  • 31. Data: 2018-04-11 17:25:42
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 15:50, Kuba pisze:
    > czy oprócz tych pieców ACV są jakieś inne godne uwagi?

    tak, większość. dlaczego tak uważam? Bo takie a nie inne rozwiązanie
    nagrzewnicy w dwufunkcyjnym, może skutkować szybszym lub wolniejszym
    nagrzaniem wody użytkowej, możliwością utrzymymania wody urzytkowej w
    wysokiej temperaturze... ale klaoryfery? Co za znaczenie w jaki
    dokładnie sposób ten piec ogrzewa wodę? Ważna jest sprawność i to jak
    ona przekłada się na oszczędności. W kontekscie zimnego startu, ważne
    jest to ile wody musi piec nagrzać. ile masz kaloryferów i jaką mają
    zdolność wymiany ciepła w stosunkowo niskiej temperaturze. jaki masz
    dlugi komin - też może mieć wpływ na działanie układu. tak wiec jeśli
    nie kupisz ewidentnego bubla - każdy będzie podobnie nagrzewał budynek.
    z mojego doświadczenia wynika, ze najtaniej kupisz piec w
    castoramie/obi/praktikerze wiosną, latem, obity, podrapany, bez pokrętła
    czy costam. ja kupiłem 3 lata temu termeta z zamkniętą komorą za 1200zł.
    instalator wywalał gały jak można było tak tanio. rysę miał. ale
    wcześniej, jakieś 10-15 lat temu kupiłem w praktikerze aristona z
    (otwartą komorą) za 750zł. to są normalne ceny wyprzedażowe. jak masz
    czas - kupisz. Obydwa piece, poza wadami rozruchowymi, (i ewidentnym
    przepięciem) działają bezawaryjnie do dzisiaj.
    Sprawność
    O ile dobrze pamiętam, stary atmosferyczny piec miał ją około 90% Nawet
    jak kondsacyjny będzi miał 105 to różnica jest 15%. Ja zużywam gazu za
    1200zł rocznie, czyli różnica roczna to zależy jak liczyć jakieś
    150-200zł. więc 2.5tyś zwróci się za 15 lat? PRzecież to jest czas życia
    pieca. Fajnie jak pociągnie 20 lat, ale też może po 5 umrzeć z powodu
    uszkodzenia elektroniki. Nowa elektronika nie spowoduje że piec będzie
    młodszy o 5 lat, że jego przebieg bedzie wyzerowany. Tak więc
    asekuracyjnie polecam najtańszy możliwy piec. i tylko w tej kwestii mam
    "ale" do Użytkownika. ja też pracuje w handlu i usługach. Ale nigdy,
    przenigdy nie wciskam klientom najdroższego towaru, towaru który jest
    drogi bo dobre musi kosztować. Gówno prawda. najwięcej kosztuje metka,
    marka, promocja, a reszta ma taki poziom jak łyknie klient. Jak już bym
    miał coś drogiego polecić, to dla spokoju własnego sumienia,
    zaproponowałbym kilka modeli, a następnie spróbował uzasadnić dlaczego
    warto wybrać droższy. dwa razy droższy
    ToMasz

  • 32. Data: 2018-04-11 17:34:39
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Zenek, tak. Mam . Mogę wydzielić bez problemu obszar 2,30 metra, na 1,70 metra i
    wysokosci 2,6 na pellet. Nie ma problemu by w rogu tego prostokąta zrobić dziurę
    prawie na dowolnej wysokości.

    No ale jak patrzyłem na szybko na jakieś tam systemy pneumatyczne to jest to kolejne
    5000 pln.

    Druga sprawa czy takie zdalne odpalanie pieca jest bezpieczne?
    Trzecia sprawa jak często przy polskich sprzedawcach pelletu będzie trzeba ten palnik
    czyscic?

    Poza tym... no nie jest to zle rozwiązanie.

  • 33. Data: 2018-04-11 20:03:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 13:57, Adam Sz. pisze:

    > Ty przecież mieszkanie ogrzewasz, a nie dom :-)
    > pozdr.

    A do tego kłamie, chyba, że w ogóle się nie myją i korzystają z ciepła
    sąsiadów.

