  • 121. Data: 2023-09-14 07:27:25
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-09-13 o 10:05, Myjk pisze:
    > Wed, 13 Sep 2023 09:40:45 +0200, Cavallino

    > Jak już pisałem, tak właśnie jest gdy chcę, trzycylindrową pierdziawką
    > Spacestarem 1.2 (który razem ze mną waży połowę tego co Outlander PHEV),
    > jeździć tak jak na prądze z zużyciem 20kWh/100km. Żona cudem wykręca 5.5L,
    > ale bez klimy i jadąc jak kapelusz -- z drugiej strony trochę się nie
    > dziwię że delikatnie traktuje, bo jak się dynamiczniej pojedzie to
    > ogłuchnąć można w tym spalinowym gównie. ;P

    Na wakacjach dostałem z wypożyczalni nowego Focusa (miękka hybryda).
    Zajebiście ciągnęło 4os + bagaż. Jedynie ręczna skrzynia biegów minusem.

    Z ciekawości sprawdziłem w papierach (bo na zewnątrz oznaczenia brak) -
    1.0 (125KM !).
    W ogóle nie czyć tych 3 cylindrów.

    Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.

    Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l

    --
    Pete

  • 122. Data: 2023-09-14 07:37:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Sep 2023 12:37:39 -0700 (PDT), Kris

    > Panie wodooszczddny. 35m3 wody raz na zezon Pan w basenie wlewasz a
    > pewnie jakieś dolewki u wyjdzie 49 M3 A mnie się czepiasz że kilka razy
    > w sezonie 9 m3 z basenu wyleję na podlanie trawnika i innych chwastów.

    Ignorancie galopujący, to jest basen w niecce, po pierwsze po sezonie nie
    wylewa się z niego wody w całości bo nie trzeba go składać, tylko poniżej
    ujęć, bo powtarzam ponownie, woda jest zbyt cenna, po drugie jest
    przykrywany, parowanie jest minimalne, więc i dolewki są minimalne.

    > Oszczędzaj Pan wodę bo mamy jej ponoć mniej jak w amAfryce

    W przeciwieństwie do ciebie oszczędzam na wszystkim, od wody po energię. Ty
    jesteś ignorantem i przez swoje braki w wiedzy marnujesz wszystko po kolei.

    > Suma sumarum Ty na twój basen 35m3 średniorocznie
    > zmarnowałneś mniej więcej tyle co ja na swój 9m3.

    Znowu matematyka ci kuleje. Skoro co tydzień wylewasz 9m3 bomby
    ekologicznej, a sezon letni ma 8-12 tygodni, to ty wylewasz 72-108m3 wody
    rocznie. Ja wylewam sezonowo mniej niż połowę swojego basenu, czyli w
    grubych porywach zużywam raptem dwa twoje baseny rocznie.

    > Plus Ty jeszcze jakias chemię do środowiska wprowadziłes

    Już pisałem, ale widzę trzeba ci powtórzyć, CHLOR PARUJE. Nie chcę psuć
    twojego światopoglądu, ale środowisko to jedna wielka chemia. Skoro ta
    "straszna" chemia w basenie nie szkodzi ludziom się w nim kąpiącym to z
    pewnością środowisku też nie zaszkodzi, ignorancie logiczny.

    > i energię na uzdatnianie wody zmarnowałeś.

    Strasznie krótką pamięć masz, energia na uzdatnianie idzie prosto ze
    słońca. Ty będziesz grzać wodę w swojej balii ruskim gazem. Chyba musisz
    tych rusków bardzo lubić.

    > Ty nie podgrzewacz Swoich 35m3

    Ogrzewam raz na poczatku, potem tylko podtrzymuję temperaturę.
    I znowu, energia na ten cel idzie prosto ze słońca z fotowoltaiki,
    a system z gruntową pompą ciepła mam tak zrobiony, że ogrzewaniem
    basenu chłodzę sobie dom, czy tam jak kto woli, ciepłem z domu
    ogrzewam basen i to wszystko za grosze -- wpędzam to w koszt
    jazdy samochodu. he he he

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 123. Data: 2023-09-14 16:46:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Sep 2023 12:03:53 -0700 (PDT), Kris

    > Widzisz wiec ze koszt niewielki jak na kaprys kilka/ kilkanaście razowego użycia
    >
    > Woda darmo nie jest tym bardziej że jak będę łał podgrzrwaną to dojdzie
    > koszt kanalizy. Bo woda zimna do basenu to z wodomierza ogrodowego byla.

