  • 21. Data: 2009-08-19 10:48:00
    Temat: Re: Kanalizacja - gdzie kupić czwórnik narożny????
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h6gd6u$mod$1@news.interia.pl...

    > Wszystkie faktury wystawiane powinny byc ksiegowane. Jak wytlumaczyc, ze
    > jedna z faktur w firmie handlowej nie zostala zaksiegowana? Co sie stalo z
    > towarem? Zostal sprzedany na lewo? Takie rzeczy wychodza przy kontrolach
    > krzyzowych. Jedna taka juz zaliczylem.

    Na pl.soc.prawo jest podobny temat i nikt tam raczej nie pisze o jakimś
    przestępstwie/wykroczeniu.
    A jak np zakupisz w Eurocashu na fakture kielbasę i wódke na imprezę
    integracyjna dla swoich pracowników to co sie wtedy stanie z towarem?
    Został sprzedany na lewo? Nie został zjedzony, wypity. I tyle.
    Zauwaz że niezaksięgowana u kupujacego faktura to żadne przestępstwo- nasze
    kochane Państwo nie traci na tym ani jednego PLNa

    Krzysiek

  • 22. Data: 2009-08-19 11:54:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zauwaz że niezaksięgowana u kupujacego faktura to żadne przestępstwo-
    > nasze kochane Państwo nie traci na tym ani jednego PLNa

    Ba, zyskuje nawet, bo płacisz wyższy podatek.

  • 23. Data: 2009-08-19 17:46:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:h6gp6r$63e$1@newsread.aster.pl...

    Ze tak powiem, srednio mnie interesuje co tam na soc. pisza. Nie mam zamiaru
    tlumaczyc sie jakiejs byc moze niedocenionej babie z problemami awansowymi
    argumentujac, ze na soc.prawo nie pisali o wykroczeniu. :-)

    Ksiegujesz taka fakture jako koszty reprezentacji firmy obnizajac tym samym
    podstawe opodatkowania. Nie widze powodu, zeby tego nie ksiegowac.

    Nie. Niezaksiegowanie faktury to nierzetelnosc prowadzenia ksiag
    rachunkowych do czego firma jest zobowiazana. Nikt nie wie co jest towarem a
    co jasnie pan raczyl kupic sobie na wlasny uzytek. A moze czeka co uda sie
    sprzedac bez nabijania na kase i po prostu wyrzucic fakture do kosza jak
    klient nie zechce paragonu? To nie jest zaplacony podatek przy zakupie, to
    jest byc moze niezaplacony podatek przy sprzedazy.

    > Ba, zyskuje nawet, bo płacisz wyższy podatek.

    Ale jaki wyzszy podatek? To wylacznie przy zakupach kosztowych, w innych
    przypadkach istnieje podejzenie ze towar zostal sprzedany na lewo.
    Wasza sprawa co tam sobie myslicie Panowie, dla mnie to logiczne. Nie bede
    Was przekonywal, bo zdaje sie ze zdanie macie juz wyrobione. Mam tylko
    nadzieje, ze zadna wizytowka z moimi danymi nigdy do Was nie trafi. :-))

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-08-19 18:12:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale jaki wyzszy podatek? To wylacznie przy zakupach kosztowych,

    To znaczy przy zakupach kosztowych podatek do zaplacenia bedzie nizszy,
    inaczej placisz tyle samo tak czy tak.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-08-19 20:23:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nie. Niezaksiegowanie faktury to nierzetelnosc prowadzenia ksiag
    > rachunkowych do czego firma jest zobowiazana. Nikt nie wie co jest towarem
    > a co jasnie pan raczyl kupic sobie na wlasny uzytek.

    Rozumiem że jeżdżąc samochodem zakupionym "na firmę" też rozdzielasz koszty
    paliwa na służbowe i prywatne.;))
    A kupując do sklepu 5 kartonów pianki montażowej te zużyte na swojej budowie
    księgujesz inaczej.

> [...]
    >podatek przy zakupie, to jest byc moze niezaplacony podatek przy sprzedazy.

    A może jakis towar sie zniszczył, a może został ukradziony, może spadł z
    tira;)))

    > Mam tylko nadzieje, ze zadna wizytowka z moimi danymi nigdy do Was nie
    > trafi. :-))

    Ale to przecież nie Twój problem. Stwierdzasz że to nie Ty ani nikt
    upoważniony przez Ciebie nie podpisywał się na takiej fakturze. I tyle.
    Na weekend kupię flaszkę+zakąske a fakture każę wypisać na Urząd Skarbowy.
    Sami sobie karę wlepią?;)))

    Kris

  • 26. Data: 2009-08-19 20:28:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h6gf7p$sah$1@newsread.aster.pl...

    > Kupujacy jako firma tez, prywatnie mozesz sobie robic co chcesz.

    nie pitol, nie zaksięgowanie faktury zakupu nie jest żadnym problemem, nie
    dochodzi do zaniżenia dochodów państwa więc nie ma sprawy.

  • 27. Data: 2009-08-19 20:29:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomoœci news:h6g9sv$s$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zakladajac, ze wlasciciel nie jest czlowiekiem uposledzonym to zwykle
    > wie przed zakupem co chce zrobic z towarem. A jezeli z przyczyn
    > handlowych nie moze kupic bez faktury, to bez problemu robi
    > detaliczna sprzedaz zakupionego towaru u siebie bez naliczania marzy,
    > a fakture normalnie ksieguje.

    po uj?

