  • 1. Data: 2012-01-08 13:36:03
    Temat: Kabel i woda w jednym wykopie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pasuje mi ze wzgledow przestrzennych puszczenie w jednym wykopie
    odprowadzenia wody (drenem) i kabla ziemnego 5x4mm (w rurze oslonowej, bo w
    poprzek podjazdu do garazu), ktory bedzie zasilac rzeczy typu naped bramy,
    oswietlenie itp. W sumie odbiornikow na 3-4 kW.

    Czy ulozenie w jednym rowie wody i kabla ziemnego stwarza jakies realne
    zagrozenie? Powiedzmy, ze kabel bylby zakopany na 40 cm, a rura na 90 cm.
    O przepisy nie pytam.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-01-08 14:04:18
    Temat: Re: Kabel i woda w jednym wykopie
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Sty, 14:36, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ulozenie w jednym rowie wody i kabla ziemnego stwarza jakies realne
    > zagrozenie? Powiedzmy, ze kabel bylby zakopany na 40 cm, a rura na 90 cm.
    > O przepisy nie pytam.

    Zadnego zagrozenia - spokojnie mozesz tak zrobic - byle kabel ziemny,
    a nie zwykly (ale to tak ogolnie, nie tylko w tym wypadku :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-08 16:25:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a ja przy okazji zapytam: taki przewód elektryczny w rurze osłonowej
    to dobry pomysł? najczęściej daje się rurę wodną jakieś 32mm, ja wiem,
    że potem można dodać jakiś przewód, że nie przetnie się szpadlem przy
    okazji, ale jak do środka dostanie się woda (choćby od któregoś końca
    skierowanego do góry), to będzie tam stała na wieki wieków, więc to
    jakby wrzucić przewód pod napięciem do wanny z wodą... czy po jakimś
    czasie nie grozi to awarią?

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-01-08 16:25:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Sty, 17:25, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > skierowanego do góry), to będzie tam stała na wieki wieków, więc to
    > jakby wrzucić przewód pod napięciem do wanny z wodą... czy po jakimś

    W kablu ziemnym - nie grozi, moze lezec w jeziorze i nic mu nie
    bedzie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-01-09 13:09:47
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > W kablu ziemnym - nie grozi, moze lezec w jeziorze i nic mu nie
    > bedzie :)
    > pozdr.
    Apropos tematu to ja mam ziemny zasilajacy budynek zakopany blisko rury
    drenazowej. Wg mojego elektryka wszystko git, ale ...

    ten sam elektryk mi tlumaczyl, ze ziemny czy nie ziemny to mozna
    zakopywac w ziemi. Nic sie nie bedzie dzialo.
    Gosc ma wszystkie mozliwe uprawnienia, ale jakos mi sie nie chce
    wierzyc, ze to jest to samo. W koncu placimy 4razy wiecej za kable
    przeznaczone do ziemi.

    Moze ktos wiedzacy sie wypowie?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2012-01-09 14:04:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Sty, 14:09, Marek <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Gosc ma wszystkie mozliwe uprawnienia, ale jakos mi sie nie chce
    > wierzyc, ze to jest to samo. W koncu placimy 4razy wiecej za kable

    Miales kiedys ziemny kabel w rece? Rozni sie przede wszystkim
    dodatkowymi izolacjami (grubymi). Ciezko taki kabel mechanicznie
    uszkodzic (np. kawalkiem ostrego kamienia w gruncie). Zwykly kabel
    uszkodzic latwiej - bedzie wtedy prad spierniczal do ziemi :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-09 14:40:25
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > uszkodzic (np. kawalkiem ostrego kamienia w gruncie). Zwykly kabel
    > uszkodzic latwiej - bedzie wtedy prad spierniczal do ziemi :)

    Jasne ze mialem. Sam ciagnalem 100 m 4x25 do siebie :)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2012-01-09 14:59:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    5g2000vba.googlegroups.com...
    >Zwykly kabel uszkodzic latwiej - bedzie wtedy prad spierniczal do ziemi :)

    Ale kretów chociaż nie będzie wtedy;)

  • 9. Data: 2012-01-09 22:37:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:
    g2000vba.googlegroups.com...

    > Ale kretów chociaż nie będzie wtedy;)

    i robaki po deszczu będą jak znalazł dla wędkarza
    jeffrey

  • 10. Data: 2012-01-10 21:44:04
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    h.googlegroups.com...

> [...]
    > skierowanego do góry), to będzie tam stała na wieki wieków, więc to
    > jakby wrzucić przewód pod napięciem do wanny z wodą... czy po jakimś

    Życzę powodzenia przy wprowadzaniu kabla do takiej rury.
    Ciekawi mnie też gdzie to "najczęściej" widziałeś?
    Kable takie układa się tylko i wyłącznie w rurze arota.