  • 21. Data: 2012-10-20 11:16:32
    Temat: Re: Kociol pulsacyjny
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wytłumacz mi może twoje domniemanie ze wyższe ciśnienie spalin powoduje
    > wyższą sprawność?

    Napisałem że sprawność będzie duża i to przy małych wymiarach.
    Nie napisałem że będzie wyższa...bo niby od czego miała by być wyższa,
    od dobrze zrobionego, dużego, klasycznego wymiennika?
    Ten który oglądałem (~30kW) miał objętość może 4-5 litrów brutto.

    > Bo ja rozumiem że jeśli była by wyższa temperatura
    > spalin to tak by było, czyżby się coś marketingowcowi pomyliło?

    Im zimniejsze spaliny, tym lepiej, tak mi się wydaje (osobna kwestia to
    komin i w przypadku klasycznej budowy jego trwałość).
    Ten wymiennik ma szansę naprawdę utrzymać małą różnicę temperatur
    pomiędzy spalinami a wodą (dużo cieniuteńkich ścianek przy takim jak
    widziałem orurowaniu wymiennika), dlatego wydaje mi się dobry - sprawny.

    > Co do wymiennika z cienkich rurek takich że nie da się go w domowych
    > warunkach wyczyścić, to chodzi dokładnie o to żeby się go samemu nie
    > dało wyczyścić, czyli żebyś był zmuszony do częstego korzystania ze
    > specjalistycznego serwisu w tej materii, bo twoje domysły ze taki
    > wymiennik się nie brudzi i nie zapycha są błędne.

    Ale potrafisz czytać ze zrozumieniem, prawda?
    Na wszelki wypadek zobacz co znaczą słowa:
    - podobno,
    - nie wiem,
    - dopuszczam,
    - teoretycznie.
    Spróbuj też zapytać o kontekst ich użycia. Powinieneś być zaskoczony.

    Ja nie wyobrażam sobie czyszczenia wymiennika. Rozbieranie nie wyglądało
    na łatwe, a rurki tak splątane, że tylko przepływami i chemią by się
    dało cokolwiek zrobić. Masakra.

    > Może lepiej poczytaj gwarancję tego pieca, na pewno jest punkt mówiący o
    konieczności
    > całorocznego serwisu pieca w autoryzowanym punkcie a jak nie to tracisz
    > gwarancję.

    No to jeszcze na koniec Ci przypomnę:

    "Tyle zapamiętałem - nie mam gazowego grzania i nie przewiduję, więc nie
    byłem zbyt dociekliwy."

    Ech... chciał bym mieć tyle lat co Ty.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2012-10-20 12:09:37
    Od: <news>

    Użytkownik "Irek N." napisał:
> [...]
    > i różnorodnie poukładanych. Sprawność takiego wymiennika będzie
    > duża, moc też i to przy małych wymiarach. Na temat przypychania się
    > kanałów spalinowych w wymienniku - podobno (nie wiem, ale
    > dopuszczam że może tak być) impulsowy charakter pracy komory
    > spalania powoduje, że nawet gdyby coś się odłożyło na wewnętrznych
    > ściankach rurek, to jest praktycznie pewne, że zostanie oderwane
    > i wyrzucone. Teoretycznie więc wymiennik nie wymaga żadnej obsługi
    > (nie da się go zresztą wyczyścić w warunkach domowych

    Wytłumacz mi może twoje domniemanie ze wyższe ciśnienie spalin powoduje
    wyższą sprawność? Bo ja rozumiem że jeśli była by wyższa temperatura spalin
[...]
    się nie brudzi i nie zapycha są błędne. Może lepiej poczytaj gwarancję tego

  • 23. Data: 2012-10-20 12:52:07
    Od: <news>

    Użytkownik "Irek N." napisał:
    > Napisałem że sprawność będzie duża i to przy małych wymiarach.
    > Nie napisałem że będzie wyższa...Ten który oglądałem (~30kW)
    > miał objętość może 4-5 litrów brutto.

    Czyli w sumie nic specjalnego poza małym rozmiarem pieca, zresztą piece
    gazowe są i tak małe bo składają się głównie z małej komory spalania i
    wymiennika, żadna rewelacja.

    > Im zimniejsze spaliny, tym lepiej, tak mi się wydaje

    Ja miałem na myśli wyższą temperaturę spalania, a nie temperaturę gazów
    wylotowych z komina:)
    Jeśli była by wyższa temperatura spalania t była by wyższa sprawność.

    > Ten wymiennik ma szansę naprawdę utrzymać małą różnicę temperatur

    Ale piece gazowe i tak już mają niską temperaturę wylotową spalin i
    zmniejszenie jej jeszcze wiele sprawności nie poprawi.

