  • 11. Data: 2020-08-26 14:30:37
    Temat: Re: Kocioł gazowy dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny plus terma.
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 12:44, WS pisze:

    > Ja nie jestem specjalista od koltow, a na chlopski rozum powinno byc odwrotnie:
    > jednofunkcyjny w wezownicy musi utrzymywac temp wieksza od wymaganej, czyli pewnie
    z 50-60stopni, natomiast przeplywowy raczej grzeje do nizszej, 50 to juz b. goraca,
    dodatkowo lchyba latwo robic tak, ze zimna wplywa od gory wymiennika/od komina i
    wtedy kondensacja powinna b.dobrze dzialac, bo spaliny grzeja tam wode o temp
    kilkanascie stopni...

    No ale 50-55 stopni w wężownicy, to nadal kondensacja działa w pełni.
    Czyli mamy z niej zysk. Terma kondensacji przecież nie ma...
    Natomiast porównanie już dwufunkcyjnego kondensacyjnego (grzanie
    przepływowe) do termy, to według mnie "na oko" trudno określić i trzeba
    by to jakoś liczyć, co proste pewnie by nie było. Nie mniej tak, jest
    jakaś szansa nadal, że wyjdzie lepiej niż termą.

    I ja specjalistą od kotłów też nie jestem, ale coś tam logiki i techniki
    w głowie jest, to kombinuję ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2020-08-26 14:55:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 26, 2020 at 2:30:40 PM UTC+2, Kżyho wrote:

> [...]
    > >

    > No ale 50-55 stopni w wężownicy, to nadal kondensacja działa w pełni.
    > Czyli mamy z niej zysk. Terma kondensacji przecież nie ma...

    Ja pisalem o 2f kondensacyjnym, terma to bez szans... zapewne to atmosferyczny
    ogrzewacz, a wtedy sprawnosc taka sobie, spaliny mocno gorace ida w komin...

    > Natomiast porównanie już dwufunkcyjnego kondensacyjnego (grzanie
    > przepływowe) do termy, to według mnie "na oko" trudno określić i trzeba
    > by to jakoś liczyć, co proste pewnie by nie było.

    Tu wlasnie wydaje mi sie, ze jest prosciej, bo woda na wejsciu jest calkiem zimna, co
    mozna wykorzystac do lepszego schlodzenia spalin (w kondensacyjnym oczywiscie),
    wodroznieniu od jednofunkcyjnego, gdzie wymiennik nie schlodzi wody ponizej akt.
    temp. w zbiorniku, a dosc czesto sie tylko troche dogrzewa i w sumie jest te ~50
    stopni...