  • 1. Data: 2010-01-09 12:39:31
    Temat: Kocioł Stąporków zrywa bezpiecznik na podajniku.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Znajomy ma od kilku dni upierdliwy problem. Wcześniejsza dostawa peletów
    barlineckich została spalona bez problemu.
    Druga dostawa także peletu barlineckiego to chyba z 5 razy zerwana śruba
    zabezpieczająca podajnik. Sprzedawca twierdzi że pelet pochodzi z tego
    samego źródła i nie widzi problemu odsyłając do producenta kotła. Producent
    kotła pewnikiem wykręci się bo zastrzegł w instrukcji obsługi że zrywanie
    śruby to wina złego paliwa. Co to może być? Jaka jest różnica między
    workami z zielonym wentylem a niebieskim? Ta druga dostawa to wentyle
    niebieskie. Pelet na oko w ręce niczym nie różni się od tego poprzedniego.

    Z tego co widzę to kolega wtopił na maksa z tym kotłem pomimo że niemal w
    działce ma gaz ziemny i namawiałem go aby zainwestował sporo taniej na
    przyłącz gazowy i kocioł za 3-4tys zł. Z tym kotłem stąporków to same
    problemy ma, koszt zakupu spory bardziej skomplikowana kotłownia,
    eksploatacja upierdliwa. Musi jeszcze kupić siłownik za kilka stów do
    mieszacza 4-drogowego bo inaczej musi robić za wajchowego w kotłowni.
    Dom o powierzchni 150m2 dobrze ocieplony styropianem 15cm, na podłogach
    10cm, na skosach 20cm wełny - co prawda przeciętnej wełny ale ocieplanie
    nadzorowane przeze mnie i kazałem mu w kilku miejscach poprawić. Praktycznie
    wszystko jest już docieplone i wyklejone paroizolacją poza jeszcze obróbkami
    dwóch okien dachowych ale to w poniedziałek skończymy. Okna k1.1. Dom
    ogrzewany jest skromnie 17-18stC bo nikt jeszcze nie mieszka.. Obecnie w
    tych warunkach kocioł zużywa około 1,5 worka na dobę co kosztuje go 30zł.
    Za miesiąc wyjdzie zatem 900zł. A co jak się wprowadzą i trzeba będzie
    grzac na pełną temperaturę 21stC i jeszcze 200l zasobnik wody narzewać. W
    układzie są 4 pompy, kazda po 80W. Jest co się psuć i żreć prąd.
    Z tego co widzę dziękuję mojemu bratu że skutecznie namówił mnie na gaz. On
    też miał retort i też był zawiedziony.

    Marek

  • 2. Data: 2010-01-09 18:15:31
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > Co to może być? Jaka jest różnica między workami z zielonym wentylem a
    > niebieskim? Ta druga dostawa to wentyle niebieskie. Pelet na oko w ręce
    > niczym nie różni się od tego poprzedniego.

    Kolor wentyla worka raczej nie ma nic do rzeczy, pelety albo spiekają się
    albo też mają niewłaściwą granulację.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2010-01-09 18:42:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > Kolor wentyla worka raczej nie ma nic do rzeczy, pelety albo spiekają się
    > albo też mają niewłaściwą granulację.

    Podobno produkacja jest w Polsce i na Ukraninie. Podobno stąd różne kolory
    wentyli.

    Marek