  • 11. Data: 2015-03-09 17:01:53
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 16:22:07 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    ogrzania ok 1,5kW mocy ciągłej. To da w miesiącach grzewczych mniej więcej 600-800
    złotych za prąd do ogrzewania. Przy takim koszcie mieszkanie będzie niewynajmowalne.

> [...]
    > porywach do 6-7 studentów, więc na grzanie wody szło sporo kasy. Do tego
    > okna stare, drewniane ze szparami na pół palca. Nikt nie oszczędzał, bo
    > umówiłem się, że płacą ryczałtowo za prąd i nie ma znaczenia ile zużyją
    > - bo bali się wynająć przez to ogrzewanie - a ja wiedziałem ile będzie
    > wychodzić, bo wcześniej sam tam przez kupę lat mieszkałem.
    > Jak chcesz, mogę pokazać rachunki.
    >
    > I jak to się ma do tych Twoich teoretycznych obliczeń 600-800 złotych za
    > mieszkanie 40m2 przy temperaturach 0-5 stopni?
    >
    > Ja przypuszczam, że za ogrzanie 40m2 prądem nie wyjdzie więcej niż 300

    Nie pierdol bo mam zajady i mnie boli jak się śmieję. 200 złotych za prąd do
    prysznica codziennie by dla siedmiu osób wyszło. Do tego lodówka, czajnik
    elektryczny, kilka telewizorów, siedem komputerów pralka ( przy siedmiu osobach na
    bank pranie codziennie ), kuchenka mikrofalowa. Dobrze że nie napisałeś że kuchnia
    też elektryczna. Czterysta to tam bez ogrzewania na same potrzeby bytowe szło.

  • 12. Data: 2015-03-09 17:06:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 16:08, Kris pisze:
    > 1,5kw x 24h x30dni x 0,6zł to wychodzi coś koło 650zł

    Tylko, że przynajmniej u mnie, w jednej taryfie to kwh kosztuje jakieś
    0,53 zł. A to już daje rzeczone ok. 570 zł.
    W dwutaryfówce jest 0,27 zł w nocy i 0,64 zł w dzień.
    Patrząc na ostatni rachunek za prąd (tylko użytkowy, bez jakiegoś
    ogrzewania czy coś), dwutaryfówka mimo wszystko zaoszczędziła mi jakieś
    50 zł na dwa miechy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2015-03-09 17:11:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 16:22, wolim pisze:

> [...]
    > mieszkanie 40m2 przy temperaturach 0-5 stopni?
    >
    > Ja przypuszczam, że za ogrzanie 40m2 prądem nie wyjdzie więcej niż 300

    Hmm... 2 osoby w kawalerce (32 m2), 2 komputery (laptopy), router,
    drukarka laserowa, telewizor, lodówka, mikrofala, pralka i oświetlenie.
    Nie udało nam się nigdy zejść poniżej 120-130 zł/miesiąc. A tu
    ogrzewania w tym nie ma. Więc jakoś mocno mało Ci tego rachunku
    wychodziło. OK, wierzę, że tak było, ale powiem szczerze - nie wiem w
    jaki sposób. Chyba, że siedzisz cały czas w ciemnościach albo przy
    żarówce maks. 25-40 W.
    A już tym bardziej nie wiem jak to przeszło z tyloma studentami.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2015-03-09 17:15:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 17:06, Kżyho pisze:
    > Tylko, że przynajmniej u mnie, w jednej taryfie to kwh kosztuje jakieś
    > 0,53 zł. A to już daje rzeczone ok. 570 zł.
    > W dwutaryfówce jest 0,27 zł w nocy i 0,64 zł w dzień.

    Tu wychodzi jakieś 524 zł. To już tak dla pełnej przejrzystości ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2015-03-09 17:19:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 17:01, k...@g...com pisze:

> [...]
    też elektryczna. Czterysta to tam bez ogrzewania na same potrzeby bytowe szło.

