  • 11. Data: 2016-01-31 19:01:33
    Temat: Re: Klimatyzacja w firmie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 17:43:38 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Zastanawiałem się nad pionowym.

    A to faktycznie - zaloz 10stC i bedzie IMHO bezpiecznie. Chociaz Ty tam
    duze moce widze chcesz przerabiac, to moze sie szybko nagrzac :-)
    Mialbys potem wysoki COP z takiego DZ przy grzaniu w zimie :)

    > Chyba dadzą radę. Projektując ogrzewanie wiedziałem, że będę miał bardzo
    > niskotemperaturowe zasilanie (spodziewałem się 35C). Dlatego z mocy jaką
    > oddają przy takim zasilaniu wyszło mi (uwzględniając zapotrzebowanie),
    > że muszę mieć przynajmniej 4 sztuki. Dałem 6 sztuk - najmocniejszych
    > Volcano.

    Ktorych konkretnie? Widze VR1, VR2 i V20, V25 i V40.
    [edit - juz doczytalem na dole, ze VR2]

    > Czy pomijając kwestie wykraplania się wody (mogę zapanować nad obiegiem
    > - wszystkim steruje PLC) mogę liczyć na komfort? Wentylator pod sufitem
    > nie będzie problemem, jest na tyle wysoko.

    Jedyny dyskomfort bylby jakby tam ktos chodzil boso albo w chociaz w
    skarpetach - nie bedzie wtedy zbyt przyjemnie, po prostu bedzie pizdziec
    w nogi :) Pozatym powinno byc spoko - mam 140m2 piwnic i sciany / podloga
    tam maja przez caly rok ok 18stC i jest tam zawsze bardzo przyjemnie -
    jeszcze mi sie nie zdarzylo roszenie, a wentyluje je normalnie :)

    > Szukałem raczej analogii do grzania. Teoretycznie te same warunki, tylko
    > że zamiast dodawać energii, trzeba ją wyciągać.

    Nie zapominaj tylko o sloncu. W zimie ono sprzyja ogrzewaniu, bo jakiestam
    zyski nawet daje, za to w lato kompletnie niesprzyja klimatyzacji - jako,
    ze slonce to w szczycie 1kW / m2, to moze ostro namieszac w kalkulacji :)

    > Fakt, o oknach nie pomyślałem. Są 2 okna południowe niecałe 3m2 każde,
    > ale za to porządne (3 uszczelki, 3 szyby).

    Podstawa w lato to je szczelnie zakryc. Przez 6m2 moze Ci wpasc nawet do
    6kW energii... :)

    > 6 nagrzewnic Volcano VR2 połączonych równolegle. Silniki 550W (ciekawe
    > - teraz podają 485W, obniżyli?), maksymalny wydatek 5km3/h, gorzej z
    > mocą, gdyż nie znamy parametrów przecież.

    http://vtsgroup.pl/getFile.php?langID=pl&cp_main_id=
    40&cpf_id=767

    Tu masz tabele mocy dla roznych parametrow (strona 19). Nie mam teraz czasu
    analizowac, bo znajomi za minute wpadaja - wieczorem spojrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.