  • 381. Data: 2014-07-04 17:07:53
    Temat: Re: Jezioro
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-04 11:41, Budyń pisze:

    > gdybys czytal ksiazki to moze bys sie doczytal kto protestowal wowczas przeciwko
    handlowi niewolnikami, no nie zgadniesz kto...

    W którym wieku w Polsce istniało niewolnictwo?
    Albo ja jestem z lekka niedouczony, albo Ty z lekka konfabulujesz.

  • 382. Data: 2014-07-04 17:32:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 17:07:53 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > W kt�rym wieku w Polsce istnia�o niewolnictwo?
    >
    > Albo ja jestem z lekka niedouczony,

    szanuje ludzi ktorzy wiedza ze nie wiedza i chca sie dowiedziec :) Mowie wciaz o
    czasach Mieszka I.

    >albo Ty z lekka konfabulujesz.

    Lawa by powiedział ze kłamie :) Otóż jest kilka zrodel historycznych w ktorych
    czytamy o tamtych czasach. Pisali o tym gall anonim, Thietmar, Ibrahim ibn Jakub -
    tego ostatniego wyszukaj chocby w wikipedii i zobacz czym sie zajmowal.

    b.

  • 383. Data: 2014-07-04 17:37:54
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-04 11:49, Maniek4 pisze:

    > Za jakies tysiac lat i to pod warunkiem, ze bedzie Was wielu.

    Na podstawie jakiego prawa tak twierdzisz?

    > Ja tak, ale Wy zdaje sie nie.

    Dlaczego zwracasz się do mnie w licznie mnogiej?

    > A cos sie czepnal tego finansowania? Bo to tylko koscioly panstwo
    > finansuje?

    Rzecz w tym, że finansuje tylko niektóre kościoły i niektóre wyznania.

    > Mi tez i co to ma wspolnego z kosciolem, czy moja wiara?

    To, że KK wymusza tworzenie takich praw.

    > Ja nie chce zeby finansowalo partie polityczne, a w szczegolnosci te
    > z ktorymi sie nie zgadzam.

    I tu mamy takie same zdanie.

  • 384. Data: 2014-07-04 18:33:54
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-04 10:06, Budyń pisze:
    > W dniu czwartek, 3 lipca 2014 18:35:29 UTC+2 użytkownik ikka napisał:
    >
    > przeciez mozliwosci jest wiecej, rodzina zastepcza, adopcja przez pare
    > hetero, dom dziecka i ta potencjalna adopcja przez pare homo. To ostatnie
    > jest niezgodne z nasza kultura i zdrowym rozsadkiem ale tylko poprawne
    > politycznie.
    > Dlaczego nie skupic sie na tym co poprawic w tym co mamy w prawie zeby
    > poprawic stan dzieci, a promowac dziwne konstrukcje ktore niczego nie
    > poprawią.

    generalnie masz rację. to nie jest tak, że ja upieram się, żeby
    przeforsować takie prawo. być może po prostu warto się nad tym
    zastanowić, być może takie rozwiązanie nie jest bezwzględnie złe.

    > i dlatego nergal mógł drzec pismo swiete? Bał sie - ale heroicznie sie
    > postawił. Oczywiscie.

    losów nergala nie śledzę, nie popieram darcia biblii, tak samo jak nie
    popieram niszczenia jakichkolwiek książek. uniewinnili go w końcu czy
    jeszcze się to wlecze?

    > A i programów religijnych jest telewizjach pełno.

    no jest. katolickich. kto płaci za ten czas antenowy?

    > Wiec ja mam wrazenie ze tobie zdrowy rozsądek mysli sie z nakazami koscioła.
    > Bo nauka społeczna koscioła jest wpisana w człowieka, a ten w geny.

    czytając biblię można mieć wątpliwości. chyba że twierdzisz, że masowe
    morderstwa są wpisane w geny.

    > Nie ma tam nic niegodnego ze zdrowym rozsądkiem. Geny mówią jak
    > społeczenstwo ma przetrwac, kosciół mówie to samo.

    czy tu wypowiadasz się tylko na temat homoseksualizmu czy ogólniej?

    > Wiec jesli ktos mówi "nie zabijaj" to jest to nauka koscioła czy
    > stwierdzenie rozsądnego ateisty?

    nie zawsze należy mówić "nie zabijaj". niektóre jednostki powinno się
    eliminować, przy czym oczywiście powstaje problem kto i na jakiej
    podstawie miałby te jednostki wytypować :)

    --
    You are the result of 4 bilion
    years of evolutionary success.