    Tyle to trzeba wydać rocznie na zagrzanie ciepłej wody, a gdzie jeszcze
    ogrzewanie?

  • 34. Data: 2018-04-11 20:10:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 17:00, ToMasz pisze:

    > mistrzowsko argumentujesz
    >
    > ToMasz

    No to wytłumacz kolego na czym polega to kosztowne utrzymanie
    temperatury w domu jak są grube rury i żeliwne kaloryfery?

    Jestem fachowcem w tej dziedzinie i twierdzę, że jest to kompletna
    bzdura. Ba... nawet twierdzę, że taka właśnie instalacja jest bardziej
    korzystna, poprawia komfort grzewczy i przynosi oszczędności zwłaszcza w
    przypadku kotłów gazowych.

    Teraz się produkuj i tłumacz z powtarzania głupot.

  • 35. Data: 2018-04-11 20:38:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie patrz na szybko bo szybko to sie myszy rozmnazaja. Idz do marketu budowlanego i
    popatrz na kociol na pellet. Zobaczysz kociol przypominajacy smieciucha ktory zamiast
    drzwiczek ma wstawiony palnik na pellet. Obok stoi zbiornik. Z tego zbiornika
    podawany jest pellet przenosnikiem ze zmijka. Ceny takich kotlow ze zbiornikiem i
    podajnikiem zaczynaja sie od pieciu tysiecy. A Ty pomimo ze popatrzyles na szybko to
    zdazyles zauwazyc ze 5 tysiecy kosztuje podajnik pelletu do kotla a nie zauwazyles ze
    sa kotly po 5000. Twoja kasa i mozesz wydac na co chcesz. Ale jak chcesz ogrzewanie w
    kosztach opalu jeszcze troche drozsze od palenia weglem ale praktycznie czyste pod
    wzgledem ekologicznym i przy niskich kosztach inwestycji to pellet jest bez
    konkurencji.

  • 36. Data: 2018-04-11 21:23:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 20:38:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    Tak ostatnio lobbujesz za tym peletem że zacząłem zwracać na niego uwagę
    W moim mieście w 2 miejscach go sprzedają w cenie 15zł za 15kg worek
    Na olx w promieniu 30km 3 oferty od 820zł do 950zł za tone
    Piszą o 19kJ/kg
    W tej samej cenie jet ekogroszek(25kJ.kg), za ok 1tyszł/tona węgiel orzech(29kJ/kg)
    Jako alternatywa dla węgla to ten pelet nie bardzo więc ale tragedi nie ma

  • 37. Data: 2018-04-11 21:27:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 17:25, ToMasz pisze:

> [...]
    > własnego sumienia, zaproponowałbym kilka modeli, a następnie spróbował
    > uzasadnić dlaczego warto wybrać droższy. dwa razy droższy

    Same bzdury.

    Po pierwsze nie kupi się już kotła typu turbo (z zamkniętą komorą
    spalania, ale niekondensacyjne), bo ich już nie ma w sprzedaży, ponieważ
    Unia Europejska zakazała.

    W sprzedaży są tylko i wyłącznie kotły kondensacyjne oraz przez jakiś
    jeszcze czas są dostępne kotły z otwartymi komorami spalania, które są
    przewidziane na wymianę starych kotłów tego typu.

    Kotła z otwartą komorą nie warto kupować, ponieważ jego sprawność jest
    niższa. Ponadto kocioł taki musi mieć nawiew świeżego powietrza do
    pomieszczenia w którym się znajduje. Powoduje także duże straty ciepła w
    budynku. Trzeba liczyć większy koszt grzania takim kotłem o ok. 40-50% w
    stosunku do kotła kondensacyjnego.

    Poza tym kocioł taki nie może być zamontowany w łazience czy kuchni.
    Może być zamontowany tylko i wyłącznie w przeznaczonym do tego
    pomieszczeniu - kotłowni.

