  • 1. Data: 2010-05-04 14:32:40
    Temat: Klejenie paneli podłogowych.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam Was.

    Czy mogę przykleic panele podłogowe do posadzki na klej poliuretanowy?
    Chcialbym to zrobic czyms elastycznym, dodatkowo nie zawierajacym wody.
    U jednego z producentow znalazlem informacje o "nadawaniu sie" takiego
    kleju do klejenia podlogi na podlogowke.
    Najlepiej, aby klej niezle przewodzil cieplo.

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 2. Data: 2010-05-04 15:25:33
    Temat: Re: Klejenie paneli podłogowych.
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 16:32, yarecky <2...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kleju do klejenia podlogi na podlogowke.
    > Najlepiej, aby klej niezle przewodzil cieplo.

    Super fachowcem nie jestem ale napisze co wiem:
    Kleju naklada sie niewiele i zazwyczaj przewodnosc cieplna ma lepsza
    od samych klepek wiec co bys nie wybral to zle nie zrobisz.

    Ostatnio kleilem drewno do muru czyms co sie nazywa ansercoll
    5-10-15-20. Nie smierdzi za bardzo, jest elastyczny, z szpachelki
    blaszanej ladnie sie czysci po utwardzeniu (szpachelka chromowana).
    Dosyc gesty i dobrze sie czepia podloza.

    Zauwazylem mala wade mianowicie ma tendencje do tworzenia babelkow.
    Fachowiec mi kiedys doradzil klejenie parkietu na klej slc kerakoll.
    Ale to jest dosyc droga zabawa.

    Jak bedziesz kleic to zatykaj sobie puszke zeby powietrze nie
    cyrkulowalo.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-05-04 21:00:49
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    W dniu 2010-05-04 17:25, ptoki pisze:
    > Super fachowcem nie jestem ale napisze co wiem:
    > Kleju naklada sie niewiele i zazwyczaj przewodnosc cieplna ma lepsza
    > od samych klepek wiec co bys nie wybral to zle nie zrobisz.

    Tez mi sie wydaje, ze cokolwiek tam bedzie to i tak lepsze niz pustka.
    Sa niby podklady na podlogowke ale ogladalem to i wyglada np. jak pianka
    z dziurkami po szpilkach. Za duzo to pewnie nie przewodzi ciepla...

> [...]
    > blaszanej ladnie sie czysci po utwardzeniu (szpachelka chromowana).
    > Dosyc gesty i dobrze sie czepia podloza.

    A czy trzeba gruntowac podloze przed polozeniem tego kleju?
    Podloga z miksokreta, na razie sie nie pyli, ale troche drobiazgu juz
    sie wykrusza...

> [...]
    > Ale to jest dosyc droga zabawa.
    >
    > Jak bedziesz kleic to zatykaj sobie puszke zeby powietrze nie

    Dzieki za rade!

    > --
    > Lukasz Sczygiel

    Yarecky.

  • 4. Data: 2010-05-05 07:34:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 23:00, yarecky <2...@g...pl> wrote:

    > A czy trzeba gruntowac podloze przed polozeniem tego kleju?
    > Podloga z miksokreta, na razie sie nie pyli, ale troche drobiazgu juz
    > sie wykrusza...

    Ten klej jest gesty okropnie. Dlatego podloze musi byc bardzo dobrze
    odpylone.
    Bo klej nie wolynie pod zaden pylek.
    Zalecam parukrotne mycie tej wylewki a najpierw jej dokladne
    odkurzenie. Ale to istotne tylko jak chcesz miec panele mocno
    przyklejone.
    Jesli chcesz zeby sie nie suwały to wystarczy dwa,trzy razy przemyc
    podloge woda. Ja bym nawet plynu nie dodawal.
    Po ilosci piasku w wodzie bedzie poznacz jak trwale jest podloze.
    No i standardowa rada: Zrob probe na kawalku tego co chcesz przykleic.
    Bedziesz wiedzial jak wyjdzie. Ten anser schnie jakies 24h a pelna
    wytrzymalosc ma po paru dniach.

    A, i zadbaj zeby wypelnic dziury w wylewce. Jesli tego nie zrobisz to
    duzo kleju wyjdzie a ten jest drogi.
    Ale jesli masz rowna podloge to nie ma problemu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-05-05 19:10:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kleju do klejenia podlogi na podlogowke.
    > Najlepiej, aby klej niezle przewodzil cieplo.

    ja się tam nie znam na podłogach, ale nie jest to tak że panele to z
    założenia i z samej technologii wykonania podłoga pływająca i nie powinna
    być przyklejana do wylewki ? Oczywiście mówię o typowych panelach mdf/hdf a
    nie deskach warstwowych wyglądających jak panele.
    --
    Jackare