  • 11. Data: 2012-06-18 23:16:46
    Temat: Re: Katastra!
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:42ae9025-a600-4df5-98d7-1154a6413c3b@x21g2000vb
    c.googlegroups.com...
    >Kiedys czytalem, ze narody rozwijaly sie, kiedy wladcy wprowadzali
    >odpowiednie postanowienia odnosnie dziedziczenia majatku rodowego.
    >Z tego punktu widzenia, zabronilbym oferowania przez banki tzw.
    >odwroconej hypoteki.
    No ale nas traktuja jak kolonie. Wladcy sa tylko pasem transmisyjnym
    pomiedzy nativs a masters.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 12. Data: 2012-06-18 23:22:30
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    Uzytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    > No ale nas traktuja jak kolonie. Wladcy sa tylko pasem transmisyjnym pomiedzy
    > nativs a masters.

    Pozyczyc ci chusteczke na otarcie lez, które bezproduktywnie ronisz?

    --
    Donald Tusk - "wolalbym sie nie urodzic, niz na grobach zmarlych budowac swoja
    kariere polityczna".

  • 13. Data: 2012-06-18 23:32:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:12:02 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

> [...]
    > odpowiednie postanowienia odnosnie dziedziczenia majatku rodowego.
    > Z tego punktu widzenia, zabronilbym oferowania przez banki tzw.

    ...a sklepom sprzedawania wódki, lombardom brania w lombard... a całej
    reszcie społeczeństwa jazdy samochodem, bo niebezpieczna?

    --
    XL

  • 14. Data: 2012-06-19 07:44:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >odpowiednie postanowienia odnosnie dziedziczenia majatku rodowego.
    >Z tego punktu widzenia, zabronilbym oferowania przez banki tzw.

    Na na sprzedaz uzywanych samochodow pozwolilbys? Czy po prostu juz ma
    niczego nie byc?

  • 15. Data: 2012-06-19 07:47:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    c.googlegroups.com...
    > No ale nas traktuja jak kolonie. Wladcy sa tylko pasem transmisyjnym

    Ojej, bojownik o wolnosc gospodarcza uwaza, ze oferta banku dowodzi
    kolonijnosci panstwa. Znaczy wolnosc jednak jest be, albo niezupelnie be,
    ale jej zakres powinny przynajmniej chirony regulowac.

    Ciekawe w czy w panstwach "a masters" zabroniono odwrotnych hipotek?

  • 16. Data: 2012-06-19 08:26:32
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    > ...a sklepom sprzedawania wódki, lombardom brania w lombard... a całej
    > reszcie społeczeństwa jazdy samochodem, bo niebezpieczna?

    IMO- on ma rację. Ktoś powiedział, że złe prawo bardiej niszczy miasto niż
    nalot dywanowy- vide Detroit. Wracając do ad remu- kolega pisał o dobrych
    prawach tyczących dziedziczenia. No i owszem- w Polsce średniowiecznej
    wprowadzenie niemieckiego prawa magdeburskiego przyniosło rozwój
    gospodarczy. Pisałem o Detroit- gdzie złe prawo zniszczyło miasto (stworzyć
    tam chciano sztandarowe miasto kapitalizmu).
    Jeśli chodzi o odwróconą hipotekę- to typowo kolonialna pożyczka. Owszem-
    patrząc tylko na ten jeden element- to mozna się zapytać, dlaczego hamować
    działanie banku? Jednak patrząc na to w perspektywie celowego niszczenia
    narodu polskiego, depopulacji, próbie wyłudzenia od nas przez
    przedsiębiorstwo holokaust majątku o wartości praktycznie wszystkich naszych
    nieruchomości, etc- to nie sposób nie dojść do wniosku, że musimy się
    bronić. Wiesz- sięgając do historii- np król francuski chcąc skolonizować
    ziemie włoskie wysyłał tam swoich osadników (skądś to znamy...). No i można
    by powiedzieć: osadnicy ci uprawiali ziemię, uczyli miejscowych rolnictwa,
    czyli: rzec można- sam miód. Jednak po latach te ziemie przechodziły do
    korony francuskiej- i są tam do dziś. Coś im nie wyszło na Sycylii- gdzie
    naród sam się potrafił obronić
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nieszpory_sycylijskie

    I- może to być pewna wskazówka dla nas...

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 17. Data: 2012-06-19 08:57:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wiesz- sięgając do historii- np król francuski chcąc skolonizować ziemie
    > włoskie wysyłał tam swoich osadników (skądś to znamy...).

    Zgadza sie, ten manewr Polska przez dlugie lata stosowala na Ukraine. Manewr
    jest starszy niz wszystkie panstwa europejskie. Dlatego zdazyl sie tak
    spopularyzowac.

  • 18. Data: 2012-06-19 16:51:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2012 08:26:32 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
    > patrząc tylko na ten jeden element- to mozna się zapytać, dlaczego hamować

    A dlaczego niby do cna wygaszać jednostkowe poczucie opowiedzialności
    dorosłych obywateli składając opiekę nad ich interesami w "ręce" prawa
    (czyt. państwa de facto)?

> [...]
    > nieruchomości, etc- to nie sposób nie dojść do wniosku, że musimy się

    Tak, bronić! - ale najlepszą bronią jest własna głowa, a nie państwowa
    piecza, ponieważ państwo funkcjonuje tak, jak mu zadadzą ci, którzy sa
    AKTUALNIE u władzy. A oni się nad wyraz często na tym, he he, stolcu,
    zmieniają. I to niestety nader rzadko idzie to w zgodzie z interesem
    społecznym, narodowym, obywatelskim.

    > iesz- sięgając do historii- np król francuski chcąc skolonizować
    > ziemie włoskie wysyłał tam swoich osadników (skądś to znamy...).

    MY jeszcze tak, ale nasze wnuki?... - historia własnie w szkole odchodzi do
    lamusa. I O TO CHODZI :-(((

    Dla nas? - jak wyżej...
    :-(((
    --
    XL

  • 19. Data: 2012-06-19 17:13:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2012 16:51:24 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > społecznym, narodowym, obywatelskim.

    > MY jeszcze tak, ale nasze wnuki?... - historia własnie w szkole odchodzi do

    Naród (obywatel) nie znający (swej i innych) historii jest w 100 procentach
    sterowalny.
    I o to własnie chodzi...
    --
    XL

  • 20. Data: 2012-06-19 19:31:25
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    > Naród (obywatel) nie znający (swej i innych) historii jest w 100
    > procentach
    > sterowalny.
    > I o to własnie chodzi...

    Nadzieja: poznałem człowieka- harcerza, nauczyciela historii. Zorganizował
    ankietę wśród młodzieży i wyszło mu, ze młodzież chce sie uczyć historii
    Polski- nawet, jako dodatkowe zajęcia. Próbował tym zainteresować kogoś z
    rządu- ale oni dostali inne rozkazy. Pozostały więc tajne komplety

    --

    Chiron