  • 31. Data: 2012-01-15 20:49:32
    Temat: Re: Kabel i woda w jednym wykopie
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    news:jevakf$ahq$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale to własnie wiedza techniczna a nie normy mówi, ze kabel układamy w
    > ziemi, a przewód nie (przekroje nie maja znaczenia, są i cienkie kable, i
    > grube przewody). Nie ma też norm, którym końcem się wbija gwóźdź, a
    > pewnie wiesz jak sie do tego zabrać.
    >

    > b.

    Bzdura.

  • 32. Data: 2012-01-15 21:27:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 20:49:37 +0100, Budyń napisał(a):

    > Ale to własnie wiedza techniczna a nie normy mówi, ze kabel układamy w
    > ziemi, a przewód nie

    To jest zargon, a nie zadne tam oficjalne nazewnictwo. Na tej samej
    zasadzie jeden czy drugi specjalista od podawania cegiel moze stwierdzic,
    ze nie jestes (tfu, tfu) "fachowcem", bo mowi sie "pozioMNica", a nie
    poziomica.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 33. Data: 2012-01-15 21:48:40
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Bzdura.

    Zamiast pisać pierdoły, najpierw byś się douczył.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kabel_elektryczny
    Określenia "kabel" i "przewód" są sprecyzowane i używane przez producentów,
    sprzedawców, projektanów i wykonawców.

  • 34. Data: 2012-01-16 06:52:23
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Zamiast pisać pierdoły, najpierw byś się douczył.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kabel_elektryczny
    > Określenia "kabel" i "przewód" są sprecyzowane i używane przez
    > producentów, sprzedawców, projektanów i wykonawców.

    buuhahaha...
    po pierwsze - wikipedia to nie jest zbyt wiarygodne źródło
    po drugie - ta definicja potwierdza że mam rację (jak nie zrozumiełeś tekstu
    to przyjrzyj się fotce która zamieszczona jest obok tej definicji)

  • 35. Data: 2012-01-16 08:05:12
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To jest zargon, a nie zadne tam oficjalne nazewnictwo. Na tej samej

    jesli inne przepisy mówia np o długotrwałej obciążalności kabli oraz
    przewodów bez definiowania tychże to przestaje to juz być żargon, nie
    uważasz? :-)

    b.

  • 36. Data: 2012-01-16 20:46:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 17:15:46 +0100, gzk napisał(a):

    > Jak papiery masz..... to powinieneś wiedzieć o jaki kabel chodzi ;)

    Tak, o taki ignorancki.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 37. Data: 2012-01-16 20:49:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 20:37:55 +0100, gzk napisał(a):

    > To korzytając ze swojej wiedzy technicznej podaj nam definicje kabla i
    > przewodu.

    Kabel - przewód elektryczny przystosowany do układania w ziemi.

    Normy masz tutaj
    http://www.elektro.info.pl/artykul/id2335,kable-i-pr
    zewody-polskie-normy-w-branzy-elektrycznej

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 38. Data: 2012-01-16 20:50:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 07:52:23 +0100, gzk napisał(a):

    > buuhahaha...
    > po pierwsze - wikipedia to nie jest zbyt wiarygodne źródło

    Tak? Mało wiarygodne?
    "Widze że internet masz, to może poguglaj, poczytaj.... może słwonik jaki
    do ręki weź..."

    Znasz autora tego cytatu, melepeto?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 39. Data: 2012-01-16 20:51:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 22:27:15 +0100, Maciek napisał(a):

    > To jest zargon, a nie zadne tam oficjalne nazewnictwo. Na tej samej

    Owszem nie. To właśnie jest oficjalne nazewnictwo.
    Kabel to przewód przeznaczony do układania w ziemi.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 40. Data: 2012-01-19 07:09:10
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    wiadomości news:c1.01.3TRmt6$0ng@mike.oldfield.org.pl...

    > Tak? Mało wiarygodne?
    > "Widze że internet masz, to może poguglaj, poczytaj.... może słwonik jaki
> [...]

    A przeczytałeś definicje z tej wikipedii?? Przyjżałeś się fotografii
    zamieszczonej obok?
    I co tam jest napisane?

    "Kabel - zgodnie z międzynarodowym słownikiem elektrotechnicznym - jest to
    zespół (wyrób) składający się z jednej lub kilku żył mających (lub nie)
    indywidualne pokrycie (izolacje, ekrany), z warstwy ochronnej (lub nie) na
    skręconych żyłach (izolacja rdzeniowa) oraz (lub nie) z osłon ochronnych.
    Pojęcie to według polskiej terminologii obejmuje wszystkie rodzaje kabli
    oraz przewodów izolowanych i nieizolowanych[1].

    Kabel - (zgodnie ze stosowanymi w Polsce określeniami) jest to wyrób
    przemysłowy składający się z jednej lub większej liczby żył izolowanych, w
    powłoce, EWENTUALNIE w osłonie ochronnej i pancerzu"
    Gdzie tu masz napisane że kabel to wyłącznie przewód który przystosowany
    jest do układania w ziemi?

    Co jest na obrazku?
    To jest kabel przeznaczony do układania w ziemi?