak ich powstanie nie jest taka kpina i hipokryzja
    wladzy.

    Pozdro.. TK

  • 355. Data: 2014-07-03 23:47:37
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    >może powiem tak - nie jestem pewna, czy w domu dziecka dziecku będzie
    >lepiej niż w domu pary homoseksualnej.

    Na dzisiaj polityka (faktyczna, nie na papierze) państwa jest taka, że
    dzieci jak najszybciej trafiają do rodzinnych domów dziecka.

  • 356. Data: 2014-07-04 02:24:52
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 19:22:58 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > zaprzeczacie swojej kulturze i tozsamosci narodowej. Co ma oczywiscie
    >
    > konsekwencje na dzis i bedzie mial w przyszlosci.

    Wiesz co. Pierdolę możliwość mówienia po polsku i życie w biednym państwie. Gdyby ten
    chuj złamany i bandyta Mieszko nie przyjął chrztu to teraz pisał bym z klawiatury
    AZERTY, mówił po niemiecku, jeździł mesiem audicą albo beemką, granica niemiecko
    rosyjska była by gdzieś w okolicach Uralu i żyłbym w najbogatszym państwie w Europie
    a może i na Świecie. Mieszko chrzest przyjął nie żeby jego poddanym było lepiej tylko
    żeby mu łba przy samej dupie nie upierdolili ci co mieli ochotę i środki żeby
    zagospodarować tereny na wschód od dzisiejszych Niemiec. Porządzić sobie Mieszko
    chciał. A co kultury to byś się nie ośmieszał. Całą kulturę w Polsce zrobili Żydzi.
    Przez ponad 90% z tego tysiąca lat Polacy w Polsce byli niewolnikami a ich panami
    byli Polacy. A tak przy okazji. Czy to czasami nie arcybiskupa kościół wyrzucił ze
    swoich szeregów za dmuchanie małolatów? Przypomnisz z jakiego kraju ten gość
    pochodził?

  • 357. Data: 2014-07-04 06:24:42
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2014-07-03 09:43, Ghost pisze:

    >Widzisz tutaj piszesz po raz kolejny piszesz głupoty, bo nie znasz
    >historii.
    >Jaruzelski nie wykonywał rozkazów.

    Może czytaj ze trzy razy to na co odpowiadasz.

    >Wprowadził stan wojenny, przekonując sowietów, że Polska jest w stanie
    >załatwić swoje sprawy sama - jest winny.
    >Dopuściłby do wejścia wojsk radzieckich do Polski i rozlewu krwi - to i tak
    >naród twierdziłby, że ruscy weszli na jego życzenie.

    A jesteś pewien, ze nie dobrowolcem pchał się na stanowiska najwyższego
    Płatnego Zdrajcy Pachołka Rosji? Że został przymuszony do bycia na
    stanowisku wymagającego decyzji - "utopić czy udusić"?

  • 358. Data: 2014-07-04 08:12:10
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-04 06:24, Ghost pisze:

    > A jesteś pewien, ze nie dobrowolcem pchał się na stanowiska
    > najwyższego Płatnego Zdrajcy Pachołka Rosji? Że został przymuszony do
    > bycia na stanowisku wymagającego decyzji - "utopić czy udusić"?

    Jakie stanowisko "Płatnego Zdrajcy Pachołka Rosji". O czym Ty w ogóle
    pierd....?
    Poza tym jeżeli masz takie pojęcie o stanowisku Zwierzchnika Sił
    Zbrojnych to zapewne uważasz, że powinno się zlikwidować stanowisko
    Prezydenta, zlikwidować siły zbrojne, a wszystkich dotychczasowych
    prezydentów nowej RP poza Wałęsą, który jako jedyny przyjął stanowisko
    nie z własnej woli twierdząc "nie chcem, ale muszem", należy
    "porozliczać" - "utopić czy udusić"?
    Wybacz, ale to co piszesz jest tak dziecinnie głupie i świadczy tylko o
    Twojej niedojrzałości obywatelskiej, że nasza dalsza dyskusja po prostu
    nie ma sensu.

    Czy się pchał dobrowolnie? Był mianowany.
    Zapewne gdyby odmawiał przyjęcia stanowisk to byłby ktoś inny, a sam
    Jaruzelski zakończyłby swoją karierę co najwyżej jako dowódca jednej z
    podległych jednostek wojskowych w randze majora czy pułkownika. Być może
    kto inny wystąpiłby w TV zamiast teleranka i ogłosiłby stan wojenny.
    Przecież o wprowadzeniu stanu wojennego nie on sam zadecydował tylko
    zadecydowała WRON, w skład której wchodziło 23 dowódców wojsk,
    wiceministrów oraz ministrów, a nawet nasz jedyny kosmonauta Mirosław
    Hermaszewski, choć jak on sam twierdzi nikt go nie pytał o zgodę.,
    Być może ktoś inny na jego miejscu miałby mniej odwagi, aby wziąć na
    swoje barki tak ogromną odpowiedzialność, weszliby Ruscy i teraz
    pisalibyśmy bukwami, a w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu
    urzędowałby Putin.

  • 359. Data: 2014-07-04 09:07:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2014 16:56, masti pisze:

    > a już wiesz czego nie wiesz? czy dalej będziesz manipulował cytatami?

    Fundziaki tak mają.

    Są inherentnie niezdolni do trzymania się faktów, jeśli te są im nie na
    rękę.

    Popatrz np. na tego manipulanta Ergiego: rzekomo nie religijny, a bronił
    rzekomo nieswoich religijnych mitów (np. całun turyński) jak Ordon
    reduty. Gorzej, bo przypuszczam Ordon nie byłby tak bezczelnym,
    pozbawionym krzyny uczciwośco kłamcą i miałby dość odwagi cywilnej żeby
    przyznać się do błędu (np. w kwestii tej jego teorii jakoby ludzie
    religijni nie zaprzeczali istnieniu innych mitologicznych bogów -
    podczas gdy pokazałem powołując się na źródła, że ewidentnie mają
    religijny nakaz publicznego deklarowania nieistnienia innych bogów).

  • 360. Data: 2014-07-04 09:51:46
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >na źródła, że ewidentnie mają religijny nakaz publicznego deklarowania

    Niechże ktos pogłaszcze wreszcie po główce Lawę, tak się biedaczysko pęta i
    prosi wsparcie.