  • 385. Data: 2014-07-04 18:59:30
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-04 10:53, Maniek4 pisze:

    > To sa argumenty ktore sobie przechowujesz zeby byc przeciw nie wiadomo
    > czemu. Czy ja temu zaprzecze? Nie, bo sa prawdziwe. Ale Ciebie nie
    > dotycza. Finansowanie kosciola moze sie nie podobac i ja to rozumiem.
    > Mnie nie podoba sie finansowanie partii politycznych i wiele, wiele
    > innych rzeczy zwiazanych z pieniedzmi w budzecie. No tak to jest, ze

    ok, ale mimo wszystko istnienie partii politycznych jest jakoś - lepiej
    lub gorzej - usprawiedliwione systemem, który wybraliśmy.
    Watykan to obce państwo.
    naprawdę nie widzisz różnicy?

    > wszystkich pogodzic sie nie da. Religia w szkolach? Masz wybor. Krzyz w

    jaki wybór? w mieście może i jakiś masz, na wsi już niekoniecznie, bo
    może się to wiązać z różnymi nieprzyjemnymi konsekwencjami dla dziecka.
    a dlaczego moje dziecko miałoby ponosić konsekwencje tego, że inni są
    fanami kk?
    poza tym - jestem przeciwna religii w szkole bo to po prostu nie jest
    nauka.

    > sejmie? Pusta sciana bedzie lepsza? Afery pedofilskie? A to kosciol

    pusta? a to przepraszam nie mamy swojego godła?
    i tak, będzie lepsza, bo jak wcześniej zauważyłeś - powinno się
    podejmować działania, które łączą, a nie dzielą.
    albo powieśmy symbole wszystkich zarejestrowanych religii w Polsce,
    albo won do kościołów :)

    > tylko? Przedstawienia teatralne? No tu sie nie wypowiem, bo go nie znam.

    a szkoda, bo niedługo okaże się, że ci tylko biblia zostanie do
    czytania. po teatrze przyszła kolej na zakaz występu kabaretu limo w
    rabce oraz protesty przeciw uprawiającym jogę w poznaniu.
    no i w Warszawie pod GPW nie można postawić pomnika byka i
    niedźwiedzia, katolicy protestują, że to niby cielec złoty.
    to nawet nie jest już śmieszne. może zróbcie listę rzeczy, które
    normalnym ludziom wolno?

    tak ma wyglądać Polska?
    no to mnie się to nie podoba.

    > Wypowiadanie sie kosciola na temat antykoncepcji? No bez jaj. To z
    > pewnoscia Cie nie dotyka. Nie chodzisz to nie masz z tym problemu. Mnie

    klauzula sumienia durnych lekarzy mnie nie dotyka? i farmaceutów?
    lekarz mi odmówi tabletek "po" mimo, że to zgodne z prawem? albo apteka
    mi nie sprzeda?
    oczywiście, że mnie dotyka.

    > nie podoba sie to co mowi Biedron i co z tego?
    > Kosciol sobie gada, Ty nie musisz sluchac. Robisz problem jak kosciol
    > sie wypowiada. A czemu ma sie nie wypowiadac? Za moj abonament rtv kraj

    niech się wypowiada. ale niech nie nawołuje do zamieszek i niech nie
    wtrąca się w medycynę, edukację i politykę. to co robicie w kościołach
    mnie nie interesuje. teraz oszołomy chcą edukację seksualną podciągnąć
    pod nakłanianie do pedofilii i zrobić stosowny zapis w kk!

    > obejrzal takie cos jak eurowizja. Myslisz, ze mi sie to podoba? Takie
    > cos jak kielbasa moze sobie spiewac w publicznym kanale, a zabraniasz
    > glosu kosciolowi?

    kiełbasa nie miesza się do edukacji, polityki, medycyny. nie mówi ci,
    że wszyscy inni są źli, bo się z nim nie zgadzają.
    nie ma realnego wpływu na nic.
    nie ma swojego cyklicznego czasu antenowego.
    nie nawołuje do zamieszek.
    co on właściwie takiego zrobił? nie oglądam eurowizjii - z tego co
    słyszałam po prostu założył kieckę?

