  • 21. Data: 2009-05-26 10:55:38
    Temat: Re: Kocioł gazowy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marekjan wrote:
> [...]
    > Gdy to drugie to ciepło z kondensacji jest znikome i kocioł
    > kondensacyjny się nie opłaci.
    > Co to znaczy ściana 24 cm??. Inaczej jest, gdy są to sylikaty
    > inaczej niż gdy Porotherm czy beton komórkowy kl 500.
    > Czy bryła domu zwarta, bez garażu w bryle?? Jakie zapotrzebowanie
    > na moc??
    > Przy małym zapotrzebowaniu na moc czas zwrotu dla kondensacji znacznie
    > się wydłuży. Nieprawdą jest że tylko podłogówka jest "opłcalna" dla
    > kondensacji.

    > Również znacznie przewymiarowane grzejniki

    tylko żę takie grzejniki są drogie, pomijajac wszelkie inne wady ogrzewania
    grzejnikami.

  • 22. Data: 2009-05-26 11:15:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > ja generalnie cienko widzę te podłogówkę przy takim marnym ociepleniu.

    Marku ty masz dom z Ytonga z tego co pamietam
    To Ile cm styropianu winno być na suporeksie 24cm aby izolacyjność sciany
    była równa Scianie z Ytonga lub scianie
    z porotermu 44cm?
    Ten Twój ytong to 44cm pewnie

  • 23. Data: 2009-05-26 11:16:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > To Ile cm styropianu winno być na suporeksie 24cm aby izolacyjność
    > sciany była równa Scianie z Ytonga lub scianie

    36cm, a co do pytania musiałbym policzyć.

  • 24. Data: 2009-05-26 11:17:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JKK wrote:
    > Użytkownik "rpdrobny" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Dla niepotrzebnych kosztów / strat chyba ;-)

    żeby nie czekać 2 minuty na ciepłą wodę.

  • 25. Data: 2009-05-26 11:18:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bez jaj- 10cm styro i 20cm wełny to nie jest słabe ocieplenie.
    policz przenikalność sciany. a potem szybko sprawdź o ile podrożały paliwa w
    ostanich 5 latach.

  • 26. Data: 2009-05-26 11:28:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > policz przenikalność sciany. a potem szybko sprawdź o ile podrożały paliwa
    > w ostanich 5 latach.

    Drewno nie podrożało tak strasznie;)))
    Kupuje w cenach 55-85zł w zalezności od gatunku
    Jak za kilka lat przełącze się na gaz lub jakiś inny wynalazek to się będe
    martwił. Na razie mam 12cm styro i koszty ogrzewania mnie nie zrujnowały. U
    moich rodziców było bez styro i spoko dają rade.
    Dom maja z pustaka betonowego+ tynk cementowo wapienny

    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-05-26 14:31:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Pragne przypomniec, ze jeszcze pare lat temu pisano, ze wiecej styropianu
    > na scianach jak 8cm jest ekonomicznie nieoplacalne. Robia z Wami co chca
    > te sciemniacze od marketingu, a jak styropian zacznie sie mniej
    > sprzedawac, to jakis minister pociotek wlasciciela styropianowni uzna, ze
    > powinno byc pol metra.
    >
    > Pozdro.. TK

    Dla spełnienia "urzędowej" normy nie wystarczy nawet 10cm - potrzeba 12cm.
    Więc od tego w ogóle zaczyna się rozmowa. A przy gazie nawet 20cm zwrcaca
    się w jeden sezon względem 12cm.

  • 28. Data: 2009-05-26 17:36:26
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    > tylko żę takie grzejniki są drogie, pomijajac wszelkie inne wady
    > ogrzewania grzejnikami.

    Bez przesady!. Bardziej skomplikowane jest ogrzewanie
    w wykuszach z oszkleniem do poziomu podłogi. Ja każdemu
    doradzam przewymiarowane grzejniki. One na tyle zaciążają kocioł,
    że pracuje on na niskich temperaturach bez wyłączania-do
    chwili zbliżania się do temp. zadanej w pomieszczsniu z programatorem.
    Nawet dom wyziębiony szybko się ogrzewa.
    Przy takich murach i bryle domu, bez garażu wybrałbym
    1F z zasobnikiem lub 1F z Richmiondem (to drugie
    lepsze choc wymaga podłączenia do komina).
    Uzasadnienie jest takie, że palnik kotła 2F musi mieć min 24 KW mocy
    a to zdecydowanie za dużo, nawet w modulacji mocy, do
    potrzeb tego domu. Cóż z tego, że moduluje moc do np. 8KW
    nagrzewnica jest dostosowana do mocy max. i przy zdławionej
    za bardzo nie jest to wygodne.

  • 29. Data: 2009-05-26 19:37:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dla spełnienia "urzędowej" normy nie wystarczy nawet 10cm - potrzeba 12cm.

    Jaja sobie robisz?? Ogorki swego czasu mialy prawo wyginac sie w jedna
    strone, a certyfikaty energetyczne tez dla naszego dobra.

    > Więc od tego w ogóle zaczyna się rozmowa. A przy gazie nawet 20cm zwrcaca
    > się w jeden sezon względem 12cm.

    To jest bardzo ciekawa teoria, ciekawe jak to wyliczyles i w dodatku dla
    kazdego przypadku. Zima jak sobie dyskutowalismy na ten temat to ktos
    podawal obliczeniowe oszczednosci podobnego rozwiazania jak to co opisujesz
    i oszczednosci sezonowe na poziomie 200zl, oczywiscie dla jego domu. Fakt,
    ze nie pamietam o jakie chodzilo paliwo. Nie byla to na pewno pompa ciepla.
    Przypuscmy ze koszt dodatkowego ocieplenia to kwota ok. 2000zl, inwestycja
    zwroci sie za 10 lat. A to jedynie wartosc obliczeniowa, jak wyjdzie w
    praktyce tego nikt nie wie. Byc moze sciany jest mniej i styropianu nie
    pojdzie az tyle, ale dojda za to okna. Koszt styropianu zmniejszy sie,
    podobnie jak jego relatywny wplyw na rachunki. Do tego okazuje sie, ze
    styropian nienasiakliwy wcale nie jest, zatem jego parametry izolacyjne z
    czasem ulegna pogorszeniu. Grubszego pewnie wolniej, ale jednak, zatem
    szacowanie zwrotu inwestycji komplikuje sie nieco bardziej.
    Dla przykladu u mnie powierzchnia scian zewn. to ok. 300m^2 a dachu 400m^2,
    ale w powierzchni scian sa jeszcze duze okna znacznie zimniejsze jak sama
    sciana. Co pozwala Wam konstruowac tak ogolne tezy i w dodatku wierzyc bez
    krytycznie we wszystko co napisane to doprawdy nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-05-26 19:41:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > policz przenikalność sciany.

    Proponuje skorygowac obliczenia o powierzchnie okien...

    Pozdro.. TK