  • 11. Data: 2009-03-29 20:33:24
    Temat: Re: Jutro wstawiają okna
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > ???

    No inaczej te dyble rozstawione, tylko jakie to ma uzasadnienie jestem
    ciekaw bo chcę zamówic kolorowe....

    --
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-03-29 20:50:36
    Od: a...@g...com

    On 29 Mar, 22:33, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > No inaczej te dyble rozstawione, tylko jakie to ma uzasadnienie jestem
    > ciekaw bo chcę zamówic kolorowe....

    Kolorowe sie mocniej rozszerzaja. Zreszta nawet profile niektorych
    producentow roznia sie minimalnie dla okien w wersji bialej, a
    kolorowej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-03-29 21:02:18
    Od: a...@g...com

    On 29 Mar, 22:13, scream <n...@p...pl> wrote:
    [...]
    > No jasne, potem sie otynkuje i okno sie trzyma, w dodatku piana też złapie.

    Nie pisze, zeby odebrac jak kolek lata na boki jak glupi :) Ale jak
    jest w miare stabilny, a jedynie daje sie reka wyciagnac - to moze
    byc.

    > To, że łatwiej takie okno wyłamać jeśli trzyma sie de facto tylko na pianie

    Dlaczego latwiej wylamac ? Wywierc dziure fi 14 i wloz preta fi 12 ->
    mimo, ze bedzie latal na boki to bedziesz sie mogl na nim np.
    powiesic ;) A kolek nie ma az takich luzow.

    > i tynku już nikogo nie interesuje. A co do fachmanów oknowych z forum
    > muratorowego... Jeden z moich inwestorów miał okna zamontowane przez firme
    > Jareko.

    Bardzo fajny gosc - nawet mi mial montowac :) Tylko okazal sie troche
    za drogi.. Mial byc cieply montaz (3 warstwowy) i w dodatku w warstwie
    ocieplenia. Z tym ze od poczatku byla mowa, ze robi to on osobiscie, a
    nie jacys pracownicy :) Ostatecznie wzialem lokalna firme (acz bardzo
    doswiadczona) i montaz tradycyjny. Za roznice doplacilem do szyb p2,
    okuc wk2, lepciejsze klameczki, cieple ramki i takie tam, a okna tez
    dobre (oknoplast krakow) :)

    > Okno balkonowe antywłamaniowe pracownicy owego pana złapali na 4
    > kotwy (po 2 na strone) ale o kotwach na dole i na górze zapomnieli. Fajnie
    > "pracowało" te okno, mówie Ci :)) Było luźne i swobodne, aż sie człowiek
    > bał mocniej je przycisnąć. Gość sie dużo udziela na forum wiec Jareko sam
    > osobiście przyjechał do reklamacji i mu te dodatkowe kotwy montował.

    Tak czy siak nie jest to przyklad, ze poluzowany kolek jest problemem.
    W tym wypadku bylo poprostu za malo kotew. No i nie podwazalbym tez
    tym przykladem fachowosci i wiedzy samego Jareka -> jego pracownikom
    sie poprostu nie chcialo ... :/

    BTW. Moj dekarz opowiadal mi ostatnio historie jak panowie montazysci
    zamontowali wszystkie okna, inwestor zadowolony, kasa zaplacona, kazdy
    pojechal w swoim kierunku.. Inwestor zapomnial czegos na budowie,
    wraca, a tam ci sami montazysci z polowa okien zaladowanych spowrotem
    na aucie -> pozniejsze "sledztwo" wykazalo, ze zlodzieje zamontowali
    wszystkie okna wylacznie na pianke, zeby je bylo latwiej wymontowac..
    Firma juz nie istnieje.. Pracownicy tlumaczyli sie, ze pomylili okna i
    te mialy isc do kogos innego (taaak) :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-03-29 21:52:35
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > Z czego masz zbudowany dom? Jeśli z porothermu to nie pozwól aby mocowali
    > Ci kotwy na zwykłe dyble albo na kołki szybkiego montażu. Muszą zastosowac
    > specjalne kołki do pustych przestrzeni, inaczej kołek będzie się trzymać
    > tylko pozornie - szarpniesz i go z łatwością wyrwiesz.
    >
    > --
    Witam
    Ściany mam zbudowane z gazobetonu, więc uniknę trudności związanych z
    pustymi przestrzeniami.

    Dzięki za cenne rady

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2009-03-29 21:58:34
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Panowie, bardzo dziekuję za cenne rady.
    William B. - dzięki za namiar na tę skarbnicę wiedzy.

    Jutro zdam relację jak przebiegł proces montażu okien.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 16. Data: 2009-03-29 22:20:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message

    > No inaczej te dyble rozstawione, tylko jakie to ma uzasadnienie jestem
    > ciekaw bo chcę zamówic kolorowe....

    To te wkładki zbrojące profil mają wpływ na rozszerzalność i jak je dali nie
    takie to klapa. Trzeba jedno okno rozpiłować albo nie wiem prześwietlić.
    Pisałem o tym kiedyś.

  • 17. Data: 2009-03-29 22:22:14
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > bał mocniej je przycisnąć. Gość sie dużo udziela na forum wiec Jareko sam
    > osobiście przyjechał do reklamacji i mu te dodatkowe kotwy montował.

    Dać 1 kotwę co fugę muru czyli co 25cm

  • 18. Data: 2009-03-29 22:50:29
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > To te wkładki zbrojące profil mają wpływ na rozszerzalność i jak je dali
    > nie takie to klapa. Trzeba jedno okno rozpiłować albo nie wiem
    > prześwietlić. Pisałem o tym kiedyś.
    ---------------------------------
    Zgadza się, pisałeś i mając w pamięci Twoje doświadczenia zapowiedziałem że
    jeśli coś wzbudzi moje podejrzenia bez wahania rozetnę jeden profil.

    Pozdr.
    JM

  • 19. Data: 2009-03-29 23:03:54
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Mariusz wrote:
    > Jeśli udowodnisz im, że to niezgodne z zaleceniami producenta profili - to
    > wymiana całego okna (tzn ramy).

    Profile Veka (plaskie, naprawdopodobniej Perfectline). Na stronie Veki
    jest mowa o "poradniku producenta", jednak samego dokumentu nie udalo mi
    sie odnalezc :-(

    --
    NotBear

  • 20. Data: 2009-03-29 23:12:18
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message
    > Zgadza się, pisałeś i mając w pamięci Twoje doświadczenia zapowiedziałem
    > że jeśli coś wzbudzi moje podejrzenia bez wahania rozetnę jeden profil.

    To czytałeś ?
    http://test.oknotest.pl/pl/aprobaty_tecniczne.php

    masz tam VECA na dole i masz w plikach co powinno być w profilu. Jak
    zobaczysz po zewnętrznej stronie futryny, tam gdzie jest rowek na kotwy, że
    wkrety uginają plastik to znaczy, że dali złe wkładki.