    Zakup kotła Beretta w Castoramie, który wskazał ToMasz to wyrzucanie
    pieniędzy w błoto - 2700zł. Kocioł ten jest sprzedawany jako kocioł
    kondensacyjny, ale nie jest to kocioł prawdziwie kondensacyjny, który
    posiada zalety takich kotłów. To jest kocioł typu turbo (z zamkniętą
    komorą spalania) do którego dosztukowano dodatkową protezę w postaci
    dodatkowego wymiennika kondensacyjnego. Są to po prost przestarzałe
    konstrukcje, których postanowiono się pozbyć z magazynów obchodząc zakaz
    unijny. Dodatkowe elementy, dodatkowe połączenia, upchana konstrukcja,
    niewygodna w serwisowaniu sprawiają, że kocioł jest bardziej podatny na
    kosztowne awarie i jest drogi w serwisowaniu.

    Jeżeli chodzi o ACV to nie jestem żadnym handlowcem tejże firmy jak
    sugeruje ToMasz i nie mam żadnego interesu w ich zbyciu.

    Polecam te kotły tylko dlatego, że je montowałem i serwisowałem
    kilkanaście lat i ręczę za ich jakość. Przez kilkanaście lat nie miałem
    ani jednej awarii tych kotłów Sam także użytkuję kocioł tej firmy.

    Montowałem także inne kotły i mam porównanie.

    Oczywiście możesz kupić i zamontować inny kocioł, ale nie licz na to, że
    wyjdzie taniej, bo najtańsze kotły kondensacyjne to wydatek rzędu 4 tys.
    zł. (Nie mówię tu o takich dziwolągach jak ta Beretta). Aby inny kocioł
    podłączyć do Twojej instalacji trzeba będzie odłączyć kocioł węglowy,
    wyczyścić instalację specjalnym preparatem, dołożyć naczynie przeponowe,
    zawór bezpieczeństwa, odciąć stare naczynie wzbiorcze. Naczynie
    przeponowe w Twoim przypadku będzie drogie, ponieważ masz grube rury i
    dużą ilość wody w obiegu. Dlatego też naczynie musi być odpowiednio
    duże. Można też zamontować wymiennik płytowy odseparowujący obieg kotła
    od obiegu CO, dzięki czemu instalacja może pozostać otwarta, a kocioł
    będzie w układzie zamkniętym. To są dodatkowe koszty na poziomie ok.
    1000-2000zł.

    W przypadku kotła ACV nie ma potrzeby zamykania układu CO i można kocioł
    podłączyć wprost do istniejącej instalacji.

    Niestety ToMasz nie ma pojęcia o tym co potrzebujesz, a w pierwszej
    kolejności należy zadać pytanie:

    "CZY W OGÓLE JEST MOŻLIWE W TWOIM PRZYPADKU ZAINSTALOWANIE KOTŁA
    GAZOWEGO NA PROPAN?"

    Nie masz gazu z sieci i musisz podłączyć gaz z butli (propan), Jeżeli
    masz piwnicę i nie ma innego miejsca gdzie mógłby być zamontowany kocioł
    to możesz zapomnieć o kotle gazowym. Żaden projektant nie podpisze się
    pod projektem, a na instalację gazową musisz mieć projekt, bo żadna
    firma nie postawi Ci zbiornika bez projektu.

    Rzecz polega na tym, że propan jako cięższy od powietrza "idzie" zawsze
    w dół. W przypadku rozszczelnienia się instalacji gaz ten będzie się
    zbierał w piwnicy i nie będzie jak go stamtąd ewakuować na zewnątrz, a
    jak się zgromadzi to stwarza poważne zagrożenie wybuchu. Pomieszczenie z
    instalacją gazową na propan musi mieć dodatkową wentylację umieszczoną
    na dole przy podłodze. W piwnicy nie ma możliwości wykonania takiej
    wentylacji, a w innych pomieszczeniach ta wentylacja będzie okropnie
    wychładzać pomieszczenie, dlatego odpada łazienka czy kuchnia.

