  • 41. Data: 2020-06-14 21:19:17
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > pewnie tak. Aczkolwiek zwykły pilot tez jest.

    Pytam teraz poważnie, bez tego się nie da. Po co te wszystkie informacje,
    udostępnianie wysyłać. Ma chłodzić i to wszystko. Trochę mnie to zaskoczyło, że w
    urządzeniach z jakimś procesorem tak jest to już wiedziałwem ale zwykłe urządzenie do
    chłodzenia. Mam nadzieję że mój wiatrak nie ma chipa i nie wysyła żadnych informacji.
    K.

  • 42. Data: 2020-06-14 22:18:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 czerwca 2020 21:19:18 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:

> [...]
    chłodzenia. Mam nadzieję że mój wiatrak nie ma chipa i nie wysyła żadnych informacji.

    kazde w miare nowoczesne urządzenie ma procesor i czujniki różnych parametrów by w
    maksymalny sposób wykorzystac jego mozliwosci. To się nazywa postęp, bo czujniki i
    procesor coraz tańsze. No, czasem to marketing :-)
    Ze zwyklej pompy ciepla mozna wycisnąć funkcje: grzania, chłodzenia, wentylowania
    itd.
    No a jak jest procesor to dołożenie "bajeru" w postaci modułu komunikacji to bajka i
    mozna na to wyrwac nowych klientów.

    b.

  • 43. Data: 2020-06-14 22:44:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No a jak jest procesor to dołożenie "bajeru" w postaci modułu komunikacji to bajka
    i mozna na to wyrwac nowych klientów.

    To jeśli dobrze zrozumiałem to udzieliłeś wszelkich pełnomocnictw jakiemuś cho chi
    min za bajer i nie masz z tego żadnej korzyści w postać aktualizacji, wsparcie
    techniczne lub coś w tym stylu?
    K.

  • 44. Data: 2020-06-14 23:24:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 czerwca 2020 22:44:06 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    min za bajer i nie masz z tego żadnej korzyści w postać aktualizacji, wsparcie

    wsparcia nie ma, nic o tym nie wiem. Korzyść teoretyczna jest taka ze mógłbym zdalnie
    wracajac z pracy do domu odpalic klime. Mnie to niepotrzebne. Tak naprawde to
    liczyłem ze w aplikacji będą dostępne jakies dane z czujnikow itp, ale tego nie ma.
    W zasadzie aplikacja daje to co pilot.
    A dane chinczyk ma. Kto wie, moze chinczyki juz obejrzały moje zdjęcia jak przekładam
    spadochron :)

    b.

  • 45. Data: 2020-06-14 23:30:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > w telefonie musialem dac uprawnienia do aparatu, lokalizacji i pamięci. A z tego da
    sie sporo wycisnąć.

    A po cholerę takie uprawnienia?
    Po co aparat, lokalizacja? Czy nie wygląda to dziwnie? Kiedyś zwykła
    latarka prosiła o podobne dostępy, a później okazało się, że szpieguje.

    Na serio, na prawdę dałeś dostęp do tego wszystkiego?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 46. Data: 2020-06-14 23:56:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > A po cholerę takie uprawnienia?
    > Po co aparat, lokalizacja? Czy nie wygląda to dziwnie? Kiedyś zwykła
    > latarka prosiła o podobne dostępy, a później okazało się, że szpieguje.

    Wcześniej się okazało. Bo to akurat oczywiste, że latarce do świecenia
    żadne informacje nie są potrzebne (może powinna poprosić o dostęp do
    danych o naładowaniu baterii). Tu od biedy da się znaleźć uzasadnienie
    dla korzystania z lokalizacji. Mam w telefonie pilot IR, który można
    sparować z różnymi diwajsami. Teraz mi pokazuje na przykład, że mam
    dostęp do klimy, która znajduje się w odległości 3723,42 km (więc
    gdybym był bliżej, to bym mógł włączyć). To tylko taki bajer, ale
    w przypadku działania przez chmurę, nie przez IR, podanie odległości
    może być *trochę* bardziej użyteczne.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2020-06-15 08:48:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 czerwca 2020 23:30:03 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    > latarka prosiła o podobne dostępy, a później okazało się, że szpieguje.
    >
    > Na serio, na prawdę dałeś dostęp do tego wszystkiego?

    dałem bo byłem ciekaw czy będą dane z czujników.
    Aparat jest po to ze przy instalacji czyta kody QR które sa na instrukcji,
    lokalizacja - jakas procedura zatwierdzenia zakładania konta jest przez telefon, smsa
    wysyłają. Tego nie użyłem bo dało sie emailem.

    b.

  • 48. Data: 2020-06-15 09:13:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    W zasadzie aplikacja daje to co pilot.
    > A dane chinczyk ma. Kto wie, moze chinczyki juz obejrzały moje zdjęcia jak

    Sądzisz, że mogą być takie klimatyzatory, które zbierają dane z pomieszczenia i
    możesz potem tym zarządzać?
    K.

  • 49. Data: 2020-06-15 09:16:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    , że mam
    > dostęp do klimy, która znajduje się w odległości 3723,42 km (więc

    Czy nie jesteś przypadkiem w moich okolicach, bo to mniej więcej ta sama odległość.
    K.

  • 50. Data: 2020-06-15 09:23:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    lokalizacja - jakas procedura zatwierdzenia zakładania konta jest przez telefon, smsa
    wysyłają. Tego nie użyłem bo dało sie emailem.

    Powiem ci, że odważny jesteś, ja w komputerze i telefonie poblokowałem wszelkie
    możliwe przesyłanie danych. Jak bym coś takie przeczytał w instrukcji klimy to bym
    się zaczął mocno obawiać. Swego czasu Musk przestrzegał przed sztuczną inteligencją.
    Kto jak kto ale ten facet może coś o tym powiedzieć.
    K.