  • 1. Data: 2013-10-30 16:31:27
    Temat: Kanalizacja - głębokość bruzdy
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jak głęboko wykonaliście bruzdy pionowe pod rury kanalizacyjne - podejście
    pod umywalki i zlewy ?
    Wykonałem bruzdę tak, aby rura fi 50 licowała się ze ścianą ( ytong - bez
    tynku ). Jednakże kolanko końcowe dosyć sporo odstaje - tak ze 3,5 cm ?
    Nie za dużo, czy tak zostawić ? Trochę boję się głębiej bruzdować, aby nie
    osłabiać za bardzo ściany ( działowa 12 cm ).

    Piotr

  • 2. Data: 2013-10-30 18:20:34
    Temat: Re: Kanalizacja - głębokość bruzdy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 16:31:27 UTC+1 użytkownik Max napisał:

    > Nie za dużo, czy tak zostawić ? Trochę boję się głębiej bruzdować, aby nie

    A to zalezy co bedziesz mial pod umywalka.. Jak zabudowana szafke to olac,
    przeciez i tak tego widac nie bedzie :) Jak brak szafki to raczej
    wypadaloby to zlicowac ze sciana zeby pozniej przykryc to jakas rozeta.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-10-30 20:23:49
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    ps.com...

> [...]
    > przeciez i tak tego widac nie bedzie :) Jak brak szafki to raczej
    > wypadaloby to zlicowac ze sciana zeby pozniej przykryc to jakas rozeta.

    Dzięki za sugestię.

    W łazience i kuchni będą szafki - więc tu mam chyba w takim razie problem z
    głowy.
    Pozostałe podejścia będą w kotłowni - ale tutaj już tak pięknie nie musi być
    :-)

    P.S. Szkoda, ze z producentów nikt nie produkuje kolanka końcowego fi 50
    krótszą częścią wlotową. Nie trzeba by było wtedy głęboko bruzdować

    Ile zazwyczaj wynosi minimalna ( a ile zalecana ) grubość tynku
    cementowo-wapiennego - przy założeniu, że ściany są w miarę proste ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-10-30 20:26:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 20:23:49 UTC+1 użytkownik Max napisał:

> [...]
    > Ile zazwyczaj wynosi minimalna ( a ile zalecana ) grubość tynku
    > cementowo-wapiennego - przy założeniu, że ściany są w miarę proste ?

    1-2cm. Do tego w lazienkach dolicz 1 - 1,5cm na klej+kafle i wyjdzie akurat;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-10-30 20:34:05
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    ps.com...

    > 1-2cm. Do tego w lazienkach dolicz 1 - 1,5cm na klej+kafle i wyjdzie
    > akurat;)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz

    Uff. To mi kamień z serca spadł. Już się dziś zastanawiałem w akcie
    desperaqcji, czy nie wycinać piankę, wyciągąć rurki, pogłębiać całość i
    montować podejścia od nowa.

    Pozdrawiam
    Piotr.

  • 6. Data: 2013-10-30 20:47:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 20:34:05 UTC+1 użytkownik Max napisał:

    > Uff. To mi kamień z serca spadł. Już się dziś zastanawiałem w akcie
    > desperaqcji, czy nie wycinać piankę, wyciągąć rurki, pogłębiać całość i
    > montować podejścia od nowa.

    Eno dajze spokoj - jak wszedzie beda szafki to i tak w to wchodzi
    przejscie na rure fi30 (32?) i caly syfon, jezeli to bedzie w szafce
    to calosc jest zwykle z niezbyt pieknego bialego plastiku ale tego przeciez
    nie widac i tak :-) Ja tylko w jednym malym WC mam mala umywaleczke
    z chromowanym syfonem na widoku i tam musialem ladnie calosc zlicowac z
    kaflami i przykryc rozeta z zestawu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-10-31 08:37:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > 1-2cm. Do tego w lazienkach dolicz 1 - 1,5cm na klej+kafle i wyjdzie
    > akurat;)

    Płytki się klei bezpośrednio na Ytong bez tynku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-10-31 10:09:45
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Płytki się klei bezpośrednio na Ytong bez tynku.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    A co zrobić z wnęką okienną w łazience ? Tam chyba będę musiał to otynkować
    ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2013-10-31 10:15:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Max" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A co zrobić z wnęką okienną w łazience ? Tam chyba będę musiał to
    > otynkować ?

    Oczywiście :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-10-31 10:21:02
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-31 08:37, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Płytki się klei bezpośrednio na Ytong bez tynku.

    Zależy jak przyłożyli się murarze do stawiania ścian.

    Ja wolałem wytynkować, ale zwróciłem tynkarzom uwagę, że wszędzie gdzie
    będą płytki (czyli dwie łazienki, kuchnia i kotłownia) będę chodził z
    poziomicą i sprawdzał na banknot, czy jest idealnie zrobione. Kazałem
    dać listwy i od listwy zaciągać łatą.

    Na równiutkie ściany dużo lepiej kładzie się płytki.

    Pozdrawiam,
    MW