  • 1. Data: 2011-09-11 05:34:08
    Temat: Klej do blatu szklanego
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    Czolem,

    Prosilbym o porade ws. przymocowania nog do blatu szklanego. Jedyna
    opcja wydaje sie byc tutaj klej, z pobieznego przejrzenia oferty wynika,
    ze w gre wchodza kleje UV.

    Pytania:
    - znalezione przeze mnie kleje kosztuja w granicach 150-200 zl za
    opakowanie; czy jest jakas tansza alternatywa?
    - jaka ilosc kleju bedzie potrzebna na przymocowanie 4 nog?
    - czy kleje UV roznia sie miedzy soba? Z oczywistych wzgledow (blat jest
    przezroczysty) chcialbym aby polaczenie bylo estetyczne/niewidoczne
    - czy promiennik UV jest niezbedny do prawidlowego utwardzenia kleju,
    czy jedynie skraca czas wiazania?
    - jakies "tips & tricks" przed taka operacja?

    Dzieki,
    Kwik

  • 2. Data: 2011-09-11 07:30:45
    Temat: Re: Klej do blatu szklanego
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 11.09.2011 07:34, Kwik pisze:
    > Czolem,
    >
    > Prosilbym o porade ws. przymocowania nog do blatu szklanego. Jedyna
    > opcja wydaje sie byc tutaj klej, z pobieznego przejrzenia oferty wynika,
    > ze w gre wchodza kleje UV.
    czemu niby tylko UV? Mamy "pińcet" rodzajów klejów dwuskładnikowych
    zaczynając od distalu z lat 70siątych. Nie wiem jaka jest konstrukcja
    tego stołu. Distal "udzwignie" 100kg na cm2, ale przy przenoszeniu stołu
    za szklany blat - trzeba będzie uwzględnić wygięcie tafli szkła.
    ja mimo wszystko zaczął bym to kleić silikonem. zawsze można usunąć i
    zacząć jeszcze raz
    ToMasz

    PS w dawnych czasach, do nóg montowano przyssawki, i na nie kładziono szybę.

  • 3. Data: 2011-09-11 14:46:34
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynie skraca czas wiazania?
    > - jakies "tips & tricks" przed taka operacja?

    Zalezy jak duże opakowanie, ale ja kiedyś kupowałem w Castoriamie takie
    kleje w niewielkich opakowaniach po kilkadzisiąt zł.

  • 4. Data: 2011-09-12 17:12:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 11, 7:34 am, Kwik <k...@i...pl> wrote:
    > Czolem,
    >
    > Prosilbym o porade ws. przymocowania nog do blatu szklanego. Jedyna
    > opcja wydaje sie byc tutaj klej, z pobieznego przejrzenia oferty wynika,
    > ze w gre wchodza kleje UV.

    Nie koniecznie.
    Do tego zwykle szklo nie za bardzo przepuszcza UV.
    "Ordinary glass is partially transparent to UVA but is opaque to
    shorter wavelengths, "

    > Pytania:
    > - znalezione przeze mnie kleje kosztuja w granicach 150-200 zl za
    > opakowanie; czy jest jakas tansza alternatywa?
    > - jaka ilosc kleju bedzie potrzebna na przymocowanie 4 nog?
    Niewiele.
    Byle tylko cienko posmarowac. cala powierzchnie.

    > - czy kleje UV roznia sie miedzy soba? Z oczywistych wzgledow (blat jest
    > przezroczysty) chcialbym aby polaczenie bylo estetyczne/niewidoczne
    Jak zle posmarujesz to te babelki bedziesz ogladal juz zawsze.

    > - czy promiennik UV jest niezbedny do prawidlowego utwardzenia kleju,
    > czy jedynie skraca czas wiazania?
    > - jakies "tips & tricks" przed taka operacja?
    Odtluscic, posmarowac cienko. Co sie wycisnie szybko zetrzec.

    Za te 150 zl ja bym sie nie mordowal tylko podjechal do szklarza i
    zaplacil nawet 200zl zeby bylo dobrze i z gwarancja.

    Alternatywa jest taka zeby szklarz blat przewiercil i nogi przykrecil.
    Nogi klejone beda nazrazone na naprezenia styczne i klej moze puscic
    albo szyba popeka.
    Nogi przykrecone beda mialy choc troche luzu (bo tam sie daje
    podkladki plastikowe/gumowe).

  • 5. Data: 2011-09-12 17:46:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Miałem kiedyś stół z blatem szklanym na nogach z nierdzewki. Te nogi były ze
    sobą spięte i przyklejone czarnym silikonem. Silikon był rozprowadzony na
    całej powierzchni nogi i dodatkowo tworzył fazę na końcu coś jak spaw.

    PC