  • 41. Data: 2015-03-10 18:10:04
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-10 o 08:16, Uzytkownik pisze:

    > Ależ on wcale nie kłamie :)
    > On tylko zapomniał Ci wytłumaczyć, że płaci "ryczałtem" ok. 600zł za
    > prąd co miesiąc przez cały rok, nawet w te miesiące, kiedy studentów nie
    > ma.

    Mijasz się z prawdą. Poza sezonem grzewczym za prąd płacę, a właściwie
    płaciłem ok. 330 złotych. Jak chcesz, mogę wrzucić kolejną fotkę
    rachunku. Studenci natomiast mieszkają cały rok - również przez wakacje.
    Takie czasy, że każdy ma jakąś robotę poza tym, że studiuje...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 42. Data: 2015-03-10 18:31:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-10 o 15:19, k...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Widać po datach że rachunki są na podstawie prognozy z lata. Oczywiście że nie
    kłamie. Ale prawdy też nie przekazuje. To tak jak z paleniem samochodów. Mnie pali 12
    a komuś 6. I na noże idzie że 6 Tylko jemu te 6 spalił jak jechał z Zakopanego do
    Warszawy albo na inne zadupie. Cały czas z górki i pogoda była ładna. Robienie innych
    w chuja, tak zupełnie bezinteresownie, to sport narodowy Polaków. Jak 600 złotych za
    miesiące nie grzewcze to wychodzi niecała stówa za prąd na potrzeby bytowe jednego
    studenta. I to się mniej więcej zgadza bo jak super oszczędna babcia płaci 40 to
    student zapłaci 9 dych bo się częściej kąpię, częściej pierze.

    Kolego, mam prośbę, przestań mnie obrażać. To, że Ty się obracasz w
    towarzystwie oszustów nie znaczy, że wszyscy są tacy.

    Dodam jeszcze tylko, a propos tych studentów, co to tak dużo kWh, w/g
    Ciebie, zużywają, że w drugim mieszkaniu, które wynajmuję 3 studentom
    (pracującym) przychodzą rachunki rzędu 40-45 złotych za miesiąc. I tak
    już od ponad roku. Za luty w ogóle nie trzeba było płacić, bo była
    nadpłata. Jest to tylko prąd, tzw. użytkowy, ogrzewanie i ciepła woda
    jest miejska. Tylko mi nie pisz, że to także jest niemożliwe.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 43. Data: 2015-03-10 19:04:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 18:31:47 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > nadpłata. Jest to tylko prąd, tzw. użytkowy, ogrzewanie i ciepła woda
    > jest miejska. Tylko mi nie pisz, że to także jest niemożliwe.

    OK. Masz rację. Czyli z czystym sumieniem polecisz Krisowi ogrzewanie elektryczne? I
    własnym doświadczeniem gwarantujesz mu że za sezon grzewczy rachunek za prąd będzie
    wyższy o maksymalnie 200 złotych na miesiąc od rachunków poza sezonem grzewczym?
    Pewno będzie tam licznik przedpłatowy. Czy Kris ma mówić najemcom że w zimę mają
    miesięcznie wykupić z góry prądu o 200 złotych więcej? Nie wnikam w to że za 200
    złotych można kupić ok 330kWh co pozwoli na ciągłą pracę grzejnika o mocy ok 500W.
    Oczywiście da się skutecznie ogrzać 40m2 grzejnikiem 500W. Tylko to musi być dom
    pasywny o zapotrzebowaniu mocy 10W/m2

  • 44. Data: 2015-03-10 20:10:14
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-03-15 o 18:31, wolim pisze:

    > jest miejska. Tylko mi nie pisz, że to także jest niemożliwe.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW
    Ja chętnie przeczytam nawet, że studenci prąd produkują i zwracają do
    sieci, a uzyskane w ten sposób środki wpłacają wynajmującemu.
    Jeszcze lepsze są studentki.
    Pracujące ma się rozumieć.
    Te to dopiero wytwarzają prąd.

  • 45. Data: 2015-03-10 20:26:08
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 20:10:22 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Ja chętnie przeczytam nawet, że studenci prąd produkują i zwracają do
    > sieci, a uzyskane w ten sposób środki wpłacają wynajmującemu.
> [...]

    Ameryki nie odkryłeś że najlepszy interes jest na 4 łóżka i pomagająca narzeczona.

  • 46. Data: 2015-03-10 20:47:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 12:30:47 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Przepraszam i nie obraź się, ale mam wrażenie, że Twoje doświadczenia są
    > tak kiepski, bo za każdym razem kupowałeś jakieś "wynalazki".
    > Ja kupiłem Junkersa i odpukać jak na razie działa bardzo dobrze.