    No taaaak, chodziło o to że dla ciebie to takie "niewielkie koszty",
    a że, m.in. twoje, działanie będzie prowadzić do tego że z bardzo
    dużym prawdopodobieństwem będziemy wszyscy płacić za to jak za zboże,
    to masz w dupie.

    > Ale dzięki temu że nie kupiłem elektryka za 180tys to na dość długo na
    > ciepłą wodę do balji mi starczy;)

    Trudno żebyś kupił auto za 180 tys. (czy to elektryczne czy spalinowe),
    skoro wystarczy ci jazda 17-letnim spalinowym gruzem za 7 tys.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2023-09-14 16:56:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 07:27:25 +0200, Pete

> [...]
    > Zajebiście ciągnęło 4os + bagaż. Jedynie ręczna skrzynia biegów minusem.
    >
    > Z ciekawości sprawdziłem w papierach (bo na zewnątrz

    Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.

    > Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.

    Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.

    > Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l

    No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    gruzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 125. Data: 2023-09-14 17:06:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 16:46:14 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > a że, m.in. twoje, działanie będzie prowadzić do tego że z bardzo
    > dużym prawdopodobieństwem będziemy wszyscy płacić za to jak za zboże,

    Podobnie jak Ty ignorancie
    Tylko nie zauważasz belki w Swoim oku
    Gdybyś nie miał tego w dupie to nie marrnowal bys rocznie kilkadzisiąt m3 wody na
    moczenie dupska i mnóstwa energii na podgrzanie tej wody

    > Trudno żebyś kupił auto za 180 tys. (czy to elektryczne czy spalinowe),
    > skoro wystarczy ci jazda 17-letnim spalinowym gruzem za 7 tys.

    Ot to.
    Widzisz jak dbam o ekologie- nie zasmiecam planety co 3 lata nowym ekosmrodem/
    elektrosmieciem
    Ps
    Dziwny masz sposób dyskusji- jak ktoś ma inne poglądy, wymagania itp jak Ty to zaraz
    ignorantem go nazywasz.
    Przejrzyj Sobie Swoje posty- chyba w co drugim słowo ignorant pada.
    Dotrze do Ciebie w końcu że ludziska mają różne potrzeby, wymagania itp a to co Ty
    uważasz za dobre/ sensowne niekoniecznie takim jest dla innych czy dla "planety"

  • 126. Data: 2023-09-14 17:13:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 07:37:59 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > basenu chłodzę sobie dom, czy tam jak kto woli, ciepłem z domu
    > ogrzewam basen i to wszystko za grosze -- wpędzam to w koszt

    Nie na wszystkim oszczędzasz. Nie oszczędzasz na pisaniu głupot.

  • 127. Data: 2023-09-14 17:57:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 08:06:01 -0700 (PDT), Kris

    > Podobnie jak Ty ignorancie Tylko nie zauważasz belki w Swoim oku Gdybyś
    > nie miał tego w dupie to nie marrnowal bys rocznie kilkadzisiąt m3 wody
    > na moczenie dupska i mnóstwa energii na podgrzanie tej wody

    Ja, w przeciwieństwie do ciebie, ani nie wylewam takich ilości wody jak ty,
    nie twierdzę że to jest spoko, bo to przecież małe koszty, do ogrzewania
    wykorzystuję energię ze słońca, a nie ruski gaz jak ty i też nie twierdzę
    że to małe koszty. Wszystko jest dla ludzi, ale twoje podejście jest po
    prostu skrajnie chore. Jako kolejny sam na siebie bat kręcisz i za parę lat
    będziesz płakać na ceny wody i energii, tak jak dzisiaj płaczą wielbiciele
    taniego zadymiania wunglem czy drewnem, bo nie potrafili się sami nauczyć
    poprawnego (bezdymnego) spalania, więc dostali przymusową czapę.

