  • 31. Data: 2016-11-04 12:22:41
    Temat: Re: Kafle w całym domu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Bo nie ma kafelek bezfugowych. Fuga zawsze jest. Czasem nie zasmarowana
    > niczym ale zawsze jest.
    > Bo jak nie ma to kafle popekaja.
    > Bo mimo ze to ceramika to jednak sie troche temperaturowo rozszerza....

    Gdy w wieku pacholęcym chodziłem do szkoły, podobne rzeczy opowiadano
    mi na lekcjach fizyki na temat stukotu kół pociągu na przerwach celowo
    robionych między odcinkami szyn. Jak teraz podróżuję koleją żelazną
    przez setki kilometrów gładziutkich zespawanych ze sobą na równo szyn,
    to sobie myślę, że były to takie same bajki, jak to o przewodniej sile
    narodu i o wyższości gospodarki socjalistycznej.

    Jarek

    --
    I koła turkocą, i puka, i stuka to:
    Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to!...

  • 32. Data: 2016-11-04 12:29:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > to sobie myślę, że były to takie same bajki, jak to o przewodniej sile
    > narodu i o wyższości gospodarki socjalistycznej.

    naprawdę?
    <https://d-nm.ppstatic.pl/k/r/9e/7d/4e036652d1b26_o.
    jpg?1420066800>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2016-11-04 12:38:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    masti pisze:

    > naprawdę?
    > <https://d-nm.ppstatic.pl/k/r/9e/7d/4e036652d1b26_o.
    jpg?1420066800>

    Naprawdę. Krakowskimi tramwajami też czasem jeżdzę. I też muszę przyznać,
    że jeździ się coraz lepiej.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2016-11-04 12:46:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.11.2016 12:22, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Gdy w wieku pacholęcym chodziłem do szkoły, podobne rzeczy opowiadano
    > mi na lekcjach fizyki na temat stukotu kół pociągu na przerwach celowo
    > robionych między odcinkami szyn.

    Nieee to nie od tego stukot.
    Jak wiadomo w obwodzie koła udział ma pi a pi to przecież 3 z hakiem...
    no i to ten hak tak stuka ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2016-11-04 12:47:29
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 listopada 2016 12:23:12 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > to sobie myślę, że były to takie same bajki, jak to o przewodniej sile
    > narodu i o wyższości gospodarki socjalistycznej.

    No to mało wiesz a to co wiesz jest pobieżne.

    http://www.kolejpedia.pl/infrastruktura/tor-bezstyko
    wy.html
    Poczytaj to sie nieco zdziwisz.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozszerzalno%C5%9B%C4%
    87_cieplna
    szkło ma podobną rozszerzalność jak stal, kwarc 1/4 tej stalowej.

    Tak czy siak zignorować tego nie sposób. Ale mi tam rybka, ja kafelek nie kłade na
    scisk...

  • 36. Data: 2016-11-04 13:22:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > No to mało wiesz a to co wiesz jest pobieżne.
    >
    > http://www.kolejpedia.pl/infrastruktura/tor-bezstyko
    wy.html
    > Poczytaj to sie nieco zdziwisz.

    Nie zdziwię się, bo jest mi to znane. Szkoda, że nie napisano tam więcej
    o tej regulacji, że czasem na lato wycina się odcinek szlaku, a na zimę
    wspawuje na nowo. To coś jak zmiana opon zimowych na letnie. Piszę o tym,
    bo zawsze warto pobieżną wiedzę uzupełnić.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozszerzalno%C5%9B%C4%
    87_cieplna
    > szkło ma podobną rozszerzalność jak stal, kwarc 1/4 tej stalowej.

    Nie widzę tam w tej tabeli pozycji pod nazwą "łazienka".

    > Tak czy siak zignorować tego nie sposób. Ale mi tam rybka, ja kafelek
    > nie kłade na scisk...

    Bardzo dobra rybacka praktyka. Zresztą tak naprawdę "na ścisk", to
    się po prostu nie da. A już samo to, że są to kafelki, a nie lita
    powierzchnia, zabezpiecza przed niekontrolowanym popękaniem. Bowiem
    sił związanych z nierównomiernością Wszechświata jest w ścianach
    łązienki więcej, niż tych od regularnego rozszerzania materiałów
    z wikipedialnej tabelki.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2016-11-04 13:24:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent pisze:

    > Nieee to nie od tego stukot.
    > Jak wiadomo w obwodzie koła udział ma pi a pi to przecież 3 z hakiem...
    > no i to ten hak tak stuka ;-)

    Jak problem haka rozwiązano w kołach samochodowych?

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2016-11-04 13:34:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.11.2016 13:24, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak problem haka rozwiązano w kołach samochodowych?

    Opony tłumią

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 39. Data: 2016-11-04 13:46:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent pisze:

    > Opony tłumią

    Naciągana teoria!

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2016-11-04 13:52:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak problem haka rozwiązano w kołach samochodowych?

    tam jest hak gumowy

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?