    > Klauzula sumienia jest po to np., ze jak panstwo za lat pare uchwali
    > dobrowolna eutanazje to lekaz znajac przykazanie piate nie zechce nikogo
    > zabic. To samo niestety jest z aborcja. Prawa kobiety koncza sie tam
    > gdzie moze dycydowac sama o sobie. Aborcja to odebranie zycia nie tej

    czyli jak ją ktoś zapłodni wbrew jej woli, to wtedy jest już
    ubezwłasnowolniona? pogrzało cię? już widzę, jakbyś wspierał córkę/żonę
    po gwałcie, a potem wychowywał dzieciaka. czy oddałbyś do schroniska?

    > kobiecie niestety. Sama to moze i pod pociag sobie wskoczyc. Prawo zdaje

    może wskoczyć zapłodniona i niezapłodniona.

    > sie tego nie zabrania, ale tu zdaje sie nasze swiatopoglady rozjada sie
    > na tyle daleko, ze sie nie dogadamy. W kazdym razie ty masz wybor.

    wybieram, żeby lekarz przestrzegał prawa. wybieram moje prawo do
    samostanowienia. wybieram, żeby żaden oszołom nie kazał mi rodzić po
    gwałcie. wybieram, żeby żaden oszołom nie kazał mi rodzić dziecka,
    które umrze w bólach wkrótce po porodzie.

    > Znajdziesz lekarza myslacego jak Ty, ktory nie zrobi Ci problemu. Ale

    o nie nie nie, nie ja mam szukać lekarza, który łaskawie zrobi mi
    zgodną z polskim prawem skrobankę. to lekarz ma działać zgodnie z
    prawem. może mi ewentualnie odmówić na piśmie i wskazać innego lekarza.
    jak się mu nie podoba - to do zieleni miejskiej.

    > nie wymagaj, zeby ktos rezygnowal z pewnych nadrzednych dla niego
    > wartosci tylko dlatego, ze ktos ma takie widzi mi sie. Leczenie tak, ale

    nie ma obowiązku być ginekologiem. strażak muzułmanin może nie ugasić
    kościoła?
    nie brnij w absurd.

    > czemu dziwisz sie, ze ktos nie chce zabijac? To ma byc wada i powod zeby
    > sie kogos bac jak ktos tu pisal?

    oczywiście, że to nie jest wada. to jest dyskwalifikacja. facet wybrał
    zawód, wykonuje go za również moje pieniądze i odmawia mi najlepszego
    dla mnie postępowania medycznego. niech sp...la trawę kosić, tym
    bardziej, że już sobie dom wyskrobał.
    to moja wolność, gwarantowana mi przez prawo. kropka.

    B3l11%202013.pdf

    > Nie bardzo wiem o co chodzi. Akcyza zdaje sie dotyczy muzeow i zabytkow,
    > w tym obiektow sakralnych. Nie wiem co Ci napisac na ten temat.
    > Za chwile zarzucisz mnie milionem innych tekstow ktorych ja nie znam. A
    > Twoja wiedza widze jest wyjatkowa tylko zdaje sie nie w tym kierunku bo
    > nie rozumiem poco. Zeby byc przeciw chyba tylko jeszcze bardziej. Mnie
    > sie nie chce wertowac zrodel dotyczacych spraw, ktorych z natury jestem
    > przeciw. Tu ludzie niewierzacy wykazuja dziwna aktywnosc. Marnuja tyle
    > energii. :-)

    pewnie dlatego, że chcą móc chodzić na jogę i do teatru...

    > No ale jakich?
    > Podalas jakies przyklady wypowiedzi, pedofilstwa i krzyza w sejmie. No
    > wez przestan. Gdzie tu jest cos szczegolnego, czego nie robia inne
    > organizacje?

    wszystko. mam ci wymienić przywileje kk w Polsce? serio?

    > Jako czlowiek wierzacy poza swietami widze kosciol w przestrzeni
    > publicznej tylko raz w tygodniu przez jakas godzine i to tylko dlatego,

    no to kiepsko patrzysz. szkoda.

    > ze sam tam pojde. Ty nawet tego nie, a jakos Ci przeszkadza. Nie wiem
    > gdzie mieszkasz, ze masz za duzo kosciola w przestrzeni publicznej. Jak
    > mi cos nie pasuje to po prostu zmieniam program i tyle.

    wymieniłam powyżej, gdzie tego kościoła jest za dużo.

    > A moze zwyczajnie interesuje sie tym co w jakis sposob bedzie dla mnie
    > lepsze pomijajac rzeczy zupelnie dla mnie nieistotne.

    może po prostu nie chodzisz do teatru i nie uprawiasz jogi?

