  • 131. Data: 2023-09-14 19:13:48
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 09:31:04 -0700 (PDT), Kris

    > czwartek, 14 września 2023 o 17:57:48 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > ).
    > Słowo klucz " zachcianki".

    To akurat twoje słowo.

    > Ja też je spełniam ale nie pisze obłudnie że dzięki temu oszczedzam, jestem eko
    itp.

    Ty jesteś jakiś poroniony? Nie twierdze że dzięki zachciankom oszczędzam,
    manipulancie przebrzydły, tylko mimo tych "zachcianek" staram się
    oszczędzać tak wodę jak i energię. I udaje mi się to, dzięki uzdatnieniu
    wody i jednokrotnym ogrzaniu a potem tylko podtrzymaniu temperatury, do
    tego dzięki słońcu i pompie ciepła. W przeciwieństwie do ciebie, bo ty
    otwarcie twierdzisz że nie będziesz uzdatniać wody by jej bezsensownie nie
    wylewać (bochemiakurwa!), tylko że będziesz ją wylewać, kąpiąc się (lub
    swoje dzieci/wnuki w bajorze mogącym spowodować poważne ich choroby) a do
    tego jeszcze marnować energię z kopalniaka na jej grzanie, bo rzekomo nie
    jest drogo.

    > że nie marnuję energii.

    Bo ją marnujesz, a ja ją oszczędzam jak tylko mogę.
    Taka tam, skromna, między nami różnica.

    > Zachcianki to marnowanie energii i zasobów najczęściej. Znam, pewnie i Ty
    > znasz rodziny które też mają dzieci i nie muszą tak ja czy Ty marnować
    > tysiące litrów wody do moczenia dupska.

    Nie muszą a nie mogą, to dwie inne sprawy i nie mieszaj dwóch systemów
    walutowych. Bo właśnie, niektórych już dzisiaj nie stać na manie basenu z
    powodu wysokich cen wody i energii. Gdybym nie miał wiedzy o uzdatnianiu
    wody i o jej ogrzewaniu (a raczej wiedzy o tym jak tej energii nie tracić)
    to też by mnie nie było stać. Dość rzecz że mój basen jest 14x większy niż
    twoje przyszłe niedoszłe bajorko, a zużywam połowę energii i zdecydowana
    większość to słońce a nie ruskie kopaliny.

    > Gdybyś nie marnował energii na grzanie wody w niecce do moczenia dupska
    > to na tej energii sąsiad ugotował by np posiłek.

    I tak gotuje na mojej energii, bo ja oddaje do sieci więcej prądu z
    instalacji fotowoltaicznej, niż zużywam. Ty gucio oddajesz innym,
    samolubie.

    > I tyle mniej mogłaby
    > wyprodukować elektrownia wunglowa np. W dużym uproszczeniu oczywiście(
    > bo pc, cop, pv) dodam bo zaraz nazwiesz mnie ignorantem

    Chyba zacznę znowu nazywać cię po imieniu i za chwilę skończysz w klopie,
    bo standadardowo już zaczynają ci zwieracze puszczać i zaczynasz oddpływać
    w jakieś absurdy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 132. Data: 2023-09-14 20:24:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 19:00:04 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Thu, 14 Sep 2023 09:48:28 -0700 (PDT), Kris
    > Ile ty masz lat gościu, że nie rozumiesz tak elementarnych rzeczy
    > jak analogia i że akurat w tym wypadku nie odnosiłem się do
    > grzejących gazem?

    Zakaz grzania węglem uzasadniles
    Interesuje mnie Twoja opinia na temat czym zawinili grzejący gazem że lada chwila
    będą mieli zakaz nim grzania

  • 133. Data: 2023-09-14 20:36:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 19:13:48 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Thu, 14 Sep 2023 09:31:04 -0700 (PDT), Kris
    > To akurat twoje słowo.

    Przecież Ty je użyłeś

    > Bo ją marnujesz, a ja ją oszczędzam jak tylko mogę.

    Nie marnuje tylko dzięki energii spełniam jak to napisałeś zachcianki.

    > Taka tam, skromna, między nami różnica.

    Różnica jest taka że robimy to samo(spełniamy zachcianki) tylko ja o tym mówię wprost
    a Ty udajesz że jesz bułkę przez bibulke nie zauważając wokół okruch i tłustych rąk

    > Chyba zacznę znowu nazywać cię po imieniu

    To że będziesz agresywny, czy nawet chamski w dyskusji wcale nie będzie oznaczać że
    Twoją racja jest lepsza od mojej.
    >i za chwilę skończysz w klopie,
    > bo standadardowo już zaczynają ci zwieracze puszczać i zaczynasz oddpływać
    > w jakieś absurdy.
    Twoja opinia masz do niej prawo

  • 134. Data: 2023-09-14 22:31:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-09-14 o 16:56, Myjk pisze:
    > Thu, 14 Sep 2023 07:27:25 +0200, Pete

    > Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.

    Nope.
    Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)

    > Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    > Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    > pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.

    Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    jakby jej nie było (patrz wyżej)

    > No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    > akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    > czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    > takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    > gruzie.

    No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.

    --
    Pete

  • 135. Data: 2023-09-15 13:29:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete

    > Nope.
    > Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)

    A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    niż cały silnik spalinowy z malucha. Znaczy wiadomo że jest
    to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    to jest po prostu silnik elektryczny.

    > Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    > jakby jej nie było (patrz wyżej)

    To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.

    > No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    > Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.

    No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 136. Data: 2023-09-15 17:04:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
> [...]
    > niż cały silnik spalinowy z malucha.

    > Znaczy wiadomo że jest
    > to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak

    Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0 do niego przyczepionego.
    BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?

    > To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    > najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    > problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.

    Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze. Baterii i mocy
    nawet nie wystarcza na wyjechanie z garażu bez spalin. Więc po co to
    komu? :)

> [...]
    > czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    > jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.

    No nie.
    Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    BEV - od 6.0l.

    Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    wersję dostałem z wypożyczalni. A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.

    --
    Pete

  • 137. Data: 2023-09-15 20:01:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2023 o 17:04, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze. Baterii i mocy
    > nawet nie wystarcza na wyjechanie z garażu bez spalin. Więc po co to

    ????

  • 138. Data: 2023-09-15 21:35:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.09.2023 o 20:01, Cavallino pisze:

    > ????

    !!!!

    --
    Pete

  • 139. Data: 2023-09-16 18:01:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete

    > Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    > do niego przyczepionego.

    16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.

    Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.

    > BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?

    W BEV nie ma rozruszników.

    > Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.

    Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?

    > Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    > z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)

    Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    rozwiązanie stosować, dla zabawy? To czasem jedyny sposób
    aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.

    > No nie.
    > Hybryda wg producenta spala od 5.5l

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    w teście równoległym.

    > BEV - od 6.0l.

    Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    Pewnie miałeś na myśli ICE.

    > Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    > wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    > wersję dostałem z wypożyczalni.

    No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    temu silnikowi elektrycznemu. 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    dystansie 10km.

    > A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.

    I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.

    Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.

    Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2023-09-16 18:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 11:24:04 -0700 (PDT), Kris

    > Zakaz grzania węglem uzasadniles
    > Interesuje mnie Twoja opinia na temat czym zawinili grzejący gazem
    > że lada chwila będą mieli zakaz nim grzania

    Nie będą mieli zakazu grzania gazem, tak samo jak nie będzie konieczności
    wymiany pomp ciepła pracujących na innym chłodniku niż propan. Ewidentnie
    za dużo konfedery słuchasz i potem takie kwiatki wychodzą.

    --
    Pozdor
    Myjk