  • 11. Data: 2013-02-25 12:24:15
    Temat: Re: Kładzenie drugiej warstwy wełny - poddasze użytkowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 12:10:17 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:
    > No właśnie to dla mnie logiczny sposób, ale majster twierdzi, że bardzo duzym
    >problemem będzie potem zrobienie prawidłowo stelażu, wypoziomowanie, etc. >Także
    musi być juz stelaż, a potem upychać.
    Stelaz powinien byc wypoziomowany na grzybkach, zdejmujesz profile, nabijasz wełne, w
    profile utykasz równiez wełne i zakładasz na grzybki dociskajac wełne.

  • 12. Data: 2013-02-25 12:35:03
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Drugą warstwę układa się wzdłuż krokwi na pełną szerokość rolki, a tak
    > gdzie są wieszaki tę wełnę "nabija" się na nie.

    Zdecydowana wiekszość radzi jednak układać w poprzek.

    pozdrawiam

    mcs

  • 13. Data: 2013-02-25 13:17:23
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 11:40:24 UTC+1 użytkownik dziadek+40
    napisał:

    >Była nie tak dawno tu dyskusja o piance. W necie pełno watków i fotek jak
    >to ludziskom ta pianka popekała i powstały >szczeliny ze można reke włożyc.
    >Podobno to w wyniku błędów wykonawczych ale problem wystepuje

    Nie chce mi sie za bardzo w to wierzyc, Mialem w rece tą pianke to jest jak
    drobniutka gąbka. Ja mozna rozciagac sciskac, nic nie peka bo jest po prostu
    elastyczna a nie krucha.
    Chyba ze mowimy o poliuretanowej takiej jak do mocowania okien, ona moze i
    by pekła ale nie wiem jakie odksztalcenia muzialy by w dachu zachodzić.

  • 14. Data: 2013-02-25 13:22:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dlatego stelaz rob na "grzybkach". Zrob go PRZED ociepleniem, przed
    > pierwsza warstwa.

    Dokładnie tak!

    Najpierw grzybki do boku krokwi, później pierwsza warstwa między krokwie, a
    później druga "nabijana" na grzybki i przytrzymywana przez profile by nie
    spadła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-02-25 13:25:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zdecydowana wiekszość radzi jednak układać w poprzek.

    Z tym się nie spotkałem. Jakie są tego zalety?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-02-25 13:37:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Najpierw grzybki do boku krokwi, później pierwsza warstwa między krokwie,
    > a później druga "nabijana" na grzybki i przytrzymywana przez profile by
    > nie spadła.

    Przy profilach powstana puste przestrzenie.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2013-02-25 13:55:01
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Z tym się nie spotkałem. Jakie są tego zalety?

    Wiem, że to niegrzecznie pytaniem na pytanie, ale jednak zapytam gdzie
    spotkałeś się z radą układania drugiej warstwy wzdłuż krokwi?
    Kładzenie prostopadle drugiej warstwy zaleca producent
    http://isover.pl/content/download/746/4865/file/ABC_
    dobrej_izolacji.pdf -
    strona 6 zdjęcie 6

    pozdrawiam

    mcs

  • 18. Data: 2013-02-25 14:28:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wiem, że to niegrzecznie pytaniem na pytanie, ale jednak zapytam gdzie
    > spotkałeś się z radą układania drugiej warstwy wzdłuż krokwi?

    Na budowach :-)

    Weźmy najprostszy przypadek - dach dwuspadowy - każdy pokój ma albo dwa
    skosy i sufit albo jeden skos i sufit. Wełnę odwijasz z rolki mocując ją do
    sufitu a później od razu do ściany, przy ściance kolankowej obcinasz i
    gotowe. Robisz tak samo następny pasek itd, aż do końca pomieszczenia. Tam
    mierzysz ile zostało centymetrów ucinasz tyle z całej nierozpakowanej rolki
    i taką węższą rolką wypełniasz brakującą część.

    Przechodzisz do następnego pomieszczenia i zależnie od jego wymiarów albo
    zaczynasz od tej połówki rolki która ci została albo od całej.

    Prościej się nie da, a jednocześnie na suficie i skosie jest minimalna ilość
    łączeń i wiadomo, że nic się nie zsunie. Przy układaniu poziomymi pasami
    trzeba pilnować aby nic się nie zsunęło, no i połączenie skosu z sufitem
    trzeba robić na dwa razy z łączeniem.

    > Kładzenie prostopadle drugiej warstwy zaleca producent
    > http://isover.pl/content/download/746/4865/file/ABC_
    dobrej_izolacji.pdf -
    > strona 6 zdjęcie 6

    Przypuszczam, że przy dachu kopertowym tak jak zaleca producent może być
    wygodniej, ale ja się z tym w praktyce nie spotkałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-02-25 14:29:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Przy profilach powstana puste przestrzenie.

    Profile się wypełnia paskami wełny prze nałożeniem na grzybki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-02-25 14:50:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Profile się wypełnia paskami wełny prze nałożeniem na grzybki.

    Nie o to mi chodzi. Zapiecie profila spowoduje ucisniecie welny, wiec przy
    samym profilu z obu stron bedzie pustka.

    Pozdro.. TK