  • 386. Data: 2014-07-04 18:59:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.07.2014 18:33, ikka pisze:

    > generalnie masz rację. to nie jest tak, że ja upieram się, żeby
    > przeforsować takie prawo. być może po prostu warto się nad tym
    > zastanowić, być może takie rozwiązanie nie jest bezwzględnie złe.

    Z badań przeprowadzonych w USA, wśród ludzi w dużej części jeszcze
    bardziej fundziackich niż polscy ultrakatolicy, wynikło że dzieci par
    homoseksualnych są przede wszystkim zawsze chciane i planowane a
    statystycznie dzieci mają lepszą opiekę, lepszą edukację, są mniej
    ograniczone stereotypami i w sumie jedyny problem na jaki uporczywie
    trafiają to docinki ze strony dzieci chrześcijańskich faszystów oraz
    dorosłych religijnych oszołomów.

    [ciach]

    > czytając biblię można mieć wątpliwości. chyba że twierdzisz, że masowe
    > morderstwa są wpisane w geny.

    Katofaszyści starannie unikają czytania swojej "świętej", stąd tez nie
    zdają sobie sprawy ile tam jest "sex & violence" (oraz ile boskich
    zakazów sami rutynowo łamią).

  • 387. Data: 2014-07-04 19:06:26
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-04 18:59, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > ograniczone stereotypami i w sumie jedyny problem na jaki uporczywie
    > trafiają to docinki ze strony dzieci chrześcijańskich faszystów oraz

    wierzę. dlatego uważam, że dziecku będzie lepiej w rodzinie
    homoseksualnej niż w domu dziecka. jakoś katolicy siostry bernadetty na
    taczkach nie wywieźli, za to homoseksualistów chętnie by powiesili.

    > [ciach]

    > Katofaszyści starannie unikają czytania swojej "świętej", stąd tez nie
    > zdają sobie sprawy ile tam jest "sex & violence" (oraz ile boskich
    > zakazów sami rutynowo łamią).

    większość faktycznie nie ma pojęcia, co tam jest napisane :)

  • 388. Data: 2014-07-04 19:42:49
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ograniczone stereotypami i w sumie jedyny problem na jaki uporczywie
    > trafiają to docinki ze strony dzieci chrześcijańskich faszystów oraz

    Tak na slowo? Slowo klamcy?

  • 389. Data: 2014-07-04 19:47:14
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-04 19:42, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > Tak na slowo? Slowo klamcy?

    że dzieci par homoseksualnych są chciane? jest w tym logika :)

  • 390. Data: 2014-07-04 19:55:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 18:33:54 UTC+2 użytkownik ikka napisał:
    > generalnie masz racj�. to nie jest tak, �e ja upieram si�, �eby
    > przeforsowa� takie prawo. by� mo�e po prostu warto si� nad tym
    > zastanowi�, by� mo�e takie rozwi�zanie nie jest bezwzgl�dnie z�e.

    owszem ale rowniez w kontekscie kto i po co promuje lgbt, kontekst jest szerszy.

    > los�w nergala nie �ledz�, nie popieram darcia biblii, tak samo jak nie

    to byl przyklad ktory mowi ze ta hegemonia jest mocno dyskusyjna :) Owszem, w naszej
    kulturze jest sporo chrzescijanstwa, ale do wiary nikt nie zmusza. Jesli ktos mowi o
    przemoznym wplywie kosciola prosze aby w punktach wypisal wplyw KK w polsce, oraz
    wplyw islamu w arabii saudyjskiej.

    >uniewinnili go w ko�cu czy
    > jeszcze siďż˝ to wlecze?

    a jakie to ma znaczenie? jakosc wymiaru sprawiedliwosci to temat na calkiem inna
    dyskusje....

    > czytaj�c bibli� mo�na mie� w�tpliwo�ci. chyba �e twierdzisz, �e
    masowe
    > morderstwa sďż˝ wpisane w geny.

    no z przykroscia stwierdzam ze chyba tak - lokalne spolecznosci tlukly sie miedzy
    soba od prehistorii, i nic sie do dzis nie zmienilo

    > czy tu wypowiadasz si� tylko na temat homoseksualizmu czy og�lniej?

    ogolnie

    > nie zawsze nale�y m�wi� "nie zabijaj". niekt�re jednostki powinno si�
    > eliminowaďż˝

    KK nie ma bezwarunkowego zakazu zabojstwa. Widzisz , wszysto pasuje :)

    b.