  • 51. Data: 2013-09-10 11:55:01
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:l0mlbp$tch$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A jak inaczej chcesz ciepło ze spalin wprowadzić do systemu ogrzewania?
    >
    > PC powietrze-woda wydaje się najprostszym rozwiązaniem.

    No przeciez napisalem. Wpusc sobie np. do komina np. po spirali powrot z
    centralnego.

  • 52. Data: 2013-09-10 12:01:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 02:38:36 -0700 (PDT), Adam

    > Sprawiasz wrazenie jakbys serio nie wiedzial
    > czym jest COP i jak dziala pompa ciepla :)

    Nawet gdybym niewiedział, to bym sobie sprawdził. Tymczasem rzucane przez
    Ciebie ogólniki i pomijanie odpowiedzi na pytania mówią same za siebie.
    Gdybyś w końcu przestał rzucać cyferkami bez należytego odniesienia
    (odnośnie COP też), to może do czegoś byśmy doszli.

    > Spokojnie mozna to porownac do odzysku ciepla z wylewanej z wanny wody - no
    > niby cos sie odzyska ale jak to sobie policzysz to wyjdzie ze nawet na piwo
    > nie starczy, a inwestycja pochlonie pare stowek :D

    Są rekuperatory szarych ścieków w domach pasywnych, więc się tak strasznie
    nie śmiej tylko dlatego że pierwszy raz o tym słyszysz, albo u Ciebie nie
    zdałoby egzaminu, bo masz dom dziurawy jak durszlak. Chwalisz rekuperatory
    powietrzne, jakby były wrotami do niebios. Policzyłeś chodziaż po ilu
    latach te się zwrócą? Nie? W takim razie zrób to, i się nie zdziw jak
    wyjdzie Ci dwucyfrówka z dwójką na początku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2013-09-10 12:06:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 11:53:41 +0200, Ghost

    > Sam bym sobie zrobil. Im bardziej skomplikowane
    > algorytmy tym wiecej mam fanu.

    Dobra Twoja...
    Ja się akurat na tym nie znam i uczyć się nie zamierzam.

    > Po mojemu to po prostu nie bedzie chcialo sie ekonomicznie
    > z sensem samknac (nie licze kosztow oprogramowania).

    Wszystko zależy od podstawwowych założeń.

    --
    Pozdor Myjk

  • 54. Data: 2013-09-10 12:19:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 12:01:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nawet gdybym niewiedział, to bym sobie sprawdził. Tymczasem rzucane przez

    Trzeba jeszcze zrozumiec, a na to google moze nie wystarczyc :(

    > Są rekuperatory szarych ścieków w domach pasywnych, więc się tak strasznie
    > nie śmiej tylko dlatego że pierwszy raz o tym słyszysz, albo u Ciebie nie

    Odnosze wrazenie ze jestes kopia kogutka :) "Drutowanie", jakies robienie
    pomp ze starych klimatyzatorow, na zlomie pewnie tez czesto bywasz?

    > zdałoby egzaminu, bo masz dom dziurawy jak durszlak. Chwalisz rekuperatory

    Nawet gdybym mial szalas ze slomy to dalej nie widze sensu po co odzyskiwac
    100W rocznie kiedy na inwestycje trzeba "wydac" rownowartosc np. 10 tys kW :-)

    > powietrzne, jakby były wrotami do niebios. Policzyłeś chodziaż po ilu
    > latach te się zwrócą? Nie? W takim razie zrób to, i się nie zdziw jak
    > wyjdzie Ci dwucyfrówka z dwójką na początku.

