  • 31. Data: 2009-03-10 21:26:35
    Temat: Re: Kolejna fuszerka, na szybienicę wykonawców
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gp6ljq$fnb$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    >
    > A ja niesmialo zasugeruje: na szubienice inwestorow.
    >
    > Nadzor inwestorski - szkoda kasy. Kierownik budowy - zbedna formalnosc, za
    > ktora trzeba odpalic dzialke mafii fachowcow z uprawnieniami.
    >
    > Wykazales sie mentalnoscia taksowkarza. Masz dokladnie to, co chciales
    > miec.

    Tak, tylko ze to po miesiacach praktyki. Biedny Kiki wszystkich ich mial i
    co z tego??

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-03-10 21:27:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > To jest racja co piszesz, ale Kiki pisze o dwuch kierbudach. A
    > najlepiej jak kazdy zacznie od siebie. Wykonawcy powinni byc tacy,
    > zeby nie trzeba bylo ich pilnowac, a kierbud osoba ktorej czlowiek
    > sie pyta jak czegos sie nie wie. Kierbud ustala koncepcje, organizuje
    > prace pilnuje newralgicznych elementow jak szalunki, uklady
    > konstrukcyjne i tp. Nie bedzie przeciez latal i sprawdzal, czy miedzy
    > dachem a sciana jest szczelina ktora moze wiac wiatr.

    znaczy nie wykonuje swoich obowiązków, Bo nie powienien facetom od ociepleń
    zakryć tego co robią bez sprawdzenia poprawności zastosowanych rozwiązań.
    AMEN.

    ten system sie sprawdza na wielkich budowach i sprawdzi sie też w domku.

    > To kompetencja
    > ocieplaczy i ludzi do tego zatrudnionych, to oni sa od tego zeby sie
    > na tym znac.
    ale czasem sie nie znają i nalezy sprawdzić ich pracę zanim już nie będzie
    widać dziadowstwa któe odwalili, szczególnie nalezy sie przyglądać gdy dom
    moze sprawić trudność niezbyt doświadczonym wykonawcom.

    > Niestety nie znaja sie jak widac, a kierbud tez nie
    > bedzie caly czas sterczal nad kazdym.

    już pisałem od czego jest.

  • 33. Data: 2009-03-10 21:27:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kier-budy są takie same gnoje ja wykonawcy, bez względu czy weźmiesz
    > trzech żeby każdy pilnował kolejnego. Ja miałem 2 niezaleznych i
    > kłamali, że coś sprawdzili.

    naprawdę ci współczuję.

  • 34. Data: 2009-03-10 21:33:22
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > bylo ich pilnowac, a kierbud osoba ktorej czlowiek sie pyta jak czegos sie

    Ja budowałem w czasach gdy jeszcze było tanio, przed tym skokiem cen ale
    najlepsi chyba wyjechali po 2004r do Unii tam zarabiać. Tutaj zostali
    partacze.
    Teraz dochodzę do wniosku, że nikt sie nie zna na niczym w tej budowlance.
    Takie wystające betony u mnie wystepują jeszcze w kilku miejscach i
    prawdopodobnie wszystkie wymagają odkrywek, bo wystają ponad wełnę ale do
    niektórych dostanę się ze strychu rwąc deski.
    Mnie nawet nie chodzi o to większe spalanie. Ale o to, że kaloryfer jest
    przewymiarowany, gorący, a w pokoju zimno. Przy ścianach porobiły sie małe
    pęknięcia ("dom pracuje panie") a nie ma taśm po prostu i tamtędy powietrze
    pod dużym ciśnieniem wali ze strychu. A na strychu jest przez niedomknięte
    skosy czy takie nadproża.
    Już kiedyś pisałem, że ten cały strych i poniżej poddasze trzeba by rozwalić
    i założyć płyty KG od nowa.

  • 35. Data: 2009-03-10 21:35:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > rozwiązań. AMEN.
    >
    > ten system sie sprawdza na wielkich budowach i sprawdzi sie też w domku.

    Tak powinno byc.

    > ale czasem sie nie znają i nalezy sprawdzić ich pracę zanim już nie będzie
    > widać dziadowstwa któe odwalili, szczególnie nalezy sie przyglądać gdy dom
    > moze sprawić trudność niezbyt doświadczonym wykonawcom.

    A znac sie powinni, jezdzic na szkolenia i czytac opracowania, a czasami
    tego sie nie chce. Ale masz racje, sprawdzac trzeba od tego placi sie
    kierbudowi.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-03-10 21:45:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Tak, tylko ze to po miesiacach praktyki. Biedny Kiki wszystkich ich mial i
    > co z tego??

    Widzisz to się wszystko zaczęło ponad rok temu jak odpaliliśmy kotłownię i
    nie chciało się nagrzać w domu. Po prostu, piec chodził non stop bez
    gaszenia palnika i zimno. Przyszedł wiatr i grzyb wyskoczył w jednym
    miejscu.
    Zaczęło sie od poprawienia z zewnątrz styropianu i obróbek murłaty jak
    nalezy. Zaraz sie poprawiło ale dalej wymaga pracy.

  • 37. Data: 2009-03-10 21:47:43
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Wrzuć węgla do pieca. I rozpal... pomoże...

  • 38. Data: 2009-03-10 21:48:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > strychu jest przez niedomknięte skosy czy takie nadproża.
    > Już kiedyś pisałem, że ten cały strych i poniżej poddasze trzeba by

    a omówiłeś z wykonawcami jak należy wykonać ocieplenie takich elementów,
    czasem warto zwrócić uwage na takie trudniejsze lub nie dokońca typowe
    miejsca.

  • 39. Data: 2009-03-10 21:56:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Tak powinno byc.

    > A znac sie powinni, jezdzic na szkolenia i czytac opracowania, a
    > czasami tego sie nie chce

    a potem inwestor powie że on woli zatrudnić firmę staszka co robi 30%
    taniej. I co z tego ze firma ma profi sprzęt i przeszkolony presonel, lud
    pragnie taniej roboty.

  • 40. Data: 2009-03-10 21:59:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > a omówiłeś z wykonawcami jak należy wykonać ocieplenie takich elementów,
    > czasem warto zwrócić uwage na takie trudniejsze lub nie dokońca typowe
    > miejsca.

    Nie, bo byłem w Singapurze wtedy.