    Ja tez nie moze narzekac...
    W mieszkaniu mam przeplywowego Junkersa WRP 275-1 KB, kupiony w lutym 1998, jeden
    przeglad fachowca, ze 3x sam wyczyscilem i dopiero w tym roku zaczelo kapac z
    nagrzewnicy - kupilem uzywke na alledrogo, sam wymienilem i dziala dalej...

    W domu mam zestaw Buderusa G124 z 2001, raz byl full serwis z czyszczeniem zasobnika
    CWU, + ze 2x sam kociol i dziala do tej pory...

    WS

  • 47. Data: 2015-03-10 21:46:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-09 o 21:24, wolim pisze:

    > Po pierwsze, to nie blok, tylko kamienica. Nieocieplona, z sypiącą się
    > fasadą. Po drugie, dlaczego mieliby oszczędzać, jak płacą ryczałtem, a
    > nie za zużycie? Zresztą byłem tam ostatnimi czasy 2 razy. W mieszkaniu
    > gorąco, okna pootwierane. I po trzecie, sam tam mieszkałem kupę lat i
    > rachunki oscylowały w okolicach 350 zł. Ale to było 6 lat temu. Od tego
    > czasu cena prądu nieco wzrosła.
    >
    > Nie ma co dalej ciągnąć tego wątku, bo ja wiem ile kosztuje ogrzewanie
    > prądem, a Wy prawdopodobnie wiecie ile może kosztować teoretycznie.

    350 zyli to bardzo dobry wynik.
    Sam mieszkalem wiele dlugich lat w starej kamienicy, mieszkanie 80 m. Na
    dobe przy -20 nie starczalo dwa wiadra na dzien, a normalnie praktycznie
    nie starczalo jedno wiadro wegla. Na zime kupowalo sie trzy tony wegla i
    to czasem nie starczalo i to w sumie by sie zgadzalo z wiadrami (ok.
    16kg). Liczac tone po 700 zyli dzis razy trzy daje 2100 zyli. 2100
    dzielone na 180 dni daje kwote dzienna 11,66. Miesiecznie wegiel
    kosztowal co najmniej (11,66x30) 350 zyli, a Ty jeszcze piszesz o
    pootwieranych oknach i goraco... Jezeli to prawda to Wrocek jest
    wyjatkowo cieplym miastem i obawiam sie, ze ma malo wspolnego z reszta
    swiata. Dla klimatu w ktorym mieszkam (wschod) szacowalbym rachunki
    miesieczne na poziomie ok. 800 zyli.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2015-03-10 21:56:18
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-10 o 21:46, Maniek4 pisze:

> [...]
    > wyjatkowo cieplym miastem i obawiam sie, ze ma malo wspolnego z reszta
    > swiata. Dla klimatu w ktorym mieszkam (wschod) szacowalbym rachunki

    Fakt, w ostatnich latach zimy nas oszczędzały we Wrocławiu. W tym
    sezonie grzewczym temperatura praktycznie cały czas oscyluje w okolicach
    0 stopni. Zeszłej zimy chyba tylko miesiąc przymroziło. Dwa lata temu
    też chyba nie było szału. Dzisiaj, na przykład, było 17 stopni w dzień ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 49. Data: 2015-03-10 22:04:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-10 o 21:56, wolim pisze:

> [...]
    > 0 stopni. Zeszłej zimy chyba tylko miesiąc przymroziło. Dwa lata temu
    > też chyba nie było szału. Dzisiaj, na przykład, było 17 stopni w dzień ;)

    Moze to jest klucz do sukcesu.
    W tym roku zima niby lagodna. Z sasiadem dostalismy ostatnia fuckture z
    pgnig po tysiac piecset z kawalkiem. Chyba nigdy nie dostalem wyzszej
    fucktury. Jak kociol wykituje to trzeba przejsc na PC. Moze do tego
    czasu powietrzne beda sprawniejsze i tansze.

    A co do Krisa - moze cos w ten desen? Grzac jakims klimatyzatorem czy
    cus? Do H2O zostanie grzalka.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2015-03-10 22:38:17
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-03-15 o 22:04, Maniek4 pisze:

> [...]
    > fucktury. Jak kociol wykituje to trzeba przejsc na PC. Moze do tego
    > czasu powietrzne beda sprawniejsze i tansze.

    Nic nie martw.
    Prąd podwyższą.
    Znacznie.
    Będzie się "opłacać" gazem...