    A odzyskiwanie ciepla ze spalin z kondensata ma sens? :-)
    Ja rozumiem jakbys chcial odzyskiwac cieplo z komina do ktorego jest podlaczony
    smieciuch ze sprawnoscia 40% ale z nowoczesnego kondensata? One panie ponad
    100% sprawnosci osiagaja he he :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2013-09-10 12:53:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 03:19:58 -0700 (PDT), Adam

    > Trzeba jeszcze zrozumiec, a na to google moze nie wystarczyc :(

    W takim razie zrozum w końcu, że aby wyniki miały jaki kolwiek sens to
    trzeba jeszcze podać jakie dane się przyjęło. Ty masz tendencję do
    pstrykania wynikami, a jak cię po raz kolejny proszę o podanie warunków to
    TNIESZ i olewasz. Zupełnie jak Macierewicz i jego super tutkowa komisja.

    > Odnosze wrazenie ze jestes kopia kogutka :)

    Odnoś sobie co chcesz. Fakt jest taki, że są aktywne rekuperatory z pompą
    ciepła oparte właśnie na rekuperacji powietrza wywiewanego (a więc o
    stosunkowo niskiej temperaturze). Choć da się to zrobić po taniości (i
    wcale nie ze złomu jak sugerujesz, lecz z całkowicie nowych podzespołów),
    to za gotowe rozwiązanie trzeba zapłacić, tak samo jak ty przepłaciłeś za
    swoją pompę, zdrowo ponad 15 tys. zł. Rozwiązanie się więc sprawdza, skoro
    ktoś podjął produkcję fabryczną.

    > A odzyskiwanie ciepla ze spalin z kondensata ma sens? :-)

    Właśnie to chcemy w tym wątku ustalić. Szkoda że ty próbujesz, bez
    podawania czy sprawdzania danych, rozwiązanie zdyskredytować. Gorszego
    dyskutanta w takim wypadku być już nie może.

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2013-09-10 14:10:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No przeciez napisalem. Wpusc sobie np. do komina np. po spirali powrot z
    > centralnego.

    Bez sensu - jak się podniesie temperatura powrotu to spadnie sprawność
    kondensacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2013-09-10 15:12:25
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 08:27:57 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Skąd to błędne założenie że pisałem o wymienniku wielkości pudełka od butów?
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Nie musiałeś pisać o zbyt małym wymienniku. W `Polsce za mały wymiennik w
    rekuperatorze to norma. Wymiennik w domu albo mieszkaniu o typowej wysokości powinien
    mieć minimalną powierzchnię taką jaką ma powierzchnia z której zbiera powietrze. Jak
    powierzchnia ma 120 m2 to wymiennik ma mieć minimum 120m2. Wtedy działa jak powinien.

  • 58. Data: 2013-09-10 15:21:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 15:12:25 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    powierzchnia ma 120 m2 to wymiennik ma mieć minimum 120m2. Wtedy działa jak powinien.

    A Ty oczywiscie glupoty, jak zwykle. Moj reku ma wymiennik ok 20m2, powierzchnia
    wentylowana domu pod 300m2 i mimo to nie przeszkadza mu to uzyskiwac sprawnosci
    85-92% (mierzone przy roznych temperaturach i roznych predkosciach przeplywu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2013-09-10 15:23:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > mieć minimalną powierzchnię taką jaką ma powierzchnia z której zbiera
    > powietrze. Jak powierzchnia ma 120 m2 to wymiennik ma mieć minimum 120m2.

    ROTFL

    Nie wiem, co dla Ciebie oznacza tak jak powinien. Jak dotąd nie spotkałem
    nikogo kto by był niezadowolony z odzysku 80-90%, a do tego wcale nie trzeba
    jakiegoś gigantycznego wymiennika - choć oczywiście nie ma też wielkości
    pudełka od butów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2013-09-10 15:35:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 15:21:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > 85-92% (mierzone przy roznych temperaturach i roznych predkosciach przeplywu).

    Daj spokój bo mam zajada i mnie boli jak się śmieję. A co masz napisać? Że chujówkę
    za kupę kasy kupiłeś i ledwo działa. 92% w Twoim przypadku to raczej niesprawność.
    Średnioroczna sprawność będzie na poziomie 8%. Jak dodasz to wyjdzie 100%.