    > Ja nie wyobrażam sobie czyszczenia wymiennika. Rozbieranie
    > nie wyglądało na łatwe, a rurki tak splątane, że tylko przepływami
    > i chemią by się dało cokolwiek zrobić. Masakra.

    Mówisz masakra a sam zachwalasz. Oczywiście ze to masakra, tylko celowo ci o
    niej marketingowiec nie wspomniał, mamił cię małymi wymiarami i cienkimi
    rurkami a jak kupisz i przyjdzie ci słono płacić corocznie za serwis tego
    cuda to się potniesz:)

  • 24. Data: 2012-10-20 16:53:52
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 20 października 2012 11:38:42 UTC+2 użytkownik news napisał:

> [...]
    >
    > rurkami a jak kupisz i przyjdzie ci słono płacić corocznie za serwis tego

    Najwyższą temperaturę spalania będziesz miał przy określonym składzie mieszanki. Jak
    za bogata to temperatura spalania niska jak uboga to wysoka. Oczywiście skład
    mieszanki musi zawierać się w pewnych granicach umożliwiających jej zapalenie. W
    przyrodzie wszystko co się zamienia na ciepło to strata. No może Bamber Gold jest
    wyjątkiem, możemy podyskutować czy frajerom co stracili kasę ciepło się nie zrobiła
    jak się dowiedzieli że to przekręt. Piec to specyficzne urządzenie bo w nim się
    właśnie ciepło robi. Czyli w procesie spalania zawsze jest 100% strat. Sprawność
    pieca to ile z tych strat da się wykorzystać a ile nie. Jak temperatura spalania
    wynosi 1200 stopni a temperatura spalin 200 stopni to taki piec będzie miał mniejszą
    sprawność niż piec co spaliny mają 50 stopni. Temperatura spalania nie ma nic
    wspólnego ze sprawnością. Są grzejniki i piece katalityczne. Temperatura spalania
    jest na poziomie osiemdziesięciu stopni Celsjusza. Piece takie przepalają 100%
    benzyny czy gazu. Mają sprawność 100%. Powiedz mi z czego chcesz czyścić wymiennik
    jak paliwem jest gaz i parametry mieszanki są dobrane optymalnie. Wszystkie produkty
    procesu spalania są w formie gazowej. Dodatkowo 100 walnięć na sekundę skutecznie,
    według mnie, nie pozwoli żeby cokolwiek się osadziło. Co się robi jak zapcha się
    sadzami komin od pieca na węgiel. Można wołać kominiarza. Ale można do zimnego komina
    wlać troszeczkę benzyny, odczekać żeby odparowała i podpalić. jebnięcie jest duże i z
    komina sadze zostaną zwyczajnie wyrzucone. Miałem kiedyś super hiper wynalazek w
    warsztacie. Pic na naftę. Na oleju opałowym udarowe czyszczenie komina trzeba było
    robić co trzy cztery dni. W końcu wpadłem że trzeba robić mieszankę 10 litrów opału i
    litra etyliny. I komin przestał się zapychać sadzami.

  • 25. Data: 2012-10-20 17:23:45
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >wysoka.
    >Oczywiście skład mieszanki musi zawierać się w pewnych granicach

    No to w końcu gdzie jest ten określony skład mieszanki jełopie?
    Po zapaleniu często można a wręcz stosuje się zubożanie składu. Bogata jest
    tylko podczas zapalania.

    >W przyrodzie wszystko co się zamienia na ciepło to strata.
    Jełop chciał powiedzieć żebyście przestali ogrzewać domy bo to tylko strata.

    >Czyli w procesie spalania zawsze jest 100% strat.
    Pewny jesteś jełopie?

    >Powiedz mi z czego chcesz czyścić wymiennik jak paliwem jest gaz i
    >parametry mieszanki są >dobrane optymalnie.
    Poczytaj sobie jełopie o zanieczyszczeniach powietrza oraz dostarczanego
    gazu i o pirolizie.

    >Dodatkowo 100 walnięć na sekundę skutecznie, według mnie, nie pozwoli żeby
    >cokolwiek się osadziło.

    A widzisz jełopie w silnikach ciśnienia w komorze spalania ogromne a nagar
    się jakoś zbiera.

> [...]
    >żeby odparowała i podpalić. >jebnięcie jest duże i z komina sadze zostaną

    Tylko taki stary i głupi jak kurak może innym proponować takie wynalazki?

    Marek

  • 26. Data: 2012-10-20 18:45:20
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 20 października 2012 17:23:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > się jakoś zbiera.

    > Tylko taki stary i głupi jak kurak może innym proponować takie wynalazki?