  • 28. Data: 2009-08-19 23:05:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Rozumiem że jeżdżąc samochodem zakupionym "na firmę" też rozdzielasz
    > koszty paliwa na służbowe i prywatne.;))

    No oczywiscie. :-) Literek tu, literek tam...

    > A kupując do sklepu 5 kartonów pianki montażowej te zużyte na swojej
    > budowie księgujesz inaczej.

    W takim wypadku prosze dostawce o wystawienie faktury imiennej bez nipu i
    calej reszty, jak zwykly Kowalski. W niektorych hurtowniach mam dwa konta z
    identycznymi warunkami zakupu, imienne i firmowe. Tam gdzie uzaleznia sie
    zakupy i ceny od posiadania firmy, na towar prywatny pozniej wystawiam
    fakture zakupowa sam sobie, albo zonie i wszystko jest git.

    > A może jakis towar sie zniszczył, a może został ukradziony, może spadł z
    > tira;)))

    Nie no, tlumaczyc sie jakos zawsze mozna. Bywa ze znajduje gdzies faktury z
    przed pol roku i tez je ksieguje, przeciez moj nadplacony VAT. Wszystko
    zalezy od skali. Nikt przeciez nie jest nieomylny, ale jezeli taka sytuacja
    bedzie nagminna to argumentow po prostu moze zabraknac. :-)

    > Ale to przecież nie Twój problem. Stwierdzasz że to nie Ty ani nikt
    > upoważniony przez Ciebie nie podpisywał się na takiej fakturze. I tyle.

    Problem w tym, ze faktur gotowkowych w ogole sie nie podpisuje.
    Rozstrzeliwywac na miejscu za to nikt nie bedzie, ale zabawy przy tym troche
    moze byc. Co innego jak sprawa bedzie dotyczyla towaru ogolnie sprzedawanego
    przez firme, a co innego jak bedzie to faktura za paliwo czy zszywacz. Z
    fakturami kosztowymi pewnie w ogole nie bedzie problemu z wiadomych
    wzgledow, no ale towar do sprzedazy to chyba jednak inna bajka. Zreszta po
    co komu ten klopot i tlumaczenie sie z jakichs dupereli. W jednej
    zaprzyjaznionej hurtowni wyrywkowo zrobili sobie kontrole krzyzowa i jednego
    z klientow niestety US potraktowal dosc surowo za niezaksiegowana fakture na
    towar sluzacy do sprzedazy. Tlumaczenia nic nie daly, a koles recydywista
    nie jest i poprostu gdzies ja wcisna. Od tamtej pory sam tego mocno pilnuje.
    Wiosna tez mialem taki nalot, okresowy przeglad faktur z jednej z firm z
    ktora mialem do czynienia, wpisy w rejestrach zakupu i tym podobne
    dyrdymaly. Czlowiek jest madry jak to jego nie dotyczy, ale kilka setek kary
    przyjemne nie jest i czesanie calego roku lacznie z zarzadzonym remanentem.

    > Na weekend kupię flaszkę+zakąske a fakture każę wypisać na Urząd Skarbowy.
    > Sami sobie karę wlepią?;)))

    Haha, niezle. :-))

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-08-19 23:15:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > po uj?

    Bo tak kaze prawo i tyle. Bedziesz bawil sie inaczej to musisz liczyc sie z
    konsekwencjami.
    Zwracam uwage, ze kupujac towar na fakture firmowa dla siebie do uzytku
    prywatnego odliczasz rowniez bezprawnie VAT. Przyjda mile panie, poprosza
    faktury za okres 5 lat, wszystkie rejestry, raporty i ksiegi, posiedza w
    firmie miesiac zawracajac d..pe calymi dniami, nie bedziesz mogl zajac sie
    normalna robota, policza Ci zakupione dlugopisy i gumki myszki, jakos tam
    usrednia opierajac sie na podobnych firmach tej samej branzy, co chwila
    bedziesz cos tlumaczyl, na koniec oszacuja Ci bezprawne odliczenia wraz z
    odsetkami i sankcja z krotkim terminem zaplaty. Nie bedzie to Twoj dobry
    dzien.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-08-19 23:28:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > nie pitol, nie zaksięgowanie faktury zakupu nie jest żadnym problemem, nie
    > dochodzi do zaniżenia dochodów państwa więc nie ma sprawy.

    A skad US ma wiedziec ze nie dochodzi do nieplacania naleznego podatku jak
    bedziesz ksiegowal sobie co chcesz i kiedy chcesz? Jak wytlumaczysz sprzedaz
    konkretnego towaru ktorego sam wg. dokumentow nie kupiles? Moze tylko
    legalizujesz jego obrot? A moze specjalnie przez trzy miesiace bedziesz
    wystawial fikcyjne faktury sprzedazy i oczywiscie odprowadzal podatki ale
    tylko po to by dostac z banku kredyt ktorego normalnie bank nigdy by Ci nie
    przyznal? Rzetelne prowadzenie dokumentow ksiegowych nie jest czyims widzi
    mi sie tylko obowiazkiem.
    Nie chcesz nie ksieguj, ale innych do tego nie namawiaj.

    Pozdro.. TK