  • 1. Data: 2009-02-25 10:38:40
    Temat: Kanał samochodowy - jak zabezpieczyć - wybuch - opary itd
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Witam

    planuje wykonać kanał w garażu
    tylko teraz tak jak to zrobić

    Bo jak będę naprawiał auto to wiadomo wąż i wyprowadzenie z rury wydechowej
    na zewnątrz

    a żeby sie lpg nie zbierało w kanale albo było mądrze bezpiecznie
    wyprowadzane to jak to zrealizowac?

    I druga sprawa chce haka umiescic w suficie albo dwa aby np windą podnieść
    silnik
    czy strop wytrzyma czy dać np dwuteownik ?

    wszystko to będzie dopiero budowane a więc moge zrobić wszystko planowałem
    haka związać ze zbrojeniem stropu.

  • 2. Data: 2009-02-25 11:11:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy strop wytrzyma czy dać np dwuteownik ?
    >
    > wszystko to będzie dopiero budowane a więc moge zrobić wszystko planowałem

    Wlasnie to przerabialem w profesjonalnym warsztacie jako wykonawca.
    1. hermetyczne oprawy oswietleniowe
    2. wentylacja mechaniczna (nawiew i wyciag)
    3. zalezy jaki strop, silnik to max 200 kg, wiec nie daje jakiegos wielkiego
    obciazenia byle hak (haki) byly porzadnie zamocowane. U mnie poprostu dali
    nad stropem pas blachy 5 mm i do niej byl zamocowany hak.
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-25 13:54:12
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > czy strop wytrzyma czy dać np dwuteownik ?
    >
    > wszystko to będzie dopiero budowane a więc moge zrobić wszystko planowałem

    Specjalista od budowy kanalow w garazu nie jestem ale pare widzialem. No i
    brat mial ten sam problem. Poprosil mnie bym mu "zaprojektowal" belke z hakiem
    bo podobno "tak trzeba". Strop zelbetowy o grubosci okolo 10 cm mial byc.
    Wiec jak trzeba to trzeba. Polecilem wykonac niby belke tj. koryto w
    szalowaniu o glebokosci 10 cm ponizej przyszlego sufitu. I te belke zazbroil
    trzema pretami zebrowanymi fi 12 albo 14 (na oko) u dolu, przy czym pret
    srodkowy byl przy scianach odgiety do gory. I 3 prety gora czyli ponad
    normalnym zbrojeniem w kratke stropu. Belka oczywiscie wchodzila w sciany
    boczne garazu.
    Hak wykonali z preta fi 12 zagietego na zimno tak, ze w betonie byl on
    skrzyzowany i te wasy, chyba po pol metra, przydrutowane do srodkowego preta
    belki idacego gora. Oczywiscie wszystko bylo dosc gesto spiete strzemionami. W
    czasie betonowania polecilem zwrocic szczegolna uwage aby beton na te belke
    byl "tlusty" gesty, prawie "taki jak na pustaki" i dobrze zawibrowany, no bo
    tego zelaza tam bylo chyba w nadmiarze.
    Efekt; opinia brata, ze calego stara na tym mozna wieszac a nie co dopiero
    silnik.
    Odnosnie kanalu to mam krewnego, ktory zawodowo auta naprawial i mial kanal
    bez zadnych specjalnych wypasow. Na dnie byla drewniana, filigranowa zbita z
    listewek podloga co by nogi nie marzly i sie nie slizgaly i ten "panel"
    podlogowy co jakis czas podnosil i normalnie szmata wycieral te wszystkie
    czarne swinstwa, ktore sie na dnie kanalu gromadzily. Tak, ze w tym jestem
    cienki. Wiem, ze w przypadku takiej inwestycji obowiazuja pewne przepisy
    zwiazane z odprowadzaniem i oczyszczaniem "sciekow" ale szczegolow tez nie
    znam.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-02-25 14:01:50
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwiazane z odprowadzaniem i oczyszczaniem "sciekow" ale szczegolow tez nie

    Dzięki

  • 5. Data: 2009-02-25 19:56:11
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-25 15:01, Niejaki/a jowar bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Dzięki

    I dla tego jednego slowa musiales zacytowac kilkadziesiat linii tekstu???

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 6. Data: 2009-02-25 20:37:49
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a żeby sie lpg nie zbierało w kanale albo było mądrze bezpiecznie
    > wyprowadzane to jak to zrealizowac?

    LPG jez cięższe od powietrza i zawsze będzie się zbierać w najniższym
    punkcie.
    Czujnik gazu można kupić za ok. 60 - 70 PLN.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-02-26 08:05:20
    Od: a...@g...com

    On 25 Lut, 11:38, "jowar" <m...@o...pl> wrote:

    > planuje wykonać kanał w garażu
    > tylko teraz tak jak to zrobić

    Co do haka, ja mam tak (dla zbrojarza 2 min roboty):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=791
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=837
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=839

    Ale mam tu extreme zbrojenie samego stropu - siatka 9x12 z drutu fi14
    i plyte 16cm - moge na gorze parkowac czolgiem :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-02-26 09:00:56
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > Co do haka, ja mam tak (dla zbrojarza 2 min roboty):
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=791
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=837
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=839

    Avast krzyczy, ze masz tam jakiegos wirusa.

  • 9. Data: 2009-02-26 09:15:36
    Od: a...@g...com

    On 26 Lut, 10:00, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:

    > Avast krzyczy, ze masz tam jakiegos wirusa.

    Ops. Dzieki za cynk - wyczyscilem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-02-26 15:55:02
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ale mam tu extreme zbrojenie samego stropu - siatka 9x12 z drutu fi14
    > i plyte 16cm - moge na gorze parkowac czolgiem :-))

    Nie chce krytykowac, bo ten hak spoko te 200 kg wytrzyma ale on jest za
    szeroki i powinien miec ksztakl litery U a nie prostokata. Ponadto jest zle
    zazbrojony; te wasy tego haka winny byc w plycie skrzyzowane i umocowane
    wyzej, tuz pod powierzchnia gorna plyty aby cala plyta, czyli beton byl
    obciazany a nie tylko zbrojenie, na ktorym on praktycznie wisi.
    Wyobrazam sobie ze przy przektroczeniu jego "nominalnej" wytrzymalosci
    zbrojenie odspoi sie od dolu plyty i nawet w promieniu pol metra od tego haka
    plyta moze sie zarysowac. No ale to tylko taka uwaga dla zbrojarza na
    przyszlosc.
    Pzdr.