    Jeżeli faktycznie nie ma możliwości zainstalowania propanu to pozostają
    Ci alternatywnie klimatyzatory, prąd lub pellet. Niestety przy pellecie
    trochę trzeba się napracować, ale o wiele mniej niż przy węglu nawet
    typu ekogroszek. Problem jest natomiast jeden - pellet jest
    higroskopijny (łapie wodę z powietrza) i musi mieć suche pomieszczenie
    do składowania. Tutaj Kogutek (Zenek Kapelinder) ma rację. Są firmy,
    które przywożą pellet luzem i wdmuchują go do zbiorników. Do kotła
    pelletowego możesz mieć zamontowany odpowiednio duży zbiornik, który
    pomieści pelletu na 2-3 miesiące i nie będziesz musiał dźwigać worków.

    Opowiastki ToMasza o wydawaniu 1200zł na gaz rocznie to "bajki spod mchu
    i paproci". Tyle to trzeba wydać na grzanie ciepłej wody dla 4 osobowej
    rodziny. Poza tym ogrzać mieszkanie, gdzie obok mieszkania także są
    grzane przez innych lokatorów to nie jest to samo co ogrzać dom
    wolnostojący i do tego nieocieplony.

  • 38. Data: 2018-04-11 21:52:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 17:34, Kuba pisze:
> [...]
    prawie na dowolnej wysokości.

    > No ale jak patrzyłem na szybko na jakieś tam systemy pneumatyczne to jest to

    Niestety wygoda kosztuje.

    > Druga sprawa czy takie zdalne odpalanie pieca jest bezpieczne?

    Kocioł na pellet ma sterownik, który sam rozpala kocioł i sam go
    wygasza, kiedy potrzeba. Całe sterowanie jakie potrzebujesz to sterownik
    pokojowy, zdalnie sterowany. W tym sterowniku ustawiasz sobie
    temperaturę i czas załączenia. Kocioł pracuje tak jak gazowy. Raz na
    jakiś czas trzeba wyczyścić z popiołu, który może posłużyć jako nawóz
    pod kwiatki.
    Wadami są natomiast problemy z blokowaniem się palnika jak trafisz
    kiepski lub wilgotny pellet. Lub też jak będziesz miał wilgoć w piwnicy,
    gdzie będziesz składował pellet.
    Ogrzewanie pelletem może być tańsze niż ekogroszkiem, ale tylko w dobrze
    ocieplonych budynkach o małym zapotrzebowaniu na ciepło.
    Ogrzewanie propanem wyjdzie trochę drożej - tak ok. 40% drożej niż
    pelletem, ale za to wygodniej. Nie ma to większego znaczenia jak chcesz
    grzać okazjonalnie.

    > Trzecia sprawa jak często przy polskich sprzedawcach pelletu będzie trzeba ten
    palnik czyscic?

    Tu jest największy problem, bo jakość pelletu jest różna. Ale jak już
    znajdziesz dobrego dostawcę to zazwyczaj trzyma on jakość.

    > Poza tym... no nie jest to zle rozwiązanie.

    Poczytaj jeszcze co napisałem pod beletrystyką ToMasza, bo możliwe, że
    nie masz innego wyboru jak pellet, klimatyzatory czy prąd.

  • 39. Data: 2018-04-11 23:29:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nigdzie nie pisalem ze juz jest tanszy od wegla. Ale niewiele mu brakuje zeby byl w
    tej samej cenie. Chociaz z drugiej strony jak by porownywac ze smieciuchem na wegiel
    to pelletowiec wieksza sprawnoscia nadrobi. Znowu przy kotle z podajnikiem wyjdzie
    troche gorzej ale odplaci sie tym ze nie codziennie popiol trzeba wyciagac tylko co
    dwa tygodnie albo jak u mnie dwa razy w sezonie. Niemcy kutwy okrutne. I gdzies
    czytalem ze rocznie do ogrzewania brakuja im jakies miliony ton pelletu i importuja
    go z usa i kanady.

  • 40. Data: 2018-04-11 23:44:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moglbys sie ustosunkowc do tabelki z kosztami kilowatogodziny z roznych zrodel jaka
    jest na tej stronie
    http://www.pelletenergy.pl/pl/pellet/kalkulator-kosz
    tow-ogrzewania
    I jak sie to ma do tego ze gaz plynny tylko 40% drozszy a nie dwa i pol raza jak
    wychodzi z tabelki.