  • 1. Data: 2010-05-11 17:28:39
    Temat: Kanaliza-przymus a oczyszczalnia
    Od: "Borato" <s...@o...pl>

    Witam.
    Jakiś czas temu przymierzałem sie do budowy oczyszczalni ale ,że mieli kłaść
    kanalizę to po konsultacjach z "księgowym" dalem sobie spokój.
    Teraz kanaliza wypadła z planu gminnego.
    Czy w dalszym ciągu obowiązują przepisy , że nie może gmina mnie zmusić do
    podłączenia skoro bedę miał oczyszczalnię???
    Borato

  • 2. Data: 2010-05-11 20:42:30
    Temat: Re: Kanaliza-przymus a oczyszczalnia
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Borato" <s...@o...pl> napisał

    > Czy w dalszym ciągu obowiązują przepisy , że nie może gmina mnie zmusić do
    > podłączenia skoro bedę miał oczyszczalnię???

    Tak.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2010-05-12 05:44:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Borato" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam.
    > Jaki? czas temu przymierza?em sie do budowy oczyszczalni ale ,?e mieli k?a?ae
    > kanalize to po konsultacjach z "ksiegowym" dalem sobie spokój.
    > Teraz kanaliza wypad?a z planu gminnego.
    > Czy w dalszym ci?gu obowi?zuj? przepisy , ?e nie mo?e gmina mnie zmusiae do
    > pod??czenia skoro bede mia? oczyszczalnie???
    > Borato

    Formalnie - nie. Finansowo - tak.

  • 4. Data: 2010-05-12 13:21:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Borato" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
    >>

    > Formalnie - nie. Finansowo - tak.
    Dokladnie tak jak William pisze .W wypadku nie podlaczenia sie do sieci
    gmina ma prawo do naliczenia oplaty adiacenckiej.

  • 5. Data: 2010-05-12 13:28:54
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik na102 napisał:
    > Uzytkownik "William Bonawentura"<n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Dokladnie tak jak William pisze .W wypadku nie podlaczenia sie do sieci
    > gmina ma prawo do naliczenia oplaty adiacenckiej.

    A nie jest tak, że gmina ma prawo do naliczania opłaty adiacenckiej w
    momencie zwiększenia wartości działek poprzez rozbudowę infrastuktury,
    gdzie nie ma znaczenia podłączenie do nowej infrastuktury ? Tzn. jeśli
    gmina wybuduje kanalizę, to opłatę poniosą wszyscy właściciele działek,
    którzy mogą się podłączyć, bez wyjątków, że ktoś się podłączył, a ktoś
    nie. Jeśli zaś takie rozróżnienie miałoby miejsce, decyzję można by IMHO
    zaskarżyć.

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2010-05-13 07:49:24
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którzy mogą się podłączyć, bez wyjątków, że ktoś się podłączył, a ktoś
    > nie. Jeśli zaś takie rozróżnienie miałoby miejsce, decyzję można by IMHO

    Masz rację Rafał, ale gmina chcąc pozyskać środki na budowę i mieć haka na
    niepokornych może w umowie napisać że opłata nie jest tylko za przyłącze
    lecz na budowe tejże infrastruktury i w tym momencie od tego kto niejako
    uczestniczył w takich kosztach nie moze być pobrana opłata adiacencka.W taki
    sposób przewaznie działaja ci którzy mają mały budzet,więksi wpierw wydaja
    kase a pozniej ją sciagaja.
    pozdrawiam