  • 111. Data: 2012-06-22 15:22:31
    Temat: Re: Katastra!
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    news:js1qt6$mgq$1@news.task.gda.pl...

    > masz rację...
    >
    > za komuny ludzie wypracowali szalone emerytury które potem zostały ukradzione
    > przez żydów i cyklistów.
    >
    > produkowaliśmy światowej klasy produkty mieliśmy cudowne nowoczesne fabryki i
    > wszystko zostało zburzone i zniszczone na rozkaz grupy Bildenberga i rządu
    > światowego.
    >
    > ach zapomniałem dodać że w sklepach było pełno najlepszej żywności.
    >
    > przyznaję ci 100% racji...

    Eh! Bez kozery pińćset procent racji!

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".

  • 112. Data: 2012-06-22 16:22:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bogdan Idzikowski wrote:

    > Eh! Bez kozery pińćset procent racji!

    a jak ktoś nie wierzy że w komunie można żyć super niech jedzie na Kubę...

  • 113. Data: 2012-06-23 20:00:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.06.2012 20:51, Marek Dyjor pisze:

    > chop siup tralal, imho opowiadasz głupoty...

    Jak zdobędziesz się na jakieś merytoryczne argumenty i nauczysz się
    sensownie cytować, to może twoja opinia będzie miała jakieś znaczenie.

  • 114. Data: 2012-06-24 09:09:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak zdobędziesz się na jakieś merytoryczne argumenty i nauczysz się
    > sensownie cytować, to może twoja opinia będzie miała jakieś znaczenie.

    a co tu sensownei argumentować...

    czy ty przedstawiłeś jakąś sensowną argumentacją na twoją tezę, że cińczycy
    wejda z Juanem.

    Po pierwsze żeby wejść z juanem to musieliby go zrobić wymienialną walutą, a
    wtedy jego wartość by sie znacznie zmieniłą na gorsze (dla Chińczyków).
    Dlaczego cały czas sie przed bronią jak przez zarazą przed korektą kursu
    juana w kierunku jego realnej wartości?

  • 115. Data: 2012-06-24 23:07:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2012 09:09, Marek Dyjor pisze:

> [...]

    > Chińczyków). Dlaczego cały czas sie przed bronią jak przez zarazą przed
    > korektą kursu juana w kierunku jego realnej wartości?

    Nie twierdziłem, że mają zamiar to zrobić już teraz i natychmiast. Ani
    też w bliskiej perspektywie czasowej. Chiny nie muszą się śpieszyć.

    Ale ich gospodarka jest bardzo mocna, przejęli dużą część światowej
    produkcji i prędzej czy później mogą zechcieć zrobić to, co zrobili
    usamany, czyli opodatkować świat za pośrednictwem petrojuanów.

    Zauważ, że obecnie handel ropą jest rozliczany właściwie wyłącznie w
    dolarach USA. Czyli wszyscy, co chcą mieć ropę a nie mają własnej, muszą
    te dolary mieć. A usamany tych dolarów ciągle dodrukowują, czyli promują
    inflację. A kontrolowana i planowana inflacja to de facto podatek
    ściągany przez emitenta.

  • 116. Data: 2012-06-25 06:59:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie twierdziłem, że mają zamiar to zrobić już teraz i natychmiast. Ani
    > też w bliskiej perspektywie czasowej. Chiny nie muszą się śpieszyć.

    muszą sie spieszyć bo nie uda im sie długo sztucznie dusić wewnętrznego
    wzrostu płac a wtedy ich wzrost gospodarczy diabli zaczną brać. Ich realny
    wzrost PKB jest szacowany jako mniej więcje połowa tego oficjalnie
    deklarowanego (to i tak sporo) ale opiera sie na biedzie wewnętrznej i
    sztucznie trzymanym jursie juana.

> [...]
    > muszą te dolary mieć. A usamany tych dolarów ciągle dodrukowują,
    > czyli promują inflację. A kontrolowana i planowana inflacja to de

    ho ho ho...

    ropy sie nie da przenieść gdzie indziej (choć USA sie zaczyna całkiem
    solidnie uniezależniac od arabskiej ropy). produkcję zaś można przenieść w
    inne miejsce świata.

  • 117. Data: 2012-06-26 17:12:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 06:59, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > oficjalnie deklarowanego (to i tak sporo) ale opiera sie na biedzie
    > wewnętrznej i sztucznie trzymanym jursie juana.

    Biorąc pod uwagę tradycje, bieda wewnętrzna nie jest dla Chin problemem
    - zauważ, że obecny "komunizm" to zasadniczo coś bardzo przypominającego
    klasyczny feudalizm.

  • 118. Data: 2012-06-26 20:45:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Biorąc pod uwagę tradycje, bieda wewnętrzna nie jest dla Chin
    > problemem - zauważ, że obecny "komunizm" to zasadniczo coś bardzo
    > przypominającego klasyczny feudalizm.

    Troszkę sie ostanio więcej mówi o mocno kreatywnej statystyce i księgowości
    Chińskiej.

    Biedę sie łątwo utrzymuje gdy społeczeńśtwo jest odcięte od informacji a w
    samym pańśtwie brakuje enklaw normalności...

    niestety ale tam już lud widzi że można żyć inaczej moża mieć różne dobra i
    można być bogatszym, lawina już ruszyła al tej lawiny zatrzymac sie nie da.

  • 119. Data: 2012-06-26 21:19:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2012 20:45, Marek Dyjor pisze:

    > niestety ale tam już lud widzi że można żyć inaczej moża mieć różne
    > dobra i można być bogatszym, lawina już ruszyła al tej lawiny zatrzymac
    > sie nie da.

    Jak jest się grzecznym i nie fika.

    A jak się stawiasz - cóż, zawsze możesz dostąpić zaszczytu gratisowej
    pracy na rzecz państwa.

    I co zrobisz? Strajk głodowy?

  • 120. Data: 2012-06-26 22:51:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak jest się grzecznym i nie fika.
    >
    > A jak się stawiasz - cóż, zawsze możesz dostąpić zaszczytu gratisowej
    > pracy na rzecz państwa.
    >
    > I co zrobisz? Strajk głodowy?

    Rewolucję...