  • 11. Data: 2015-01-08 07:23:59
    Temat: Kanały teletechnizne?
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wg mnie nie ma sensu teraz cokolwiek zakopywać. Jak już będziesz pewny co i gdzie to
    weżmiesz szpadel i w jedno popołudnie kable zakopiesz. A jakieś kanały, studzienki
    itp to wg mnie wywalanie kasy w błoto.

  • 12. Data: 2015-01-08 08:09:57
    Temat: Re: Kanały teletechnizne?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Wg mnie nie ma sensu teraz cokolwiek zakopywać. Jak już będziesz pewny co i
    >gdzie to weżmiesz szpadel i w jedno popołudnie kable zakopiesz.

    i przez środek idealnego trawniczka przejedzie :-) Zona go zabije :-)))

    >A jakieś kanały, studzienki itp to wg mnie wywalanie kasy w błoto.

    Niby tak ale gdyby teraz zaprojektował co ma być moze by trafił w cele za
    dekade...

    b.

  • 13. Data: 2015-01-08 09:01:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 08:09:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > i przez środek idealnego trawniczka przejedzie :-) Zona go zabije :-)))
    Trawniczek ma to do siebie że się ładnie regeneruje- 3-4 tygodnie w czerwcu np. i nie
    ma śladu po wykopie
    Zresztą i tak za jakiś czas dopiero coś tam będzie budował wiec i tak bałaganu narobi
    a za jednym bałaganem postawi domek i zakopie kaBEL
    > Niby tak ale gdyby teraz zaprojektował co ma być moze by trafił w cele za
    > dekade...
    Tylko że takie studzienki i kanały to przerost formy nad treścią wg mnie jest
    Będzie stała chałupa, będą mieli w głowie zarys zagospodarowania działki, poplanuje
    gdzie jaka lampa, brama czy inny krasnal i w jedno popołudnie zakopie kable i zapomni
    na lata. No chyba że gdzieś tam teras chce np. kostkę układać to później więcej
    pierdzielenia żeby pod kostkę kabel dołożyć(ale tez do zrobienia) i wtedy warto jakąś
    najtańsza rurę PE zakopać. Rura PE32 to koszt poniżej 2zł/m2 więc jak już chce coś
    tam teraz zakopywać to może taka rurę. Zamiast pilota można kupić kłębek sznurka od
    snopowiązałki w sklepie rolniczym i włożyć w tą rurę przed zakopaniem jakby co

  • 14. Data: 2015-01-10 21:43:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > i przez środek idealnego trawniczka przejedzie :-) Zona go zabije :-)))

    Pierwszy mój kabel ziemny to był waśnie idealny trawniczek - taki jak z
    dowcipów o trawnikach angielskich. Wykop zamknęliśmy przywracając darń
    na miejsce, o trasie wykopu świadczyły tylko dwa paski trochę łysego
    gruntu. Późną jesienią. W kwietniu miejsce wykopu dawało się poznać po
    jaśniejszej trawie na granicach wycinanej darni, w sierpniu sam już nie
    wiedziałem gdzie było kopane. Da się - tylko trzeba trochę pomyśleć.

    > Niby tak ale gdyby teraz zaprojektował co ma być moze by trafił w cele
    > za dekade...

    Za dekadę to te rury będzie mozolnie motopompą i szalmówką płukał - bo
    staną się zapewne całkowicie niedrożne (chyba że skutecznie je
    pozatyka). Zamulanie rurowych kanałów kablowych to naprawdę poważny problem.

    --
    Darek