    Żałój że nie masz nagaru we łbie. Nie masz tam oleju to i nagaru niet. Głowa u Ciebie
    radziecka a rozum jak u dziecka.

  • 27. Data: 2012-10-20 19:06:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    news pisze:

    > Jesteś w wielkim błędzie! Im temperatura spalania wyższa tym większa
    > ilość ciepła z tego samego paliwa. Za moich czasów takich rzeczy uczyli
    > nawet w podstawówce.

    > Nie ma nic za darmo, skoro temperatura spalanie niższa to ilość ciepła z
    > spalenia tego paliwa też jest mniejsza.

    Dobrze, ale pomijasz jeden istotny parametr, zużycie paliwa. Może się
    okazać, że dla uzyskania wyższej temperatury będzie potrzebna jego
    większa ilość (co wydaje się naturalne, przynajmniej do pewnego momentu).
    Cały bilans energetyczny (wyższa temperatura spalania kosztem większego
    zużycia paliwa) może się zwyczajnie nie opłacać.
    Ciekaw jestem (nie znam się), czy faktycznie jest jakiś złoty środek -
    skład mieszanki, przy którym sprawność liczona na podstawie ilości
    wyprodukowanego ciepła przy określonej ilości zużytego paliwa (ale nie
    powietrza*) istnieje, a jeżeli tak, to jaki wygląda.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. * jak przewentylujesz piec, to też straty wzrosną

  • 28. Data: 2012-10-20 19:12:27
    Od: <news>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał:
> [...]

    > Powiedz mi z czego chcesz czyścić wymiennik jak paliwem jest gaz
    > i parametry mieszanki są dobrane optymalnie. Wszystkie produkty

    Na przykład z sadzy, oraz innych osadów powstających w czasie normalnego
    spalania gazu. Im proces spalania gorszy, oraz gaz bardziej zanieczyszczony
    tym tego osadu więcej.
    Widzę ze nawet nie masz pojęcia że gaz spalany przy zbyt małej ilości tlenu
    kopci jak piec węglowy i żadne ciśnienie nie zlikwiduje osadzania się tego
    na wymienniku.

  • 29. Data: 2012-10-20 19:13:58
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 20 października 2012 17:59:11 UTC+2 użytkownik news napisał:

> [...]
    >
    > kopci jak piec węglowy i żadne ciśnienie nie zlikwiduje osadzania się tego

    Nasuwają się dwa scenariusze. Albo szkoła do której chodziłeś była chujowa. Albo
    pomimo tego że dobrze uczyli Ty miałeś jakąś awersję do nauki. Przemawia do mnie
    drugi scenariusz. Wiesz że dzwonią tylko nie wiesz gdzie i co znaczy dzwonienie. O
    cudzie który chcesz wcisnąć pisałem wcześniej. Może użyłem niezrozumiałych dla Ciebie
    słów. Nie mój problem że uczyć Ci się nie chciało.

  • 30. Data: 2012-10-20 19:43:26
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 20 października 2012 19:10:08 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

> [...]
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >
    > ps. * jak przewentylujesz piec, to też straty wzrosną

    Jest taka idealna mieszanka nazywa się mieszanka stechiometryczna. Dla różnych paliw
    będzie inny stosunek paliwa do powietrza, a tak naprawdę do tlenu w powietrzu.
    Praktycznie nie da się zrobić takiej mieszanki. W takiej mieszance wszystkie atomy
    paliwa ulegają spaleniu. Mozna się zbliżyć do takiej mieszanki. Ręcznie się nie da.
    We współczesnych samochodach załatwia to sonda lambda. Mierzy ilość tlenu w spalinach
    a sterownik w zależności od poziomu tlenu reguluje skład mieszanki. W piecu takim jak
    w temacie niska zawartość związków azotu świadczy że coś takiego jak sonda lambda tam
    siedzi. Do uzyskania wyższej temperatury płomienia potrzebna jest większa ilość
    tlenu. Dlatego przy spawaniu gazowym jednym z gazów jest tlen. Wyższa temperatura nie
    przekłada się na moc. W palniku acetylenowym temperatura może osiągnąć 2800 stopni.
    Ale mały palnik pomimo wysokiej temperatury ma 1kW mocy. Jak dać więcej acetylenu,
    czyli paliwa, to nie osiągnie większej mocy przy stałej ilości tlenu. Temperatura
    płomienia spadnie, zacznie się niepełne spalanie i sadze będą się robiły. Sondy
    lambda są stosowane w piecach gazowych. Kiedyś czytałem opisy pieców i w niektórych
    były. Taki wybuchowy piec może być bardzo fajnym urządzeniem. Mały, o wysokiej i
    gwarantowanej przez technologię a nie przez sprzedawcę sprawności.