  • 81. Data: 2013-09-10 22:49:05
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Mon, 9 Sep 2013 15:40:22 +0200, Marek Dyjor

    > Jasna sprawa. Dla przykładu u mnie z węglowca spaliny po przebyciu
    > 12m w kominie (a więc bardzo długi komin, w tym ponad 3m
    > nieocieplony) są wyczuwalnie ciepłe, czyli mają ponad 40 stopni.

    no i co z tego wynika?

  • 82. Data: 2013-09-10 23:08:02
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > A wiesz jaka jest roznica pojemnosci cieplnej powietrza i wody?

    Wiem. Ale zdaje sie nie o to pytasz -zadaj pytanie.

    b.

  • 83. Data: 2013-09-11 08:56:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem. Ale zdaje sie nie o to pytasz -zadaj pytanie.

    Jak to liczyles, ze wyszlo ci, iz mimo ogromnej roznicy ciepla wlasciwego,
    zawartosc wody nie ma wplywu na ilosc ciepla?

  • 84. Data: 2013-09-11 09:40:29
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Jak to liczyles, ze wyszlo ci, iz mimo ogromnej roznicy ciepla wlasciwego,
    > zawartosc wody nie ma wplywu na ilosc ciepla?

    mylisz wode z wilgotnym powietrzem - to są inne substancje. Tak jak lód i
    woda -niby to samo a ciepło właściwe zupełnie inne.
    Jesli nie występuje kondensacja w rekuperatorze mamy dwa strumienie
    powietrzne o różnej wilgotności. Różnej -ale
    ponieważ ilość pary wodnej nawet w nasyconym powietrzu jest stosunkowo
    niewielka (powiedzmy jakies 17gram na 1kg powietrza, a przeważnie dużo
    mniej) wyniki były jak mówie.

    b.

  • 85. Data: 2013-09-11 09:52:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jasne. Powrot ma zawsze idealnie optymalna temperature dla sprawnosci
    > kondensacji i nigdy mniejsza,

    Nie ma czegoś takiego jak za niska temperatura powrotu dla kondensacji , za
    to często jest za wysoka.

    > nie da sie tak podregulowac centralnego i mieszania, zeby nie bylo sensu
    > podgrzac w kominie. Szczerze: pieprzysz jak potluczony.

    O argumenty się skończyły.

    > Jest za to inna sprawa: ochladzanie spalin ponad miare (zwlaszcza gdy
    > kociol kondensacyjny) moze nie wyjsc na zdrowie.

    A cóż to znowu za bzdura. Może ciąg wymuszony wentylatorem zniknie? A może
    wkład z kwasówki się rozpuści?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2013-09-11 09:59:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-11 09:52, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie ma czegoś takiego jak za niska temperatura powrotu dla kondensacji ,
    > za to często jest za wysoka.

    Prawde mowiac trudno sobie wyobrazic instalacje w ktorej woda powrotna
    ma ok. 50C

    > O argumenty się skończyły.

    Niestety chyba racje.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2013-09-11 10:08:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > mylisz wode z wilgotnym powietrzem - to są inne substancje. Tak jak lód i
    > woda -niby to samo a ciepło właściwe zupełnie inne.

    To wszystko jest woda, cieplo wlasciwe pary wodnej jest dwukrotnie wieksze
    niz powietrza.

    > niewielka (powiedzmy jakies 17gram na 1kg powietrza

    I tu pies pogrzebany, nie kojarzylem, ze tego jest tak malo.

  • 88. Data: 2013-09-11 10:08:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Prawde mowiac trudno sobie wyobrazic instalacje w ktorej woda powrotna ma
    > ok. 50C

    Zwykła instalacja: grzejniki + kocioł kondensacyjny:
    - w okresach przejściowych powrót ma znacznie poniżej 50C
    - w największe mrozy powrót ma ponad 50C

    Takich instalacji jest wiele. Ludzie przy okazji remontu wymieniali kocioł
    na kondensacyjny, ale nie zmieniali grzejników na większe. W okresach
    przejściowych mają zyski z kondensacji a w największe mrozy nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 89. Data: 2013-09-11 10:11:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie ma czegoś takiego jak za niska temperatura powrotu dla kondensacji ,
    > za to często jest za wysoka.

    Sprobuj jeszcze raz, tym razem ze zrozuminiem.

    > O argumenty się skończyły.

    Wlasnie teraz.

  • 90. Data: 2013-09-11 14:47:17
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 10:18:01 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Witam!
    >
    > Pewien Niemiec zrobiďż˝ sobie ogrzewanie gazowe (kocioďż˝ kondensacyjny), a
    > wylot spalin pod��czy� do powietrznej PC. Czyli PC s�u�y tylko jako
    odzysk

    > ciep�a ze spalin.

    A moze gazowa pompa ciepla?
    http://www.ghp-poland.com/index.php/pompy-ciepla-ghp