  • 11. Data: 2015-12-10 22:09:24
    Temat: Re: Klejenie rur PVC - pytanie o wytrzymałość.
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    >Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup

    >Będę wiercić studnie i do dziury włożę rurę kanalizacyjną
    >szarą fi=110. Na koniec rurę tą powinienem wyciągnąć.
    >Wyciąga się taka rurę działając ekstremalną siłą (dźwignia),
    >a czasem i tak nie da się jej wyciągnąć.

    >Czy klejenie odcinków klejem dedykowanym, np:

    >http://allegro.pl/klej-do-rur-pvc-uniwersalny-nibco
    -genova-i5276425504.html

    >pozwala ufać, że da się taką rurę wyciągnąć bez rozdzielenia
    >w miejscu klejenia?

    Jeśli to ma być rura osłonowa na czas wiercenia a zwłaszcza szlamowania
    otworu to należy
    zrezygnować z fabrycznych kielichów bo po klejeniu będą słabsze niż
    zrobione na gorąco
    z obciętej rury i dopiero wtedy klejone. W wyciąganiu bardzo pomocne
    jest jednoczesne
    wibrowanie rury. Jeśli to rura szara do ścieków to musi być wyciągnięta
    bo nie posiada
    atestu do wody pitnej.

    Bogdan

  • 12. Data: 2015-12-11 10:05:42
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2015-12-10 22:09, Bogdan pisze:
    > W wyciąganiu bardzo pomocne
    > jest jednoczesne
    > wibrowanie rury. Jeśli to rura szara do ścieków to musi być wyciągnięta
> [...]

    Wibrowanie - znaczy ciągnąć i postukiwać z góry młotkiem?
    Woda ogrodowa, niemniej rure chcialbym wyciagnac.
    --
    A S

  • 13. Data: 2015-12-11 10:51:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 10:05:38 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
    > W dniu 2015-12-10 22:09, Bogdan pisze:

    > Wibrowanie - znaczy ciągnąć i postukiwać z góry młotkiem?
    > Woda ogrodowa, niemniej rure chcialbym wyciagnac.
    Pokombinuj tak jak Kogutek vel Zenek Kapelinder radzi.
    Powinno być dużo łatwiej
    Głęboko będziesz wiercił?

  • 14. Data: 2015-12-11 17:17:09
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup

    >Wibrowanie - znaczy ciągnąć i postukiwać z góry młotkiem?
    >Woda ogrodowa, niemniej rure chcialbym wyciagnac.
    --
    A S

    Jeśli woda ogrodowa to ja bym zostawił rurę.
    Odpada jakieś super mocne klejenie, zostaje możliwość
    wpuszczenia dowolnej pompy no i odpada wyciąganie.
    Wibrowanie od formy takiej jak napisałeś do wibrowania głowicą
    jak do zabijania rury.

    Bogdan