  • 101. Data: 2013-09-13 09:52:36
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kociol dostarczajacy spaliny o mniejszej temteraturze niz 50, nie
    > podgrzeje tymi powrotu powyzej 50 stopni.
    > Udajesz czy naprawde jestes przekonany, ze to co piszesz trzyma kupe?

    Piszę Ci po raz drugi nie ja to wymyśliłem aby podgrzewać powrót spalinami.
    W ogóle nie odnosiłem się to tego czy to jest możliwe czy nie.
    Ja tylko wtrąciłem uwagę, że nie zawsze podgrzewanie powrotu ma sens.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 102. Data: 2013-09-13 10:24:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Piszę Ci po raz drugi nie ja to wymyśliłem aby podgrzewać powrót
    > spalinami.

    Ale ty wymyliles, ze takie podgrzewanie nie ma sensu w przypadku kotla
    kondensacyjnego.

    > W ogóle nie odnosiłem się to tego czy to jest możliwe czy nie.
    > Ja tylko wtrąciłem uwagę, że nie zawsze podgrzewanie powrotu ma sens.

    "Bez sensu - jak się podniesie temperatura powrotu to spadnie sprawność
    kondensacji."

  • 103. Data: 2013-09-13 10:51:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-13 09:52, Ergie pisze:
> [...]
    > spalinami. W ogóle nie odnosiłem się to tego czy to jest możliwe czy nie.
    > Ja tylko wtrąciłem uwagę, że nie zawsze podgrzewanie powrotu ma sens.

    Jezeli podgrzewanie powrotu jest gratis to zawsze ma sens. Korzysci z
    podgrzania beda wieksze niz zyski z kondensacji.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2013-09-13 11:10:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale ty wymyliles, ze takie podgrzewanie nie ma sensu w przypadku kotla
    > kondensacyjnego.

    Nie _takie_, a dowolne - nie odnosiłem siędo sposobu w jaki temperaturę
    powrotu podniesiemy tylko pisałem że jej podnoszenie nie zawsze ma sens.

    > "Bez sensu - jak się podniesie temperatura powrotu to spadnie sprawność
    > kondensacji."

    Masz jakieś problem z logiką? Czego nie rozumiesz w tym zdaniu? Ono w ogóle
    nie odnosi się od sposobu podniesienia temperatury powrotu i możliwości lub
    niemożliwości podniesienia tej temperatury spalinami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 105. Data: 2013-09-13 11:13:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jezeli podgrzewanie powrotu jest gratis to zawsze ma sens. Korzysci z
    > podgrzania beda wieksze niz zyski z kondensacji.

    Jeśli do wyboru jest podgrzać powrót lub nie robić nic to oczywiście masz
    rację, ale jeśli do wyboru jest podgrzać powrót lub tę energię wprowadzić do
    pomieszczenia inaczej to lepiej inaczej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2013-09-13 12:19:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Nie _takie_, a dowolne - nie odnosiłem siędo sposobu w jaki temperaturę
    > powrotu podniesiemy tylko pisałem że jej podnoszenie nie zawsze ma sens.

    Mowa jest caly czas o wykorzystaniu ciepla ze spalin, wiec nie udawaj, ze
    nie jest o wykorzystaniu ciepla spalin.

  • 107. Data: 2013-09-13 12:20:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > rację, ale jeśli do wyboru jest podgrzać powrót lub tę energię wprowadzić
    > do pomieszczenia inaczej to lepiej inaczej.

    Znaczy bez obliczen wiesz, ze podgrzanie spalinami powrotu jest rozwiazaniem
    najgorszym?

  • 108. Data: 2013-09-13 12:35:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mowa jest caly czas o wykorzystaniu ciepla ze spalin, wiec nie udawaj, ze
    > nie jest o wykorzystaniu ciepla spalin.

    No i ja uważam, ze można je lepiej wykorzystać niż do grzania powrotu - już
    zrozumiałeś? Nie odnoszę się w ogóle do tego czy grzanie powrotu jest
    możliwe czy nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 109. Data: 2013-09-13 12:39:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znaczy bez obliczen wiesz, ze podgrzanie spalinami powrotu jest
    > rozwiazaniem najgorszym?

    Pomyśl powoli: Masz piec z jakąś sprawnością + dodatkowe urządzenie
    odzyskujące energię ze spalin też z jakąś sprawnością != 100%.

    Możesz albo tę energię wprowadzić do pomieszczenia nie pogarszając
    sprawności pieca, albo wprowadzić do powrotu pogarszając tym samym sprawność
    pieca i odzyskując część (ale tylko część) tej dodatkowo traconej energii.

    Obliczenia są potrzebne tylko aby określić o ile takie rozwiązanie będzie
    gorsze, ale to że będzie gorsze wynika wprost ze sprawności != 100%.

    ps. Uprzedzając czepliwych jak ktoś woli inny zapis sprawności to niech
    sobie zamieni "100%" na "1".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 110. Data: 2013-09-13 13:08:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    3%W dniu 09.09.2013 o 10:18 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Witam!
    >
    > Pewien Niemiec zrobił sobie ogrzewanie gazowe (kocioł kondensacyjny), a
    > wylot spalin podłączył do powietrznej PC. Czyli PC służy tylko jako
    > odzysk ciepła ze spalin. Był o tym program w TV (niestety niemieckiej
    > więc nie wszystko zrozumiałem choć według niektórych jako Ślązak jestem
    > "zakamuflowaną opcją niemiecką" :-)
    >
    > Wypowiadał się jakiś specjalista który twierdzi że taki tandem daje 30%
    > oszczędności. Tak się zastanawiam, bo sporo osób ma kotły gazowe i do
    Pytanie od czego liczone, kocioł kondesat produkuje zbyt mało ciepła nawet
    dla najmniejszej PC. Poza tym strumienie powietrza są zbyt różne aby to
    pożenić razem, w kondesacie jest mały wentylatorek a w PC powietrznej
    nawet małej 1-2KW to dość solidny wentylator.
    Stąd te 30% to może być 24kw*3%(strata kondesata)= 720W ciepła, z tego
    odzyska 30% czyli 216W :) koszty PC i instalacji się nigdy nie zwrócą.
    Czyli to taki hłyt marketingowy aby błysnąć w TV bo sens ekonomiczny
    z tego żaden.

    > tego klimatyzację z opcją grzania (czyli de facto powietrzną PC)
    > pożenienie tego nie powinno kosztować więcej niż 1-2 tysiące, więc może
    > gra jest warta świeczki.
    Wyżej udowodniłem że nie warta, chyba że ten piec grzeje cały blok
    100 mieszkań to wtedy tak.

    > Zakup PC specjalnie po to by ją podłączyć do komina kotła gazowego
    > pewnie nigdy się nie zwróci, ale skoro klimatyzacja już jest to czemu by
    > jej nie użyć?
    Nie wolno bo nieszczelny wymiennik spowoduje zatrucie powietrza
    dolotowego wentylacji.

    > Pytanie do kolegów instalatorów: słyszał ktoś o podobnym rozwiązaniu w
    Nie

    --

    Pozdr
    Janusz