  • 1. Data: 2011-06-24 18:14:41
    Temat: Kanalizacja z wyborem drogi
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    O co chodzi: mam pion "szarej wody". Chcę ten pion rozdzielać do jednego
    z dwoch obwodów (bezpośrednio szambo albo zbiornik do spłuczek sedesów).
    Żeby to zrobić w miarę rozsądnie chciałbym mieć mozliwośc zmiany w
    dowolnym momencie przekręcając dzwignię.

    Poszukuje czegoś co miało by wyglad mniej więcej litery Y odwróconej. Z
    góry spada woda. Za pomocą dzwigni, w środku zmieniam odpływ na prawy
    bądź lewy. Całość szczelna. Średnica 75, ostatecznie 50.

    Pytałem o to w kilku sklepach, ale pracownicy robią tylko wielkie oczy.
    Pytanie więc:

    a) Czy takie coś istnieje?

    b) Jak to się "fachowo" nazywa?

    Poszukiwania po googlu jakoś nie zakończyly się powodzeniem, zapewne z
    faktu ze nie jestem biegły w słownictwie hydraulicznym.

  • 2. Data: 2011-06-24 19:29:55
    Temat: Re: Kanalizacja z wyborem drogi
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    > O co chodzi: mam pion "szarej wody". Chcę ten pion rozdzielać do jednego
    > z dwoch obwodów (bezpośrednio szambo albo zbiornik do spłuczek sedesów).
    Trochę OT, ale to ma być do domu?
    Sedes oblepiony brudnymi mydlinami? Fuj...
    BTW: Czy "szara" woda nie zaszkodzi zaworkom od spłuczek?

    --
    sendilkelm

  • 3. Data: 2011-06-25 06:35:20
    Od: ______ <...@...cd>

> [...]
    > bądź lewy. Całość szczelna. Średnica 75, ostatecznie 50.
    >
    > Pytałem o to w kilku sklepach, ale pracownicy robią tylko wielkie oczy.

    Zawór trójdrożny.

  • 4. Data: 2011-06-25 08:38:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-25 08:35, ______ wrote:
    > Zawór trójdrożny.

    Szukam od kilku godzin i nie mogę znaleźć do *kanalizacji*. Do gazu,
    wody, co są. Może nie ma w ogóle?

  • 5. Data: 2011-06-25 09:58:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sendilkelm wrote:

    > Trochę OT, ale to ma być do domu?
    > Sedes oblepiony brudnymi mydlinami? Fuj...
    > BTW: Czy "szara" woda nie zaszkodzi zaworkom od spłuczek?

    pewnie do szarej wody kupi odpowiednią instalację oczyszczającą, odstojnik
    filtry pompy...

  • 6. Data: 2011-06-25 09:59:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Szukam od kilku godzin i nie mogę znaleźć do *kanalizacji*. Do gazu,
    > wody, co są. Może nie ma w ogóle?

    raczej nie ma...

  • 7. Data: 2011-06-25 15:12:24
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Szukam od kilku godzin i nie mogę znaleźć do *kanalizacji*. Do gazu, wody,
    > co są. Może nie ma w ogóle?

    Myślę, że najrozsądniej byłoby to zrobić z trójnika i dwóch zaworów
    kulowych.
    No cóż, trochę duże te zawory będą, ale wszystko inne będzie zbyt narażone
    na zamulenie....

    --
    Yozwig

  • 8. Data: 2011-06-25 15:31:12
    Od: ______ <...@...cd>

    > Szukam od kilku godzin i nie mogę znaleźć do *kanalizacji*. Do gazu,
    > wody, co są. Może nie ma w ogóle?

    są, np. takie:
    http://www.budmech.com.pl/bte-zawor-trojdrozny-typ-t
    -gw.html

  • 9. Data: 2011-06-25 18:06:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-25 17:31, ______ wrote:
    > są, np. takie:
    > http://www.budmech.com.pl/bte-zawor-trojdrozny-typ-t
    -gw.html

    Czekaj, współpracuje to bez problemu z kanalizacją? Nie ma jakiś numerów
    po paru latach eksploatacji z brudną wodą? Wygląda jak zawór bardziej do
    wody czystej ...

    Widze, że max wymiar to 50 który by pasował do rury. Trochę mało,
    liczyłem na większą średnicę, ale w ostatecznosci zastanowie się.

  • 10. Data: 2011-06-25 18:08:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-25 17:12, Yozwig wrote:
    > My?le, ?e najrozs?dniej by?oby to zrobiae z trójnika i dwóch zaworów
    > kulowych.

    Oglądałem dzisiaj półki w Praktikerze w poszukiwaniu *jakichkolwiek*
    zaworów kanalizacyjnych i albo to nie jest dostepne w hipermarketach
    albo mam pecha :) Widział ktoś w jakimś sklepie taki zawór kulowy cobym
    go sobie mógł obmacać?