    Sam pierdolisz. Nie mam powodu, żeby kłamać.
    Specjalnie dla Ciebie zdjęcie rachunku:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fb14e7c59cfedc4
    .html

    Mam Ci jeszcze udowodnić, że ten rachunek jest z mieszkania 80-cio
    metrowego? Czy już sobie odpuścisz?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2015-03-09 17:29:25
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 17:19, wolim pisze:

> [...]
    .html

    > Mam Ci jeszcze udowodnić, że ten rachunek jest z mieszkania 80-cio

    Tu link do ogłoszenia o sprzedaży. Masz tam nawet rozkład pokazany.

    http://www.morizon.pl/oferta/sprzedaz-mieszkanie-wro
    claw-worcella-81m2-mzn2015216810

    Aktu notarialnego Ci nie będę pokazywał :)

    Od razu mówię, gdyby ktoś był zainteresowany - sprzedane w zeszłym
    tygodniu :)

  • 17. Data: 2015-03-09 17:52:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 17:19:22 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    .html

    > Mam Ci jeszcze udowodnić, że ten rachunek jest z mieszkania 80-cio

    Jak nie kłamiesz to w którymś momencie mijasz się z praw3dą. Kżycho pewno też kłamie.
    I ja kłamię bo w dwie osoby płacimy podobnie jak on. Pokaż rachunki z zimy co przez
    miesiąc było -5 w dzień i -10 w nocy. Nie mam pojęcia dlaczego ludzie kłamią. No
    kurwa nie mam zielonego pojęcia po chuj na przykład kłamią że im samochód w mieście
    spala 6 litrów a mnie 12.

  • 18. Data: 2015-03-09 18:14:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 17:52, k...@g...com pisze:

> [...]
    No kurwa nie mam zielonego pojęcia po chuj na przykład kłamią że im samochód w

    Przed chwilą pisałeś, że jak jest 0-5 stopni, to wyjdzie 600-800 zł za
    ogrzewanie prądem mieszkania 40m2. Teraz chcesz, żebym Ci pokazał
    rachunki z zimy w której było -5/-10. Nie wiem kiedy była taka zima. Rok
    temu? Sprzed roku chyba jeszcze jakieś rachunki znajdę.

    O! Z zimy 2012/2013 znalazłem... Miesięcznie 400-550 zł w zimie w
    zależności od miesiąca. Wtedy mieszkała inna ekipa i rozliczali się sami
    za prąd, więc pewnie oszczędzali bardziej. Tak jak pisałem, teraz
    studenci płacili mi ryczałtowo, więc i oszczędności im nie były w
    głowie. Czasami jak przyjeżdżałem, to mieli okna pootwierane, a kocioł
    hulał. Mam wrzucić fotkę tego rachunku z 2012, czy wierzysz na słowo?

    Pewnie gdzieś w sieci można znaleźć dane historyczne pogodowe dla Wrocławia.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 19. Data: 2015-03-09 21:10:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Pewnie gdzieś w sieci można znaleźć dane historyczne pogodowe dla
    > Wrocławia.
    Nie musisz, Wrocław to jedno z najcieplejszych miast w Polsce, poza tym
    może blok jest ocieplony z zewnątrz do tego grzeją sąsiedzi więc te
    czynniki mocno zaniżają zużycie energii. Poza tym studenci pewnie cały
    dzień nieobecni to i nie grzeją bo i po co, tutaj też pewnie będą spore
    oszczędności.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-03-09 21:24:05
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 21:10, janusz_k pisze:

> [...]
    > czynniki mocno zaniżają zużycie energii. Poza tym studenci pewnie cały
    > dzień nieobecni to i nie grzeją bo i po co, tutaj też pewnie będą spore

    Po pierwsze, to nie blok, tylko kamienica. Nieocieplona, z sypiącą się
    fasadą. Po drugie, dlaczego mieliby oszczędzać, jak płacą ryczałtem, a
    nie za zużycie? Zresztą byłem tam ostatnimi czasy 2 razy. W mieszkaniu
    gorąco, okna pootwierane. I po trzecie, sam tam mieszkałem kupę lat i
    rachunki oscylowały w okolicach 350 zł. Ale to było 6 lat temu. Od tego
    czasu cena prądu nieco wzrosła.

    Nie ma co dalej ciągnąć tego wątku, bo ja wiem ile kosztuje ogrzewanie
    prądem, a Wy prawdopodobnie wiecie ile może kosztować teoretycznie.

    Pozdrawiam,
    MW