    > Ot to. Widzisz jak dbam o ekologie- nie zasmiecam planety co 3 lata
    > nowym ekosmrodem/ elektrosmieciem

    Minimalny czas przez jaki się poruszam samochodem to 6 lat od zakupu,
    najczęściej 8 (diesla miałem 10 lat od wyjazdu z salonu, gdyby mi nie
    ukradli PHEVa to pewnie bym jeździł dalej bo był kompletnie bezobsługowy,
    klocki hamulcowe wytrzymały 190 tys. km dzięki rekuperacji, zawieszenia
    mimo jazdy po dołach i górach, w tym budowach, nie dotykałem), bo wtedy
    dopiero trzeba zacząć do samochodu dokładać -- na co ja ani czasu ani
    chęci nie mam. Poza tym gdyby nie ja, to ty byś jeździł rowerem albo
    byś musiał kupić też nowy, weź to sobie łaskawie pod rozwagę w swojej
    ignorancji (no tak, znowu).

    > Ps
    > Dziwny masz sposób dyskusji- jak ktoś ma inne poglądy,
    > wymagania itp jak Ty to zaraz ignorantem go nazywasz.
    > Przejrzyj Sobie Swoje posty- chyba w co drugim słowo ignorant pada.

    Jeśli te twoje "poglądy" wynikają z niewiedzy, to co mam niby pisać?
    Że jesteś błyskotliwy inaczej? To nie jest po prostu odmienne zdanie,
    np. że lubisz kolor zielony, a wymierne i sprawdzalne rzeczy gdzie
    piejesz po prostu brakiem logiki, elementarnej wiedzy czy zwykłej
    matematyki.

    > Dotrze do Ciebie w końcu że ludziska mają różne potrzeby, wymagania itp
    > a to co Ty uważasz za dobre/ sensowne niekoniecznie takim jest dla innych
    > czy dla "planety"

    Jak przestaniesz bzdurki wypisywać to pewnie się z tobą zgodzę. Ale jak
    tobie trzeba parę razy to samo powtarzać aby dojść do meritum (np. że
    marnuje najmniej wody jak to tylko możliwe aby spełnić swoje, a raczej
    moich dzieci, zachcianki (acz nie do końca, bo to także element ich
    rekonwalescencji a wręcz nawet element treningowy), że nie marnuję energii
    bo ją biorę prosto ze słońca i jeszcze ją multiplikuję dzięki pompie
    ciepła, jednocześnie jeszcze odpad z jej pracy wykorzystuję do podniesienia
    komfortu w domu podczas gdy inni montują dodatkowe urzadzenia
    klimatyzacyjne) a i tak nie dociera -- to o czym tu z tobą rzetelnie
    dyskutować?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 128. Data: 2023-09-14 18:31:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 17:57:48 UTC+2 Myjk napisał(a):
    ).
> [...]
    > moich dzieci, zachcianki (acz nie do końca, bo to także element ich
    > rekonwalescencji a wręcz nawet element treningowy),

    Słowo klucz " zachcianki". Ja też je spełniam ale nie pisze obłudnie że dzięki temu
    oszczedzam, jestem eko itp.
    że nie marnuję energii.
    Zachcianki to marnowanie energii i zasobów najczęściej.
    Znam, pewnie i Ty znasz rodziny które też mają dzieci i nie muszą tak ja czy Ty
    marnować tysiące litrów wody do moczenia dupska.
> [...]
    > komfortu w domu podczas gdy inni montują dodatkowe urzadzenia
    > klimatyzacyjne) a i tak nie dociera -- to o czym tu z tobą rzetelnie
    Gdybyś nie marnował energii na grzanie wody w niecce do moczenia dupska to na tej
    energii sąsiad ugotował by np posiłek.
    I tyle mniej mogłaby wyprodukować elektrownia wunglowa np.
    W dużym uproszczeniu oczywiście( bo pc, cop, pv) dodam bo zaraz nazwiesz mnie
    ignorantem

  • 129. Data: 2023-09-14 18:48:28
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > taniego zadymiania wunglem czy drewnem, bo nie potrafili się sami nauczyć
    > poprawnego (bezdymnego) spalania, więc dostali przymusową czapę.
    Czym zawinili grzejący gazem że za kilka lat mają dostać czapę?

  • 130. Data: 2023-09-14 19:00:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 09:48:28 -0700 (PDT), Kris

    > Czym zawinili grzejący gazem że za kilka lat mają dostać czapę?

    Ile ty masz lat gościu, że nie rozumiesz tak elementarnych rzeczy
    jak analogia i że akurat w tym wypadku nie odnosiłem się do
    grzejących gazem?

    --
    Pozdor
    Myjk