  • 1. Data: 2011-01-20 14:53:46
    Temat: Kierunek drzwi wewnetrznych
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czołem...
    Mam do Was pytanie o kwestię formalną odnośnie drzwi wewnętrznych.

    Dom przygotowuję do odbioru i mam w jednej łazience jedne drzwi - do
    holu i drugie drzwi - do sypialni.

    Te do holu otwierają się normalnie - na zewnątrz, a drzwi
    łazienka/sypialnia otwierają się do łazienki.

    Drzwi do kotłowni otwierają się na zewnątrz - myślę, że tak jest
    logicznie, bo i miejsca w kotłowni mam mało.

    W pokojach drzwi otwierają się do wewnątrz pokoi. Z garażu do pom.
    gospodarczego w stronę pom. gosp.

    Czy są jakieś normy regulujące takie sprawy jak kierunek otwierania
    drzwi? Nie chcę, żeby mi znowu robili schody przy odbiorze budynku.

    pozdr
    Robert G

  • 2. Data: 2011-01-20 16:28:29
    Temat: Re: Kierunek drzwi wewnetrznych
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Czy są jakieś normy regulujące takie sprawy jak kierunek otwierania drzwi?
    > Nie chcę, żeby mi znowu robili schody przy odbiorze budynku.

    drzwi zewnętrzne powinny się otwierać na zewnątrz, drzwi do pomieszczeń
    zagrożonych wybuchem powinny się otwierać na zewnątrz, drzwi łazienek
    powinny się otiwerać na zewnątrz. tyle teoria.
    Praktyka - rób jak chcesz, ponieważ i tak na odbiór pies z kulawą nogą się z
    PiNB nie pofatyguje, odbiór zrobią na podstawie przedstawionej dokumentacji
    i stempelka kierbuda w dzienniku, że wszystko jest OK.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-20 16:37:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sty, 15:53, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy są jakieś normy regulujące takie sprawy jak kierunek otwierania
    > drzwi? Nie chcę, żeby mi znowu robili schody przy odbiorze budynku.

    Z lazienki na zewnatrz! Ale faktycznie mozesz to olac - jak Jarek
    wspomnial pies z kulawa noga u Ciebie nie zawita ;) Ich interesuja
    duze budowy i inwestycje a nie jakiestam domki.

    Mi w PiNB jak zanioslem papiery gosciu wzial linijke, costam pomierzyl
    w projekcie, potem na mapie z inwentaryzacji, stwierdzil ze "tu jest
    metr roznicy", pomyslal, machnal reka i powiedzial "ale to
    dopuszczalny margines bledu" i przyjal dokumenty ;) Nikt sie nie
    pojawil, a u mnie to mieliby sie do czego przyczepic (niezabezpieczone
    kable wiszace ze scian, brak barierek na schodach i tak dalej ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2011-01-20 17:39:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

    A mi się kierbud(!) przyczepił do łazienkowych.Mam na tyle ciasno,że otwierane na
    zewnątrz to
    porażka..Acha kocioł jest w łazience (kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania)

  • 5. Data: 2011-01-21 07:43:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2011 18:39, Rentier pisze:
    > A mi się kierbud(!) przyczepił do łazienkowych.Mam na tyle ciasno,że
    > otwierane na zewnątrz to porażka..Acha kocioł jest w łazience
    > (kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania)

    Ja sobie zrobiłem łamane.

  • 6. Data: 2011-01-21 13:36:25
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 20 Sty, 17:28, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > drzwi zewnętrzne powinny się otwierać na zewnątrz,

    mozesz uzasadnic?

    pzdr
    krzychut

  • 7. Data: 2011-01-21 13:42:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Thomas" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 20 Sty, 17:28, "Jarek P." <j...@g...com> > drzwi zewnętrzne
    powinny się otwierać na zewnątrz,

    >mozesz uzasadnic?

    -Możesz niechcianego goscia walnąc jak go zobaczysz w wizjerze
    -masz wiecej miejsca w przedpokoju
    -jak zaspa snieżna powstanie przed drzwiami to możesza pocwiczyć ewakuacje
    oknem
    itd

  • 8. Data: 2011-01-21 14:31:43
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > z PiNB nie pofatyguje, odbiór zrobią na podstawie przedstawionej
    > dokumentacji i stempelka kierbuda w dzienniku, że wszystko jest OK.

    Mam nadzieję, ze masz rację
    bo mam oddać budynek, aby zmienic choćby taryfę
    a nie mam ocieplenia (w projekcie jest) i nie mam barierek na piętro.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-01-21 15:49:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:

    > Mam nadzieję, ze masz rację
    > bo mam oddać budynek, aby zmienic choćby taryfę
    > a nie mam ocieplenia (w projekcie jest) i nie mam barierek na piętro.

    No właśnie jak Ci nikt nie przylezie, a kierbud się podpisze, to pewnie
    przejdzie, ale te barierki na piętro, to uważam za konieczność jednak.

    To bądź co bądź, niebezpieczne trochę...

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-01-21 16:20:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Sty, 14:36, Krzysztof Thomas <p...@g...com> wrote:

    > mozesz uzasadnic?

    Za Bigbeat z forum muratora cytuje:

    Do wewnątrz / Na zewnątrz:
    1. Rozbijanie głowy domownikom / Rozbijanie głowy gościom
    2. Śnieg nawiewa po otwarciu / Trudno otworzyć jak zrobi się zaspa
    3. Łatwo wyważyć kopniakiem / Łatwo rozwalić zawiasy
    4. Po otwarciu w deszcz, woda skapuje z drzwi na podłogę / Po otwarciu
    w deszcz, wewnętrzna powierzchnia drzwi się moczy i po zamknięciu
    skapuje na podłogę
    5. Wszyscy mają na zewnątrz / Wszyscy mają do środka
    6. Zabiera miejsce w wiatrołapie / Zabiera miejsce na ganku
    7. Byle wesołek wsunie deskę między klamkę i futrynę i nie
    wyjdziecie / Byle wesołek podeprze klamkę deską i nie wyjdziecie
    8. Trudniej wejść (wpaść) jak wraca się pijanym / Trudniej wyjść
    (wypaść) jak wychodzi się pijanym
    9. Koran zaleca na zewnątrz / Feng Shui zaleca do środka
    10. Podczas otwierania wiatr od frontu może nas wepchąć z drzwiami do
    środka / Podczas otwierania wiatr boczny może nam wyrwać drzwi
    11. Wiatr od frontu może napierać na drzwi i je rozszczelniać,
    wciskając się do domu razem np. z deszczem / Ze względu na brak progu
    przed drzwiami, wiatr z frontu może wciskać się pod drzwiami do domu
    razem np. z deszczem
    12. W razie pożaru trudno rozbić drzwi od środka, żeby uciec / W razie
    pożaru strażakom trudno wywalić drzwi od zewnątrz, żeby ratować
    13. Nie jest kulturalnie, jeśli trzeba wychodzących gości poprosić
    żeby cofnęli się z wiatrołapu do korytarza, bo musimy otworzyć drzwi /
    Nie jest kulturalnie, jeśli trzeba gości stojących na ganku poprosić o
    krok w tył, bo musimy otworzyć drzwi
    14. Jak mały wiatrołap, to masakra / Jak mały ganek, to masakra

    ;D

    PS. Ja mam na zewnatrz :)
    pozdr.

    --